آخرین عناوین

يکشنبه 17 تير 1397-11:50 کد خبر:61744

بخشدار زیرآب خبر داد:

حتی یک مترمربع زمین توسط منابع طبیعی برای دفن زباله واگذار نمی‌شود

بخشدار زیراب گفت: در استان دیگر حتی یک مترمربع زمین برای دفن زباله توسط منابع طبیعی واگذار نخواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، کیان الهی در همایش تجلیل از دهیاران سوادکوه، با بیان اینکه یک سوم از عشایر استان مازندران در سوادکوه هستند، تعداد خانوار عشایر شهرستان سوادکوه را یک هزارو 750 خانوار برشمرد و گفت: حدود 10 هزار نفر سهمیه بیمه به شهرستان داده شد و با تغییر برخی کارگزاری‌ها، رتبه سوادکوه از هفدهم در سال گذشته به رتبه اول و دوم رسیده است.

بخشدار زیراب تعداد دهیاران بخش زیراب را 15 نفر برشمرد و افزود: بیش از 98 درصد گازرسانی بخش زیراب با همکاری دهیاران انجام شده و برآورد فعلی ما از حفاری‌ها و خسارات در این بخش، یک میلیارد و 250 میلیون تومان است که قراردادها منعقد شده و آمادگی پرداخت از سوی شرکت گاز استان وجود دارد.

سرپرست بخش مرکزی تعداد دهیاران این بخش را 45 نفر و تعداد شورای اسلامی روستایی را 68 شورا برشمرد و در رابطه با گازرسانی در بخش مرکزی گفت:در این بخش شاهد مشکلاتی بوده‌ایم و به دلیل وجود برخی مشکلات مالی، قرارداد تخریب و خسارت بسته شده و مقرر شد تا مابقی، بعد از علمک‌گذاری انجام شود.

الهی با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های مالی دهیاران، آنها را در اقدامات ورزشی، فرهنگی و برگزاری یادواره شهدا و جشنواره‌های روستایی فعال دانست و از ارتقا برخی دهیاری‌های شهرستان از درجه دو به سه و سه به چهار خبر داد.

وی با با اشاره به مشکلات زباله در استان و شهرستان، بر آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله و مدیریت پسماند توسط دهیاران تأکید کرد و یادآور شد: در استان دیگر حتی یک مترمربع زمین برای دفن زباله توسط منابع طبیعی واگذار نخواهد شد.

الهی با اعلام اینکه 14روستا از بخش زیراب و مرکزی جهت کارهای اشتغال‌زایی و صادرات محصولات تولیدی به استان معرفی شدند، افزود: طرح شهرستان سوادکوه در استان به‌عنوان طرح الگو و نمونه پذیرفته و معرفی شده است.

وی با اشاره به اعتبار هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال روستایی، بر پیگیری بیشتر دهیاران برای جذب این اعتبارات تأکید کرد و گفت:شهرستان سوادکوه نتوانسته اعتباری را در این خصوص جذب کند.

بخشدار زیراب با اشاره به وجود ظرفیت گردشگری در شهرستان، از جمله موارد مهم شهرستان سوادکوه در بخش گردشگری را بوم‌گردی بیان کرد و افزود: برای اولین بار در شهرستان مجوز متل با سرمایه‌گذاری 35 میلیارد تومان صادر شده است.

وی با بیان مسئله بحران آب در استان و شهرستان، به همکاری دهیاران در احداث مخازن آب شراب روستایی اشاره کرد و از مشارکت حدود 60 درصدی دهیاران در احداث مخازن آب خبر داد.

الهی عدم درآمد پایدار و نیمه‌پایدار را یکی از مسائل دهیاران عنوان کرد و ادامه داد: نوزده مورد از منابع درآمدی دهیاران توسط دیوان عدالت اداری لغو شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :