آخرین عناوین

چهارشنبه 13 تير 1397-17:6 کد خبر:61672

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد :دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انتخاب دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان۱۰ دانشگاه برتر در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار داشت: به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ۱۸۲ دانشگاه کشور در این ارزیابی حضور داشتند و تحت ۲۶ شاخص رتبه بندی شدند.

وی با اشاره به اینکه در رتبه داخلی، رتبه نهم را کسب کردیم، اضافه کرد: این موفقیت، پتانسیل بالای دانشگاه و پیشرو بودن در فعاليت ها را نشان مي دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در گذشته رقیب اصلی کشورمان مان در گزارش های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  دانشگاه هاي ترکيه و مصر بودند، خاطرنشان کرد: مصر را سالها پيش پشت سر گذاشتيم و هم اکنون با پشت سر گذاشتن ترکيه توانستيم جزو دانشگاه هاي برتر جهان اسلام قرار بگيريم.

امضاء تفاهم نامه با دانشگاه های روسیه و فرانسه

موسوی یادآور شد:متاسفانه دانشگاه های موجود در استان ها تجمیع نیستند و ظرفیت هایشان جداگانه بررسی می شود درحاليکه ظرفيت هاي دانشگاهي در کشورهاي ديگر بصورت تجميع است.

وی از تعامل دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه های فرانسه و روسیه خبر داد و افزود:هیات هایی به کشورهای مذکور اعزام کردیم و درصد انعقاد تفاهم نامه هستيم تا اقدامات مشترکي را انجام دهيم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد:در تلاش هستیم تیپ دانشگاه را از تیپ دو به یک ارتقا دهیم و در این زمینه اقداماتي را انجام داديم.

نقاط ضعف پزشک خانواده رفع می شود

موسوی در رابطه با پزشک خانواده گفت: با همکاری وزارت بهداشت در حال رفع نقاط ضعف در اجرای پزشک خانواده هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۱۲ گام پیش بینی شده تا مشکلات به تدریج رفع شود، افزود: بدنبال آن هستیم تا سیستم ارجاع و پزشک خانواده به نقطه مشترکی برسند.

اغماضی در قصور پزشکی نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه هیچ اغماضی در قصور پزشکی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بدنبال آن هستیم که سیستم را ترغيب کنيم تا خطاها را گزارش کند و اين مساله در دراز مدت به نفع مردم است.

موسوی با اعلام اینکه خطاهای پزشکی در مازندران نسبت به کشور وضعیت معمولی دارد، اضافه کرد:در این ارتباط کمیسیون هاي قانوني فعال بوده و همه موارد مشکوک را به اين کميسيون ها ارجاع مي دهيم.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار مرگ در اثر خطاهای پزشکی در فرانسه رخ می دهد، یادآور شد: در همه بخش ها خطا وجود دارد و حوزه پزشکی هم مستثنی از این امر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: در بخش هایی که در ارائه خدمت کوتاهی صورت گیرد، با قاطعیت ورود پیدا مي کنيم.

در تامین دارو مشکلی نداریم

موسوی در رابطه با ارائه یونیت های دندانپزشکی برای بیماران خاص گفت: در این زمینه يکسري مشکلات ناشي از معضلات فرهنگي داريم که بايد رفع شود.

وی با اعلام اینکه همه بخش های بهداشتی و درمانی موظف به ارائه خدمت به بیماران خاص هستند، افزود: یونیت ویژه دندانپزشکي در بيمارستان بوعلي مستقر بوده و آماده ارائه خدمات به اينگونه بيماران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در تهیه و تامین دارو در شرایط فعلی مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: بخش دارو از ارز دولتي استفاده مي کند و ارزهاي غيررسمي نيز در اين زمينه تاثيري نخواهد داشت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :