آخرین عناوین

شنبه 12 ارديبهشت 1394-15:1 کد خبر:6173

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه:

سندی از سرمایه‌گذاری خاندان مقیمی دارید، ارائه کنید، از مجلس استعفا می‌دهم

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: 500 میلیون تومان نقدی درحالی که شما در شهرداری نکا خوابیده بودید به شما دادیم، کسی تقدیر و تشکر کرد؟ نه، البته من نیازی به تقدیر و تشکر ندارم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، احمدعلی مقیمی در جشن روز ملی شوراها در نکا با اشاره به حضور بیش از 400 نفر در شوراهای شهرستان نکا، شوراها را نماد عینی قدرت در نظام جمهوری اسلامی و دستاورد قانونی اساسی دانست و اظهار کرد: امروز اصل‌های هفتم و صدم قانون، اختیارات و اصول 60 و 70 قانون شوراها، شرح وظیفه شما یعنی کمک رساندن و نظارت بر حوزه‌های برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... را مشخص کرد.
وی افزود: درحالی که بسنده کردیم به آجر، سنگ، سفال، طرح‌های هادی و آب، در حوزه فرهنگ و اجتماع، شوراها کمی غفلت دارند، همه کارهایی که انجام می‌دهیم اگر با نگاه فرهنگی نباشد ماندگار نیست، فرهنگ ما قدرت‌آفرین است چراکه انقلاب ما فرهنگی است.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که ما از نماینده چه انتظاری داریم، خاطرنشان کرد: حوزه‌ فعالیت نماینده‌ مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر آن است، اما نه ما و نه شما به این کفایت نکرده و راضی نمی‌شویم، اما برای مشاهده عملکرد نماینده، بروید سایت مجلس را ببینید مقیمی چند تا کار کرده؟
مقیمی به بیان بودجه شهرستان نکا در سال‌های گذشته پرداخت و تشریح کرد: در سال‌های 91 تا 93، شهرستان نکا در حوزه دریافت بودجه دارای این عملکردها بوده است: در سال 91: از 68 میلیارد ریال بودجه، 12 میلیارد ریال دریافت شد، یعنی 18 درصد؛ در سال 92: از 10 میلیارد و 500 میلیون ریال بودجه، حدود 800 میلیون تومان معادل 7 درصد تحقق پیدا کرد؛ در سال 93: از 80 میلیارد ریال بودجه، 48 میلیارد ریال، یعنی 70 درصد محقق شد.
وی در ادامه گفت: در پاسخ به مدعیانی که می گویند کاری نمی شود، همین را بگویم که هم اکنون در همین سال 94، 11 پروژه با بیش از 220 میلیارد تومان در دست انجام است، این پول و اعتبار از کجا آمده است؟
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی امسال، تصریح کرد: اگر در حد توان، فضا را دیرتر انتخاباتی کنیم، بهتر است، هر کسی که می‌خواهد در عرصه‌ انتخابات حضور پیدا کرده، مشارکت را زیاد کند و اقتدار نظام را بالا ببرد، دستش را باید بوسید.
مقیمی برخی رفتارها را بداخلاقی‌های بدون منطق و غیرقابل قابل تحمل خواند و هشدار داد: کسی که می‌خواهد به مجلس برود، متوسل به منطق دروغ و بداخلاقی نمی‌شود، این که اعلام می‌کنند مقیمی در سمنان و مهدیشهر در حال سرمایه‌گذاری است، به ‌شما بگویم من تا الان حتی به این شهرها نرفته‌ام.
وی اضافه کرد: هرکسی که توانست در مورد سرمایه‌گذاری اقتصادی، سندی از سرمایه‌گذاری خاندان مقیمی تا درجه چهار این خانواده، به اندازه یک ریال بیاورد، من استعفای خودم را اعلام می‌کنم، اگر قرار بود در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری وارد شوم، هوش خوبی هم دارم، هرگز به مجلس نمی‌رفتم، این که به گوش امام جمعه شهر مجاور این مطالب را برسانند تا بنده را خواسته و از من در این موضوع سوال کند، حرکت زشت و بی‌اخلاقی است.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، به بحث کشتارگاه شهرستان نکا پرداخت و تأکید کرد: چه کسی مجوز کشتارگاه نیمه‌صنعتی شهرستان نکا را گرفت؟ هیچ کس نگرفت به غیر از مقیمی، من در دوره استانداری آقای کریمی گرفتم، از شما سوال دارم که چرا برای این مجوز کار نکردید و باطل شد، حال شما مصاحبه فرار به جلو می‌کنید، به مردم پاسخ دهید چرا کاری نکردید که مجوز باطل شد؟
مقیمی در سخنانی صریح و بی‌پرده گفت: هر کس در این شهرستان اگر مرد است، اگر عرضه‌ این کار را دارد که جواز کشتارگاه نیمه‌صنعتی را بگیرد، بیاید فردا به او مجوز می‌دهیم، در بحث کمپوست زباله که 5 شهرداری در آن هستند، 1 میلیارد و 300 میلیون تومان پول داده‌ایم، هم در این شهرستان، هم در بهشهر و هم در گلوگاه، 500 میلیون تومان نقدی درحالی که شما در شهرداری نکا خوابیده بودید به شما دادیم، کسی تقدیر و تشکر کرد؟ نه، البته من نیازی به تقدیر و تشکر ندارم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه 500 میلیون تومان دیگر برای آسفالت جاده عباسی به شهرداری نکا به میزان اعتبارات به شهرداری و دهیاری‌ها داده شد، تصریح کرد: در سال 92، 14 میلیارد و 334 میلیون ریال و در سال 93، 15 میلیارد و 861 میلیون ریال به شهرداری شهر نکا پول دادیم.
وی در حوزه تملک دارایی‌ها و مالیات بر ارزش افزوده به کمک 59 میلیارد ریالی به شهرداری و کمک به مالیات بر ارزش افزوده دهیاری‌ها به مبلغ 67 میلیارد ریال نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه کمک عمرانی به دهیاری‌ها فقط امسال 14 میلیارد ریال و در حوزه کمک به شهرستان در قالب تبصره ی 22، 55 میلیارد ریال، درنظر گرفته شد.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این فضای کمبود پول و اعتبار دیگر چه باید کرد، گفت: ساماندهی راه‌های روستایی و رساندن آب شرب مجتمع پی‌رجه به 14 روستا و جشن مراکز درمانی در کشور در حوزه بهداشت از برنامه‌های پیش روی سال 94 است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :