آخرین عناوین

سه شنبه 5 تير 1397-9:2 کد خبر:61504

استاندار مازندران خبر داد:

پیشنهاد تغییر ساعت کار ادارات مازندران به وزارت کشور رفت

استاندارمازندران گفت: طرح تغییر ساعت کار ادارات و سازمان های دولتی برای غلبه بر احتمال خاموشی در اوج گرمای تابستان، به وزارت کشور ارایه شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، استاندارمازندران اظهار داشت: طرح تغییر ساعت کار ادارات و سازمان های دولتی برای غلبه بر احتمال خاموشی ناشی از افزایش مصرف در اوج گرمای تابستان، به وزارت کشور ارایه شد.

براساس این گزارش، محمد اسلامی افزود: براساس این طرح که درصورت تایید وزارت کشورعملیاتی می شود، ساعات کارادارات و سازمان های دولتی ساعت 6.30 صبح شروع و در ساعت 13.30 خاتمه خواهد یافت.

حدود یک میلیون و 800 هزار نفر مشترک برق در مازندران هستند و میانگین مصرف برق حدود یک هزار و 300 مگاوات در روز است که در اوج مصرف این میزان تا 3 هزار مگاوات نیز می رسد.

*** تامین ساعت کاری 44 ساعت در هفته

استاندار مازندران اضافه کرد: طبق قانون برای هرکارمند درهفته 44 ساعت کاری تعیین شد و برای تغییرساعت باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این سقف کاری پر شود.

به گفته وی با افزایش ساعت کارصبح و کاهش زمان عصر کاری سازمان و ادارات دولتی سقف زمانی پیش بینی در قانون محقق می شود.

نماینده عالی دولت درمازندران گفت : تغییرساعت کاری دراستان ها طبق مصوبه هیات دولت برای استان هایی است که گرمای بالای 45 درجه دارند و این طرح در مجموع شامل مازندران در روال عادی نمی شود.

اسلامی اظهارداشت :در این استان دمای بالای 30 درجه نیز به علت شرجی شدن زندگی را بر ساکنانش سخت می کند و در ادارات نیز درساعات اوج گرما میزان افزایش بهره گیری از تجهیزات سرمایشی بالا می رود و ما را با کمبود برق مواجه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با این رویکرد پیشنهاد خود را به وزارت کشورارایه کردیم تا بتوانیم طبق نظر کارشناسی برای جبران کمبود برق و ارتقاء بهره ورزی ساعات کاری را در مازندران تغییر دهیم.

در شرایط فعلی ساعت کاری در ادارات مازندران همانند اکثر استان های کشور7.30 شروع و 14.15 نیز خاتمه می یابد.

مازندران با احتساب شهرداری ها و ادارات شهرستانی حدود 200 سازمان و اداره دولتی استانی و شهرستانی دارد که حدود60 هزارکارمند در این دوایر اشتغال دارند.

*** تعطیلی پنجشنبه ها زیر تیغ کارشناسی

استاندارمازندران در مورد طرح تعطیلی روز پنجشنبه در این خطه شمال کشور گفت: این طرح از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

اسلامی اضافه کرد: برای عملیاتی شدن این طرح باید کارشناسان نظرات خود را با تبیین سقف کاری ادارات 44 ساعت در هفته به مدیریت ارشد ارایه دهند و پس از چکش کاری در صورت نیاز به وزارت کشور برای اجرا ارسال می شود.

براساس مصوبه هیات دولت اختیار تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان ها به استانداران واگذار شد و در برخی از استان های کشور این طرح در حال اجرا شدن است و مسئولان ارشد استانی مازندران نیز از سال 93 تاکنون هرازگاهی بحث تعطیلی پنج شنبه می کنند، ولی هنوز رنگ عملی به خود نگرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :