آخرین عناوین

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-22:23 کد خبر:6144

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور:

دنیا به اندازه یک‌سال صادرات فنی، از فضای مجازی کسب ثروت می‌کند/عملکرد سازمان فاوا غیر قابل تصور بود

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به تولید ثروت از طریق فضای مجازی، گفت: دنیا به اندازه یک‌سال صادرات فنی کشور ما، از فضای مجازی کسب ثروت می‌کند.


به گزارش خزرخبر، عباس آسوشه صبح امروز در بازدید از فعالیت‌های الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ساری با اشاره به اینکه دولت در صدد راه‌اندازی استان مجازی در کشور است، اظهار کرد: در استان مجازی به منظور افزایش خدمات و کیفیت سرویس و خدمات به صورت مجازی برای مردم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه نخستین استانی بود که در راستای استان مجازی گام برداشت، افزود: در حال حاضر، مقدمات کار استان مجازی در مازندران آماده شده که این استان بتواند مسیر ارائه خدمات الکترونیکی را طی کند.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور ورود بخش خصوصی را در ایجاد ارائه خدمات الکترونیکی در فضای مجازی را موثر دانست و تصریح کرد: مقدماتی فراهم شد تا بخش خصوصی با احصا سرویس‌‎ها بتواند خدمات ارائه دهد و بخش دولتی مدیریت و نظارت بر کار را عهده‌دار شود.

آسوشه با بیان اینکه 30 سال کشور با تزریق پول اداره شد، گفت: در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی روش 30 سال گذشته باید بازنگری شود و تولید ناخالص ملی باید توسط فضای مجازی افزایش یابد.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: با ورود بخش خصوصی مردم برای اخذ خدمات، هزینه می‌پردازند و زنجیره اشتغال‌زایی و تولید ثروت در کشور تقویت می‌شود.

آسوشه با اشاره به اینکه دولت در مسائل زیرساختی ورود پیدا می‌کند، افزود: دولت به دنبال ایجاد فضای کسب و کار روشن، ایمن و شفاف در استان‌ها است.

وی به تولید ثروت از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دنیا به اندازه یک‌سال صادرات فنی کشور ما، از فضای مجازی کسب ثروت می‌کند.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه انتظار مجموعه دولتی از مازندران ارائه خدمات گسترده به مردم کشور در فصول مختلف است، اظهار کرد: مازندران استانی گردشگرپذیر است و فضای مجازی در تسهیل خدمات به مردم کشور تلاش کند.

آسوشه با تاکید بر اینکه دیتا سنتر نباید توسط بخش دولتی خدمات‌رسانی کند، افزود: خدمات مجازی باید از طریق بخش خصوصی هدایت شود تا مردم هزینه پرداخت کنند، پشتیبانی دیتا سنتر که بسیار هزینه‌بر است بخش دولتی نمی‌تواند از عهده آن برآید.

آسوشه یکپارچگی در روند فعالیت‌های الکترونیکی شهرداری ساری با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم انتظار دارند در اخذ خدمات از مجموعه‌های خدمات‌رسان،‌ خدمات هماهنگ ببینند نه اینکه منافی کار زیرساخت و سرمایه‌گذار باشد.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور در پایان سخنانش گفت: برای افزایش خدمات در فضای مجازی، مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی باید در کنار هم قرار گیرند.

به گزارش خزرخبر معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور در سفر یک‌روزه خود به مازندران از تمامی خدمات الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ساری مانند کانکس خدمات ساری‌کارت، پارکومتر، سیستم مانیتورینگ شهری، سرویس خدمات مجازی در پارک ملل و نرم‌افزارهای خدمات شهری در شهرداری بازدید کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :