آخرین عناوین

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-22:9 کد خبر:6142

استاندار مازندران:

انجمن خیران کتابخانه ساز مازندران،جریان ساز نهضت توسعه فرهنگی در استان است

استاندار مازندران در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه ساز استان و شهرستان ها، این انجمن را جریان ساز نهضت توسعه فرهنگی در مازندران دانست.


به گزارش خزرخبر، نشست راهبردی اعضای هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه ساز مازندران و شهرستان های تابعه به همراه جمعی از مدیران استان با استاندار مازندران برگزار شد.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در این نشست با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: امام حسین(ع) منادی عدالت و آزادی خواهی در جهان بوده و فرهنگ غنی عاشورا در اعصار مختلف ریشه دار و نافذ است و باید تلاش کرد تا هر چه بیشتر از فیوضات و معنویت های این ماه بهره مند شد.

وی با ابراز رضایت و خشنودی از حضور در جمع خیران کتابخانه ساز، خیران را انسان های فرهیخته ای نامید که وقت و سرمایه خود را برای آبادانی و حیثیت جامعه خرج می کنند.

فلاح افزود: انگیزه و اساس کار خیران کتابخانه ساز، عشق، اعتقاد و علاقه به فرزندان این مرز و بوم است و کتابخانه سازی زمینه ساز توسعه فرهنگی با ترویج فرهنگ مطالعه می باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه فرهنگ مقدم بر اقتصاد است، اذعان داشت: توسعه فرهنگی، موجب توسعه همه جانبه در دیگر زمینه ها می شود و خیران کتابخانه ساز در این مسیر نقش هدایت گری و پشتیبانی را ایفا می کنند و جریان ساز نهضت توسعه فرهنگی در استان هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت استان خواستار تعامل هر چه بیشتر با مجموعه های مردمی است، گفت: بنای مدیران استانی بر برنامه ریزی و صرف وقت در بخش فرهنگ به اندازه و حتی بیشتر از بخش های اقتصادی است.

مقام اول دولت در استان، مازندران را پیشتاز در عرصه علم و فرهنگ دانست و اظهار داشت: متاسفانه زیرساخت های علمی و فرهنگی در مازندران وضعیت مطلوبی ندارد و با همت خیران می توان گام های بزرگی همچون کتابخانه سازی و تکمیل 60 پروژه کتابخانه عمومی در استان برداشت و دولت نیز در این زمینه کمک های لازم را انجام خواهد داد.

 فلاح همچنین توجه به کتابخانه های روستایی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید نسبت به کیفیت، شادابی و کتاب های جمع آوری شده در کتابخانه ها اقداماتی صورت گیرد تا این امر موجب ترغیب جوانان و نوجوانان به سمت کتاب و کتابخوانی شود.

وی افزود: صدا و سیما و رسانه های جمعی دیگر باید برای شناسایی ظرفیت های خیرین کتابخانه ساز به شکل جامع و کامل تلاش کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :