آخرین عناوین

پنجشنبه 25 مرداد 1397-9:42 کد خبر:62481

شهردار ساری مطرح کرد:

حرف درمانی جواب نمی دهد/ شهرداران نسبت به دستگاه های بالادست مطالبه گر باشند

شهردار ساری، سیاستگذاری صحیح را عناصر مهم موفقیت در مسیر توسعه عنوان کرد و گفت: لازم است همه شهرداران با حفظ روحیه مطالبه گری گام های مهمی در زمینه سیاستگذاری صحیح برای اداره شهر بردارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، دومین نشست شهرداران حوزه شهرستان های ساری و میاندورود با پیگیری های محمدی کیادهی مشاور شهردار مرکز استان به میزبانی شهرداری فرح آباد برگزار شد.

در این نشست مهدی عبوری، شهردار ساری به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های گردشگری شهرستان های ساری و میاندورود اشاره کرد و اظهار داشت:در شرایط خاص اقتصادی کشور، از 7 سال پیش تا کنون گفته ام که بهترین راه حل مشکلات اقتصادی و توسعه پایدار شهری، فعال نمودن ظرفیت های گردشگری مرکز استان است.

وی با اشاره به حمایت مدیریت شهری ساری از هرگونه طرح و راهکار در خصوص ایجاد درآمد پایدار در شهرداری ها افزود: شهرداری ساری با توجه به ظرفیت های خوبی که پیدا کرده است آمادگی خود را در زمینه حمایت از طرح های نو و کاربردی با هدف توسعه گردشگری و ایجاد درآمد پایدار برای شهر و شهرداری ها اعلام می نماید.

شهردار مرکز استان به شهرداران حاضر در نشست را به استفاده مفید از ظرفیت های خدادادی گردشگری در شهرستان های ساری و میاندورود فراخواند و گفت: بدون تردید استفاده از وجود نعمت رودخانه در همه شهرهای حوزه ساری و میاندورود با ارائه طرح ساده و قابل انجام بر مبنای تثبیت رودخانه و فضای سازی حریم آن می تواند نقش بسزایی در جذب گردشگر و توسعه شهری ایفا نماید.

عبوری، ارتباط مستمر شهرداران با نمایندگان مجلس و مسئولان بالادست را از ضروریات اداره شهر و شهرداری دانست و بیان داشت:همه شهرداران خصوصا شهرداری های کوچک که با مشکلات قابل رفع دست و پنجه نرم می کنند می توانند با ارتباط گیری و استفاده از ظرفیت خوب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دستگاه های اجرایی بالادست مانند استانداری، دفتر امور شهری و حتی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قدم های مهمی در راستای رفع معضلات مجموعه تحت امر خود بردارند.

شهردار مرکز استان، سیاستگذاری صحیح و تعامل با دستگاه های اجرایی را نیز عناصر مهم موفقیت در مسیر توسعه عنوان کرد و گفت: لازم است همه شهرداران با حفظ روحیه مطالبه گری و تعامل با دستگاه های اجرایی و نهادهای تاثیرگذار گام های مهمی در زمینه سیاستگذاری صحیح برای اداره شهر بردارند و لحظه ای از پیگیری خواسته های مردم و شهروندان فروگذار ننمایند.

در ادامه، این مسئول استفاده از ظرفیت های هر منطقه را ساده ترین راه دستیابی به موفقیت دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید از ظرفیت های شهر و منطقه خودمان استفاده بهینه کنیم. تور ساری گردی با هدف جذب گردشگر و معرفی مکان های کمتر شناخته شده ساری به گردشگران یکی از مصادیق استفاده بهینه از ظرفیت شهری است که توسط شهرداری ساری اجرا شده است.

امیدوارم بتوانیم با همراهی همه شهرداران محترم حوزه ساری و میاندورود، یک بسته پیشنهادی مناسب گردشگری با محتوای بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و تفریحی منطقه ارائه نماییم تا ضمن معرفی بهتر شهرستان های ساری و میاندورود، شاهد توسعه گردشگری و گردشگرپذیری منطقه باشیم.

عبوری توجه به اصل توسعه پایدار، رونق اقتصادی و کمک به حل مشکل اشتغال را در گرو توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: اماکن گردشگری نیاز به سرپرستی جدی تر دارند، تجهیز این اماکن می تواند زمینه ساز جذب بیش از پیش گردشگران شود، این موضوع هم می تواند باعث رشد نمودارهای توسعه پایدار شده و هم می تواند به کمتر شدن مشکل اشتغال در منطقه کمک شایانی نماید.

در پایان، شهردار ساری به اصل قراردادن روحیه کار، تلاش و خدمت در مجموعه های مدیریت شهری اشاره نمود و خاطرنشان کرد:شهرداران باید با حفظ روحیه کار و تلاش و خدمت، پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند و بدانند که حفظ مجموعه شهرداری و مدیریت شهری با اجتناب از حرف درمانی و ورود جدی به میدان های عملیاتی امکان پذیر خواهد بود.

بنده هم هر کمکی برای خدمت به مردم شهر و شهرستان از دستم بر بیاید دریغ نخواهم نمود و امیدوارم شاهد رشد و توسعه روزافزون همه شهرهای حوزه ساری و میاندورود باشیم.

شایان ذکر است دومین نشست شهرداران شهرستان های ساری و میاندورود با حضور عبوری شهردار ساری، طبری شهردار سورک، محمدنژاد شهردار کیاسر، زلیکانی شهردار فریم، هادیان شهردار هولار، عبدی شهردار فرح آباد و محمدی کیادهی مشاور شهردار مرکز استان به میزبانی شهرداری فرح آباد برگزار گردید و شهرداران در ادامه نشست به بحث و تبادل نظر در موضوعات مطروحه پرداختند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :