آخرین عناوین

پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394-23:51 کد خبر:6166

معاون فرماندار قائم‌شهر هشدار داد:

موقعیت بحرانی رودخانه تلار به‌دلیل وجود شیرابه‌های زباله

معاون فرماندار قائم‌شهر گفت: رودخانه تلار به‌دلیل وجود شیرابه‌های زباله در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ایمان پویامهر در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان با بیان اینکه رودخانه تلار در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد، اظهار کرد: شیرابه‌های ناشی از دفع زباله در مجاورت رودخانه تلار، مشکلات زیست‌محیطی بسیاری به‌وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه در اثر انباشت زباله، آلودگی زیست‌محیطی بسیاری در منطقه ایجاد کرده است، افزود: اهالی این منطقه در اثر آلودگی زیست‎محیطی با خطرات بسیاری مواجه هستند.

معاون فرماندار قائم‌شهر با تأکید بر اینکه زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها در مجاورت رودخانه تلار دفن می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها به‌ تنهایی بیماری‌های عفونی بسیاری برای شهروندان به‌وجود می‌آورد.

این مسئول ادامه داد: به‌عنوان مسئولان شهری در حوزه مدیریت پسماند، غفلت بزرگی کردیم و در مقابل نجابت و صبوری اهالی منطقه رودخانه تلار شرمساریم.

پویامهر با درخواست از شهرداری برای به سرانجام رساندن سازمان پسماند، بیان کرد: یک‌سال از دریافت مجوز سازمان پسماند شهرداری می‌گذرد اما تاکنون تشکلات سازمانی آن شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید شهرداری سازمان پسماند را در مدت زمان کوتاهی به سرانجام برساند، تصریح کرد: با تشکیل سازمان پسماند، افرادی شناسایی شوند تا زباله‌های دفع‌شده توسط آنها تفکیک شود.

معاون فرماندار قائم‌شهر تأکید کرد: امسال بودجه شهرداری افزایش پیدا کرد اما در حوزه تفکیک زباله و پسماند بودجه‎ای تعلق نگرفت.

این مسئول درباره قرار گرفتن مخزن زباله در سطح شهر، خاطرنشان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت باید مکان‌هایی را برای قرار گرفتن این مخازن در سطح شهر شناسایی و اعلام کنند.

پویامهر در پایان با بیان اینکه آموزش تفکیک زباله در میان خانواده‌ها توسط تشکلات مردمی محیط‌زیست انجام شود، گفت: تشکلات مردمی می‌توانند با ارائه بروشور از مزایای تفکیک زباله در خانه‌ها آموزش دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :