آخرین عناوین

چهارشنبه 13 تير 1397-17:7 کد خبر:61673

مهار آتش‌سوزی در 2 هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله /پای عامل انسانی در میان است

2 هکتار از اراضی میانکاله بهشهر شب گذشته در آتش سوخت و عامل انسانی مهم‌ترین علت در این آتش سوزی اعلام شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، آتش‌سوزی شب گذشته در میانکاله که اطفای آن تا بامداد به طول انجامید موجب شد تا 2 هکتار از پوشش گیاهی سازیل و علف های خشک منطقه خاکستر شود که با ورود و حضور به موقع ماموران حفاظت از محیط زیست مهار شد.

درسال گذشته هم آتش سوزی های متعددی دراراضی جنگلی و مراتع شبه جزیره میانکاله رخ داده که در این آتش سوزی ها حدود 200 هکتار از جنگل انار و سازیل خاکستر شد و براساس اعلام کارشناسان محیط زیست، در تمام این حوادث عامل انسانی علت اصلی اعلام شده است.

زمان احمدی رئیس ادراه حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: در پی گزارش دریافتی مبنی بر وقوع آتش سوزی در ضلع جنوبی پناهگاه حیات وحش میانکاله در منطقه گرده مرز ماموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با تلاش ماموران پناهگاه و جوامع محلی پس از ۴ ساعت تلاش در ساعت ۲ بامداد سه شنبه موفق به مهار کامل آتش شدند.

احمدی گفت: پس از اطفای حریق وبررسی میدان انجام گرفته وسعت این آتش سوزی حدود دو هکتار بوده و پوشش گیاهی آسیب دیده ۷۰ درصد گیاه علفی خشک، ۲۰ درصد سازیل و ۱۰ درصد گیاه جگن بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر افزود: باتوجه به بررسی‌های انجام گرفته علت آتش سوزی عامل انسانی و عمدی بوده و تحقیقات برای شناسایی فرد متخلف ادامه دارد.

وی گفت:این سومین آتش سوزی امسال در پناهگاه حیات وحش میانکاله است و درهر سه مورد علت آتش سوزی انسانی بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :