آخرین عناوین

يکشنبه 13 ارديبهشت 1394-12:51 کد خبر:6180

واکنش فرماندار بابل به حضورش در سخنرانی احمدی نژاد:

با چراغ سبز استانداری و وزارت کشور در جلسه حاضر شدم/ احمدی نژاد از بزرگان نظام است

 فرماندار بابل اظهار داشت: حضور بنده با هماهنگی و موافقت و نظر مساعد استانداری و وزارت کشور صورت گرفته و به منظور حفظ امنیت و آرامش مراسم بوده است.


  به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، جمعه همین هفته محمود احمدی نژاد؛ رئیس جمهور سابق و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام به دعوت یکی از هیات های مذهبی بابل و به مناسبت میلاد فرخنده امیرالمونین علی (ع) در این شهرستان سخنرانی کرد.

فارغ از حضور طرفداران وی و شائبه انتخاباتی بودن این همایش مذهبی( علی رغم انکار خود احمدی نژاد) نکته عجیب و تامل برانگیز این مراسم حضور فرماندار دولت تدبیر و امید در بابل در این نشست بود.

پس از پایان نشست بسیاری این سوال را مطرح می کردند که چرا علی رغم انتقادهای شدید دولت فعلی از شیوه اداره کشور توسط دولت های نهم و دهم و تخریب دولت تدبیر و امید از تریبون های وابسته به رئیس جمهور سابق، فرماندار به عنوان شخصیت اول سیاسی و اجتماعی بزرگترین شهرستان مازندران در این نشست حاضر شد و به نوعی امتیازی ویژه به رئیس جمهور سابق داد، امتیازی که هواخواهان این دولت در بابل از آن بی بهره اند.

ما ترجیح دادیم بدون هیچ پیش داوری خاصی دلیل این حضور را از خود رجب ملایی رئیسی؛ فرماندار فعلی بابل جویا شویم.

وی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حضور بنده با هماهنگی و موافقت و نظر مساعد استانداری و وزارت کشور صورت گرفته و به منظور حفظ امنیت و آرامش مراسم بوده است.

فرماندار بابل  افزود: مگر کشور ما جمهوری اسلامی نیست و مگر نه اینکه باید با همه برخوردی یکسان شود، اگر اینگونه است حضور بنده بلااشکال بوده است، ضمن اینکه باید به بزرگانمان احترام بگذاریم و با تنگ نظری راه را نبندیم.

ملایی عدم حضورش در این مراسم را بی احترامی دانست و از شرکت در این مراسم دفاع کرد.

از این به بعد را باید معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران و روابط عمومی این نهاد پاسخگو بایند که چرا اجازه داده اند شخصیت سیاسی مهمی به عنوان فرماندار در این نشست حاضر شود،آنهم در حالیکه روزی نیست که از خرابی های به وجود آمده توسط دولت قبلی در مازندران انتقاد نشود.

آیا حضور ملایی به معنای تائید رفتار، کردار و منش سیاسی احمدی نژاد نیست؟ آیا آقای ملایی که عدم حضور را بی احترامی می دانند و از برخورد یکسان با همه سخن می گویند خبر ندارند که شیوه مواجهه و برخورد دولت سابق با منتقدان چگونه بود؟

آیا ایشان از کشور دیگری آمده اند که خبر ندارند رئیس جمهور سابق با همه برخورد یکسان نمی کرد، دانشمندان و اساتید را خانه نشین کرد و مدیران برجسته را به اتاق هایی تنگ و نمور فرستاد؟

این شائبه با حضور وی به وجود آمده است که این فرماندار بیشتر با دولت سابق همسو است تا با دولت فعلی، مخصوصا وقتی از احمدی نژاد به عنوان یکی از بزرگان نظام یاد می کند آنهم در حالیکه معاون اول وی به جرم فساد در زندان به سر می برد، مرتضوی همچنان درگیر و دار دادگاه است، خاوری به کانادا فراری شده و هر روز حرف تازه ای از سوء مدیریت در دولت گذشته رسانه ای می شود.

حضور یک فرماندار دولت تدبیروامید در سفر احمدی نژاد به شهرستان های دیگر کشور بی سابقه بوده است و این نخستین بار است که شخصی در چنین جایگاهی در یک جلسه عمومی احمدی نژاد شرکت می کند.

وقتی که رسانه های حامی دولت درباره فرمانداران منصوب استانداری مازندران هشدار می دادند  به سیاهنمایی و تخریب متهم می شدند اما حالا می بینیم که نه تنها منصوبین و نزدیکان و مدیران دولت قبل یکی پس از دیگر فرمانداری ها را به اشغال خود در می آورند، بلکه احمدی نژاد را از بزرگان نظام می دانند و در نشست های وی شرکت می کنند.

آقای دکتر فلاح، دکتر یونسی و روابط عمومی استانداری مازندران باید پاسخگو باشند که بر اساس چه منطقی به فرماندار بابل اجازه شرکت در این مراسم داده شده است، این وزارت کشور باید تکلیفش را روشن کند که وزارتخانه این دولت است یا دولت سابق.

اگر قرار به حفظ امنیت و نظم باشد که نیروی انتظامی در صف نخست قرار دارد و نیازی به حضور فرماندار نیست.

این حضور تنها یک پیام دارد و آنهم این است که احمدی نژاد به دولت جدید بگوید که حتی نیروی های منصوب شما نیز با ما همراه هستند و به قول حاضران در مراسم «به جون هرچی مرده؛ احمدی برمی گرده».

اگر شیوه ای که مسئولان استان درقبال دولت تدبیر و امید در پیش گرفته اند به همین شکل ادامه پیدا کند اصلا بعید نیست که احمدی نژاد مجددا به قدرت برگردد و ویرانی ها گذشته افزون شود، بی شک اگر احمدی نژاد روزی رئیس جمهور شود آقای ملایی فرماندار بابل را به عنوان یکی از نیروهای خدوم و وفادار به خود به یاد خواهد داشت، زیرا در روزگاری که حتی حامیان وی در مجلس حاضر نیستند با وی بیعت کنند و از او اعلام برائت می کنند فرماندار دولت تدبیر و امید در نشست وی شرکت می کند و او را از بزرگان نظام می خواند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :