آخرین عناوین

دوشنبه 4 تير 1397-10:9 کد خبر:61487

مدیرعامل آبفا مازندران اعلام کرد:

مهاجرت یکی از بحران های ناشی از کمبود آب است

مدیرعامل آبفا مازندران گفت: مهاجرت یکی از بحران‌های ناشی از کمبود آب است که منجر به نابودی ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی مناطق کم آب می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران، مدیرعامل آبفا مازندران، مهاجرت را یکی از بحران‌های ناشی از کمبود آب عنوان کرد و گفت: این امر منجر به نابودی ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی مناطق کم آب می‌شود.

براساس این گزارش، ذبیح الله ذاکری بابیان اینکه زمین، خاک و آب سه منبع اساسی هستند که در توسعه  شهرها نقش بسیار مهمی دارند، گفت: آب در تمامی زمینه‌ها با اقتصاد در ارتباط است.

وی، ضمن اشاره به کمبود جهانی آب ادامه داد: کشور ایران در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد که این امر به دلیل کاهش بارندگی، افت ذخایر آب‌های زیرزمینی و افزایش جمعیت، سرانه تولید آب را کاهش داده است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، بابیان اینکه تأمین آب سالم و قابل شرب در چنین شرایطی دشوار است، ادامه داد: تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در تأمین و توزیع آب سالم قابل‌ستایش است.

ذاکری، آب آلوده را منشا بسیاری از بیماری‌ها  دانست و تصریح کرد: آزمایش‌های روزانه، ماهیانه و سالانه با نظارت کارشناسان بهداشتی در حال انجام است.وی، اظهار داشت: افزایش تأمین و توزیع آب باکیفیت منجر به ارتقای رفاه نسبی و درنهایت توسعه پایدار با رویکرد عدالت اجتماعی خواهد شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، بابیان اینکه مشترکین بازوان اصلی در حفظ و نگهداری منابع آب محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: باصرفه جویی و به‌کارگیری شیوه‌های مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی در این زمینه، منابع آبی جانی دوباره می‌یابند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :