آخرین عناوین

شنبه 12 ارديبهشت 1394-13:33 کد خبر:6170

صبر عبوری هم در حال اتمام است:

برخورد با تفکیک پادگان ساری/نقشه شوم دشمنان مردم ساری چیست؟/جلوی خیانت به مردم ساری را می گیریم

شهردار ساری گفت:تا روزی که من شهردار هستم از تفکیک پادگان ساری جلوگیری می کنم.


به گزارش خزرخبر،مهدی عبوری در جمع 70 هزار نفری مردم ساری در استادیوم متقی ساری و در مراسم 13 رجب که از سوی شهرداری ساری برگزار شد افزود:متاسفانه معرفی آدم های بزرگ و خاطرات آنها به فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه مفاخر و نخبگان زیادی داریم که به فراموشی سپرده شده اند خاطر نشان کرد:باید با مرور و زنده نگه داشتن یاد و نام افتخارات ساری،به عظمت و قدمت ساری افتخار کرده و به آن پی ببریم.

عبوری با تکرار این جمله که (چرا اصفهان ،اصفهان شد و ساری ،ساری نشد) اظهار داشت:زیرا دیگر شهرهای موفق در کنار انجام پروژه های بزرگ،در معرفی بزرگان،نخبگان،محلات قدیمی و ابنیه های خود موفق عمل کرده اند اما متاسفانه ما ساروی ها هنوز با مفاخر خود آشنا نیستیم.

وی با نام بردن از مفاخری چون اسپهبد فرهاد بزرگ،طرخان طبری و ... تصریح کرد:قول می دهم که دوباره با کمک دستگاه ها و مردم بتوانیم محلات قدیمی را اصلاح و زنده کنیم.

عبوری با اشاره به اینکه قصه شهر ما هم گوش کردنی است افزود:شاید این آخرین سخنرانی من در جمع مردم ساری باشد.(عکس العمل مردم از این حرف و اظهار ناراحتی و تعجب)

برادر سه شهید با بیان اینکه برخی اوقات که برای بازدید از مناطق جنوب ساری مانند بلوار کشاورز و خیابان های اطراف آن سر می زنم از خودم می پرسم که این شهرسازی حاصل کدام مدیریت شهری می باشد؟چه نقشه شومی پشت آن بوده که کوچه های غیر استاندارد شکل گرفته که اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد حتی دستگاه های خدمات رسان و ایمنی نمی توانند اقدامی کنند؟

عبوری با اشاره به اینکه متاسفانه من وارث این شهر عجیب شده ام اظهار داشت:میلیاردها تومان از پول مردم باید برای شهرسازی این مردم لایق خرج شود اما من نگران نیستم.

وی در ادامه این سخنرانی با اعلام اینکه نقشه راه را ترسیم کرده ایم به طوری که همه توسعه متوازن در همه بخش ها باشد تا مردم از ما راضی باشند تصریح کرد:از آنجاییکه مشکل و دغدغه شهروندان ساروی بیکاری و اشتغال است در نتیجه با کارشناسی های انجام شده تمام فعالیت ها و برنامه ریزی ها بر مبنای توسعه گردشگری شکل گرفته است.

شهردار ساری با اشاره به اینکه آیا کسی فکر می کرد که ساری صاحب پارک ملل شود افزود:با توجه به ظرفیت بالای این شهر و رودخانه تجن و موهبت های این رودخانه این پارک در 100 روز ساخته شد.

عبوری با اعلام اینکه فاز 2 و 3 پارک ملل نیز طراحی شده اما به در بسته خوردیم و برخی نگذاشته اند تا این فازها آغاز شوند اظهار داشت:برای حل این مشکل به نماینده ولی فقیه در مازندران آیت الله طبرسی متوسل شده ایم که ایشان اعلام کرده اند تا مجوزهای فاز 2 و 3 صادر شود در غیر اینصورت شخصا در منطقه فاز 2 و 3 حضور خواهند یافت و این پروژه ها را آغاز خواهند کرد که جای دارد مردم از آیت الله طبرسی تشکر نمایند.(تشویق مردم)

برادر سه شهید با اشاره به اینکه شورای شهر نیز اجرای فاز 2 و 3 شهرداری ساری را تصویب کرده است خاطر نشان کرد:از روز شنبه 12 اردیبهشت و به مناسبت تولد حضرت علی (ع) آغاز ساخت بزرگترین مرکز تفریحی و توریستی در بالادست رودخانه تجن آغاز خواهد شد.(تشویق مردم)

عبوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آیا می دانید با احداث این پارک چه تعداد اشتغال زایی بوجود می آید اظهار داشت:کاش مسئولین بالا دستی هم این موضوع را بفهمند،هر چند ما متولی ایجاد اشتغال نیستیم اما احساس وظیفه اعضای شورا و دغدغه مدیران شهری این است تا اشتغال پایدار بوجود آید.

شهردار ساری با اشاره به اینکه احداث یک بلوار 6 و نیم کیلومتری به موازات بلوار کشاورز در دست اقدام است تصریح کرد:می خواهیم تمام عقب ماندگی 36 ساله منطقه جنوب ساری را جبران کنیم که در این راستا ،زیرگذر پل گردن نیز از 12 اردیبهشت آغاز می شود.(تشویق مردم)

عبوری با اعلام اینکه بازسازی بافت های فرسوده و کهن اینبار با پروژه بزرگی انجام خواهد شد افزود:در ترک محله ساری با احداث شهرکی به وسعت 10 هکتار ،شهرک جدید احداث می شود.(تشویق مردم)

شهردار ساری با بیان اینکه مشکل 35 ساله پل بزرگ ذغال چال حل شده است خاطر نشان کرد:خوشبختانه اعضای شورای شهر ساری نهایت همکاری را با شهرداری داشته و دارند.

عبوری با اشاره به این اینکه بسیاری از افراد از من سوال می پرسند که چرا از مسئولین در افتتاح پروژه ها دعوت به عمل نمی آید؟پاسخ می دهم:تا زمانی که مسئولین به وعده های خود عمل نکنند و حق مردم ساری را ندهند آنها را دعوت نمی کنیم زیرا پول و هزینه پروژه ها را خود مردم داده اند و خود مردم هم باید آنها را افتتاح کنند.(تشویق مردم)

شهردار جوان ساری در ادامه با بیان اینکه در احداث پروژه ابن شهر آشوب سنگ اندازی های زیادی شده که من آنها را اعلام نمی کنم تا کام مردم تلخ نشود افزود:با تمام سنگ اندازی ها ،ما با قدرت به کار خود ادامه داده و فاز 2 و 3 نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

عبوری با اشاره به اجرای برخی از پروژه ها مانند احداث جایگاه cng،احداث پروژه بزرگ بر روی ساری رود،دوربرگردان های استاندارد و ... اظهار داشت:در احداث پروژه ها بسیاری از همشهریان اذیت شده اند اما با شهرداری همکاری کرده اند و ثمرات این همکاری ها را هم دیده اند و می بینند.

وی همچنین با اعلام اینکه از پروژه هایی که در آینده نزدیک آغاز می شوند می توانم به احداث نیروگاه زباله سوز،کمبرندی ساری از سه راه جویبار تا گارد جنگل و .....اشاره کنم تصریح کرد:کدام مرکز استان را سراغ دارید که احداث کمربندی آن 40 سال طول کشیده باشد؟اما قول می دهیم طی هفته های آینده این انتظار 40 ساله را پایان دهیم و این کمربندی به بهره برداری برسد.

عبوری با انتقاد از اینکه برخی از مسئولین قبلی بهترین مکان ساری را به آرامستان تبدیل کرده بودند افزود:احداث بزرگترین شهر بازی در بام شهر به زودی آغاز شده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.(تشویق مردم)

وی همچنین با اعلام اینکه بسیاری از افراد احداث بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه را مسخره می کردند خاطر نشان کرد:به زودی احداث پارک بزرگ 1200 هکتاری در سکوتپه آغاز خواهد شد و در یک برنامه 4 ساله به بهره برداری می رسد که در خاور میانه بی نظیر خواهد بود.(تشویق مردم)

شهردار ساری در ادامه این سخنرانی با اشاره به اینکه سنگ فرش کردن های خیابان ها طبق سبک سنتی و مدل های گردشگری می باشند افزود:چندین پروژه دیگر مانند بازگشایی خیایان امامزاده عباس(ع) و ... در دست اجرا می باشند.

عبوری با بیان اینکه دغدغه دیگر و مهم و 30 ساله مردم ساری بحث پادگان بوده است اظهار داشت:قرار بود این پادگان را آزاد کنیم و تا بالاترین قسمت کار هم پیش رفتیم اما متاسفانه برخی وارد شده و پادگان را به نام خود به عنوان عیدی به مردم پیشکش کرده و در سایت ها و شبکه های اجتماعی به نام خود تبلیغ کرده اند و متاسفانه با سنگ اندازی هایی که در کار شهرداری و شورا انجام داده اند کاری کرده اند تا پادگان به مزایده گذاشته شود و مالک خصوصی آن را خریداری کند اما امشب در جمع 70 هزار نفره مردم ساری با حفظ حقوق مالکانه به آنها اعلام می کنم پادگان ساری باید تبدیل به یک باغ شهر بزرگ در وسط شهر ساری شود و تا من شهردار ساری می باشم اجازه نخواهم داد تا این مجموعه تفکیک و به فروش گذاشته شود.(تشویق مردم)

شهرداری ساری با اعلام اینکه در حضور مردم ساری از مالکین خصوصی پادگان ساری خواهش می کنم تا به شهرداری آمده و مذاکرات لازم را جهت همکاری های لازم برای توسعه ساری داشته باشیم تصریح کرد:من به نمایندگی از نماینده ولی فقیه در مازندران،اعضای شورای شهر و مردم حاضر به انجام هر نوع توافقی با خریداران پادگان هستم تا این پادگان به جز پارک تبدیل به مکان دیگری نشود.

عبوری در بخش مهمی از سخنانش در مورد تهمت ها و تخریب ها و تشویش افکار عمومی افزود:با این تهمت ها و تخریب ها به چه مقصودی می خواهید برسید؟امروز از تخریب عبوری به چه چیز و به کجا می خواهید برسید؟چرا از حضور 70 هزار نفره مردم هراس دارید؟ما که با شما کاری نداریم و جای شما را اشغال نکرده ایم!یک انتقاد به مسئولین استان کرده ام که چرا حق مردم ساری را تضییع می کنید؟می دانید چه کسانی جواب مرا داده اند؟همین ساروی هایی که دیگر در شهر مسئولیتی ندارند و در شهرهای دیگر مسئولیت دارند!!باید اعلام کنم اتاق فکر تشکیل داده اند و می خواهند مانع توسعه شهر ساری شوند و باید اعلام کنم که می خواهند ما ساروی ها را به جان هم بیندازند،من چون افکار پلیدشان را دیدم جواب نمی دهم و چون آنها ساروی هستند اعلام می کنم من مثل شما نیستم،من حتی از دشمنان ساروی خودم هم حمایت می کنم اما در محضر مردم ساری اعلام می کنم هر چقدر من عبوری و اعضای شورا را تخریب کنید پاسخ ما به شما ،افتتحاح پروژه های پی در پی خواهد بود و پاسخ عبوری به شما کار،تلاش و پیگیری خواهد بود.

شهردار ساری در ادامه این سخنرانی خود افزود:توصیه می کنم اگر می خواهید مانند انتخابات قبلی در انتخابات بعدی مغموم نشوید و موفق شوید و اگر می خواهید از مناصبی که دارید استعفا داده و کاندیدا شوید ،به جای تخریب عبوری و اعضای شورا،عملکرد خود را که فرماندار،استاندار،شهردار و یا هر سمتی که داشته اید را اعلام کنید و بدانید مردم دیگر به عملکردها رای می دهند و به وعده های دروغین توجه نمی کنند و مردم افرادی را مجددا انتخاب می کنند که به کمک مدیران شهری بشتابند و کمک به رشد شهر ساری می کنند.

عبوری در بخش دیگری از سخنرانی خود خطاب به بانوان ساروی اظهار داشت:بانوان ظرفیت های مغفول و فراموش شده شهر ساری هستند.

وی خطاب به بانوان ساروی با بیان اینکه جشن امشب را جشن تداوم نامگذاری کرده ایم تصریح کرد:تداوم یعنی با هم ماندن،یعنی دو دانگه ای و چهار دانگه ای نگفتن،یعنی میانرودی نگفتن ،یعنی فقط و فقط ساروی گفتن است و همه باید به ساری بیندیشیم و بدون بانوان ساری،ساری نمی شود و باید بانوان ما همراهی کنند  و ما به فکر باز و بلند و همراهی کردن اعضای خانواده با شهرداری و شورا توسط بانوان نیازمندیم.(تشویق مردم)

حاشیه های این جشن:

*از یک ساعت قبل از آغاز جشن،حضور پر شور مردم از تمامی قشرها مشاهده می شد.

*غیبت شمشیربند رییس شورای شهر در این مراسم مشهود بود.

*تمامی اعضای فعلی شورای شهر و اعضای علی البدل هم در این مراسم حضور داشته اند.

*حضور برخی از مدیران استانی و شهرستانی در این جشن از دیگر موارد بود.

*متاسفانه آتش بازی و نورافشانی باعث شد تا خاکسترهای آنها بر سر مهمانان فرود آید که نارضایتی هایی را به دنبال داشت.

*صحبت هایی عبوری در بسیاری از قسمت ها همراه با احساسات بود.

*مردم حاضر در استادیوم شهید متقی در بساری از مواقع با تشویق های خود به سخنان عبوری عکس العمل مثبت نشان می داده اند.

*حضور بازیگران سریال پایتخت در این جشن انتقادهایی را در پی داشت چرا که بسیاری از کارشناسان هنری ،این سریال را توهینی به مردم شمال کشور اعلام داشته اند.

*حضور بازیگران زن و خواننده سرود معروف حضرت علی (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

*حضور نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی و نظامی و انتظامی و اطلاعاتی جهت حفظ امنیت مراسم از دیگر مواردی بود که رضایت مردم را در پی داشت.

*پس از سخنان عبوری،آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه به همراه اعضای شورا و شهردار در جایگاه اجرای برنامه حاضر شده اند.

*سخنرانی آیت الله طبرسی و انتقادهای او از برخی از افراد و همپنین اعلام حمایت او از اعضای شورا و شهردار تشویق مردم را به همراه داشت.

*چفیه ای به عنوان هدیه روز مرد و معلم از طرف اعضای شورا برای نماینده ولی فقیه در نظر گرفته شده بود که آیت الله طبرسی آن چفیه را به عبوری هدیه داد و بر گردن او انداخت و گفت:این چفیه ،برای مدیران جهادی است که عبوری مدیری جهادی می باشد و من چفیه را به عبوری هدیه می دهم.

*مجری برنامه نسبت به معرفی هر یک از اعضای شورای شهر ساری که در جایگاه اجرای برنامه حضور داشته اند اقدام کرد و هر یک از اعضای شورا هم با تکان دادن دست و ادای احترام به مردم،ارادت خود را نشان داده اند.

*مجری برنامه از نقیبی به عنوان مردی نمونه که چندین سال نگهداری و حمایت و ....از همسر بیمار خود را بر عهده دارد یاد کرد که تشویق ویژه مردم را در پی داشت.

*زمانی که عبوری شهردار ساری مشغول به سخنرانی بود تمام مهمانان و مردم با دقت خاصی به حرفهایش گوش کرده و منتظر حرف های جدید و خاص از وی بوده اند.

*برخی از مطالب اعلام شده از سوی عبوری ،سوالاتی را برای مردم و مهمانان بوجود آورد(شاید این آخرین سخنرانی من در جمع مردم ساری باشد).

*برخی از مردم و مهمانان در صحبت های خود اعلام داشته اند که منظور عبوری از این حرف چه بود؟آیا به معنای استعفای او در آینده از شهرداری بود؟آیا به معنای احتمال استیضاح او بود؟آیا به معنای کاندیدا شدن او برای انتخابات مجلس بود؟آیا تحت فشار مسائل پشت پرده،عبوری این حرف را زده است؟آیا....و آیا.....؟؟؟!!!

*حضور شجاعی حامی عبوری و نماینده ساری در مجلس در این جشن از دیگر حاشیه های این برنامه بود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • میرائی
    چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-10:1


    جنگ با عبوري بازي با دم شير است. چون مردم ساري با عبوري هستند، هر كجا برود حمايتش مي كنند، خدا كنند از شهرداري نرود اگر مجلس عاشقان بگذارند.

    • دکتر محمدرضا عبدالله زاده
      چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-8:40


      آنهائی که اطاق فکر درست کردند تا مهدی عبوری را نگذارند به مجلس برود، اشتباه می کنند، دارند مهدی را تحریک می کنند، و مردم هم قطعاً به مهدی رای خواهند داد. پس بهتر است که انصاف داشته باشند، به فکر مردم شهر هم باشند.

      • یک آدم
        دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-12:58


        سنگ زنها گوشه‌ای ایستاده‌اند، تا قطار حرکت کرد سنگ می‌زنند، قطار سازندگی عبوری سرعتش زیاده، سنگها دوباره بر می‌گردند تو صورت سنگ زنها، اینجور یه که صدای گریه و زاری سنگ زنها به آسمان می‌رود.