آخرین عناوین

چهارشنبه 13 تير 1397-9:15 کد خبر:61661

هشدار حسین اسلامی:

محل احداث سد فینسک، فقط می تواند گورستان سد سازان بشود

ما بجای آمدن به کف خیابان،به چشمه روزیه می رویم آنرا به وطنش تلار بر می گردانیم و بی تعارف می گوییم،محل احداث سد فینسک فقط می تواند گورستان سد سازان فینسک بشود.


به گزارش خزرتییرخبر و به نقل از خبر فوری ساری، روایت حسین اسلامی ساروی از ملاقات وی و محمد دامادی با وزیر نیرو درخصوص تهاجم آبی و احداث سد فینسک به شرح ذیل می باشد.

نشست با حضور مدیران سطح بالای آب و وزیر و من و آقای دامادی...در ساعت دوازده دیروز دوشنبه  ( ۱۱ تیر  ۱۳۹۷ )  در دفتر وزیر در وزارت نیرو تشکیل شد .

ابتدا آقای دامادی از سابقه این تهاجم آبی گفتند،بعد ازمن خواستند که منبر! بروم .

 من ابتدا از ستم های رفته بر مازندران ...از حذف صنعت در مازندران و بجایش صنعت ویلا داریم ....و....داریم .. را به ما تحمیل کردند گفتم ...از پاره پاره کردن مازندران گفتم ...و از تجاوز چند دهه اخیر سمنان به آب و خاک مازندران ..و ادامه حیله های آنان....که با چراغ خاموش،تیشه به ریشه مازندران دارند می زنند ....دست بر دار نیستند ...از شیطنت ها در تصرف حتی چشمه سورت ...و بیچاره کردن تلار ....و......  و فتح الفتوح خودشان را در تصرف آب تجن و تجن کشی میدانند ..از صنایع قارچی در کویر سمنان از هوسهای ویاری سمنان در پایتخت شدن و قطب کشاورزی شدن و قطب صنعتی شدن .

البته همه از کیسه مازندران....

و نهایت ....حرف آخر را زدم که ....ما ...که ما ...حتما ...اجازه ..تجن کُشی نخواهیم داد ....

و فقط منتظریم..اولین سنگ بنای سد فینسک نهاده شود .

تا ما بجای آمدن به کف خیابان ..از راه خطیر کوه و چاشم ...به چشمه روزیه می رویم ...آنرا به وطنش تلار بر می گردانیم و بی تعارف ...محل احداث سد فینسک ..فقط می تواند گورستان سد سازان فینسک بشود ..همین و بس .....

آقای دامادی در ادامه گفتند که نظارت و پیگیری کار مستمر است ...در مجلس همچنان با همکاری دیگر نمایندگان پیگیر می  شوند و حرف اخر که ..... کتبا و رسما اعلام کردند.

دولت بداند ..این کار عواقب شوم در پی دارد.

این کار بسیار خطرناک است ....شدنی نیست ....و دولت رسما باید تعطیلی و توقف هر نوع عملیات در این کار را متوقف کند.

سپس کارشناسان ارشد از روند کار گفتند ....و از اینکه ...بیش از ده سال است که..سمنان با اخذ همه گونه مجوز ... اقدام کرده...با این حال وزارت نیرو ..صاحب نظر در امکان فنی ساخت بود ... مجوز زیست محیطی مجوز اقتصادی .....گنجاندن در برنامه پنجم و حتی ششم  و ....و.... و نهایتا.......باز هم حرفهایی زده شد .......  که بقیه باید بماند ....

آنچه که من نتیجه گرفتم ....... برگ بازندن این سد ..گرانترین است یعنی هر متر مکعب اب برای سد فینسک بالای هفت هزار تومان میشود که توجیه اقتصادی ندارد.

بقیه سدها به نصف آن هم نمیشوند، از طرفی...سمنان این حق را ندارد که سرچشمه اصلی تجن را قطع کند ، تجن شاهرگ حیاتی  منطقه است ...و سمنان که میگویم اصلا مردم سمنان نیستند...یک جفت و یک پا نماینده که پشتشان ..صدها کارخانه دار غیر سمنانی در کویر سمنان هستند ...و حرف آخر..... اینها .

امروز با حضور ما ..چه دولت و چه ... نمیتوانند سد را بسازند......حضور شما مانع اصلی شد ....اما اینها دست بردار نیستند....لغو پروژه سد فینسک..راهکار قانونی می طلبد ..که باز هم از مجلس خواهد گذشت ....سخت ..طولانی و تنش دار است .. همه نمایندگان مازندران باید به صحنه بیایند راه نهایی ..مهم ...کارساز ..... کمپین را داشته باشیم ...قوی تر کنیم و همچنان هشتک ..بنر ...تراکت .... یار گیری و ..حفظ ارامش و بکار گرفتن تدبیر سنگر را ترک نمیکنیم ......مذاکره را رویگردان نیستیم ....

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :