آخرین عناوین

يکشنبه 13 ارديبهشت 1394-22:15 کد خبر:6187

دانشگاه مازندران رکورد دار شد:

بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی شمال کشور همچنان در انتظار رئیس است

دانشگاه مازندران با قریب به 250 هزار دانشجو از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دولتی شمال کشور محسوب می‌شود که از اسفندماه 92 تاکنون به‌صورت سرپرستی اداره می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دانشگاه مازندران به‌عنوان یک دانشگاه مادر و مرجع در استان فعالیت می‌کند، از این رو توجه به مسائل و مشکلات آن در این بخش می‌تواند موجب بالندگی و شکوفایی استان شود.

اسفندماه 92 بود که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حکمی حجت‌الاسلام فخرالدین اصغری آق‌مشهدی را به سمت سرپرست دانشگاه مازندران منصوب کرد و همچنین در نامه‌ای از خدمات احمد احمدپور رئیس سابق دانشگاه مازندران در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

اصغری آق‌مشهدی عضو هیئت علمی و دانشیار حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران بوده و مدیریت گروه حقوق و ریاست دانشکده حقوق این دانشگاه از جمله سوابق مدیریتی وی است.

پیش از وی دانشگاه مازندران 15 رئیس و سرپرست به خود دیده که شش حکم به‌صورت سرپرستی بوده و بقیه رؤسا حکم ریاست داشته‌اند؛ نگاهی به سابقه تاریخی رؤسای این دانشگاه نشان می‌دهد که نخستین سرپرست دانشگاه مازندران در سال 62 بود که احمدرضا مستقیم یک سال پس از آن حکم ریاست خود را گرفت، سپس در سال 65 محسن محسنی سرپرست دانشگاه مازندران شد که وی نیز پس از یک سال حکم ریاست دریافت کرد، سید خلاق میرنیا نیز در سال 77 سرپرست دانشگاه مازندران بود که وی نیز سال بعد به‎عنوان رئیس دانشگاه منصوب شد.

نادعلی بابائیان که در سال 84 به‎عنوان سرپرست دانشگاه مازندران معرفی شد بیشترین دوران حکم سرپرستی را داشت و تا سال 86 به عنوان سرپرست فعالیت کرد و سپس این دانشگاه را به قاسم علیزاده‌افروزی به‎عنوان سرپرست دیگر تحویل داد که وی نیز پس از یک سال به‎عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شد.

احمد احمدپور نیز در سال 89 سرپرست و در سال 90 به‎عنوان رئیس دانشگاه مازندران انتخاب شد که در سال 93 جای خود را به فخرالدین اصغری آق‌مشهدی داد.

با این وجود مازندران در حوزه آموزشی و فرهنگی نیازمند مدیریتی مقتدر و با برنامه است البته شنیده می‌شود که این دانشگاه با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و در این حوزه مشکلاتی نیز دارد که باید به آن پرداخته شود.

به گزارش فارس، اگرچه سابقه تاریخی نشان داده احکام سرپرستی دانشگاه مازندران یک‌ساله بوده اما باید دید که اصغری آق‌مشهدی به‌عنوان رئیس دانشگاه مازندران از وزارت علوم حکم ریاست دریافت می‌کند یا کلید این دانشگاه به فرد دیگری سپرده می‌شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :