آخرین عناوین

جمعه 26 مرداد 1397-19:59 کد خبر:62485

بارش‌های رگباری در راه مازندران:

آماده‌باش نیروهای امدادی مازندران در پی ورود سامانه بارشی

اواخر روز شنبه ۲۷ مرداد ماه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی، شاهد ناپایداری‌هایی به شکل ابرناکی همراه با رگبار و رعد برق و وزش باد موقتی نسبتاً شدید در استان خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، طی دو هفته شاهد رگبارهای پراکنده در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که دمای هوا نیز به‌صورت محسوسی کاهش یافت.

بعد از گذشت حدود دو ماه گرمای طاقت‌فرسا دمای هوای به حالت عادی بازگشت؛ دمای هوا به حدی بالا بود که بحث قطعی‌های چند ساعته در دستور کار قرار گرفت ولی درحال حاضر آرامش به مازندران بازگشت.

براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز شنبه هوایی نیمه‌ابری را خواهیم داشت ولی از اواخر روز شنبه ۵۸ روز از تابستان شاهد هوایی بارانی و خنک شدن هوا خواهیم بود.

بارش‌های دو هفته اخیر زهر هوا را شکست و براساس پیش‌بینی هواشناسی از این پس هوایی گرم و طاقت‌فرسا نخواهیم داشت؛ به‌ویژه در مازندران که به‌دلیل بالا بودن رطوبت دمای احساسی بیش از تحمل انسان بود.

براساس اطلاعیه مدیریت بحران از اواخر روز شنبه ۲۷ مرداد ماه امسال با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به‌تدریج از سمت غرب استان شاهد ناپایداری‌هایی به شکل ابرناکی همراه با رگبار و رعد برق و وزش باد موقتی نسبتاً شدید در استان خواهیم بود به‌طوری‌که روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هوای استان ابری(در ارتفاعات گاهی مه‌آلود) ، خنک گاهی با بارندگی پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج و برای شنا مناسب نخواهد بود.

باتوجه به ماهیت بارش‌های تابستانه و وقوع بارش رگباری احتمال جاری شدن روان آب در برخی از مناطق استان دور از انتظار نیست.

براساس این اطلاعیه هم‌استانی‌ها و مسافر‌ان توصیه می‌شود از اقامت و برپایی چادر در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

دامداران نیز دام‌های خود را در مناطق امن و به دور از مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها نگهداری کنند.

به‌دلیل پیش‌بینی رگبار و رعد و برق از راهپیمایی ، طبیعت‌گردی و چرای دام در مناطق مرتفع و باز استان خودداری کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است به تمامی کشاورزان توصیه می‌شود علاوه بر دوری و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ادوات کشاورزی را نیز از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور نگهدارند.

شالیکاران باتوجه به شرایط جوی مساعد تا روز شنبه ۲۷ مرداد ماه امسال نسبت به برداشت شالی‌های رسیده اقدام کنند.

همچنین افراد نیز از شنا کردن و انجام فعالیت‌های دریایی جداً خودداری کنند‌.

همچنین به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می‌شود علاوه بر آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :