آخرین عناوین

پنجشنبه 1 شهريور 1397-11:21 کد خبر:62608

استاندار مازندران:

آدرس نامعتبر درباره منطقه آزاد ندهیم/ مناسب ترین نقطه برای ایجاد منطقه آزاد شرق مازندران است

استاندار مازندران در مورد ایجاد منطقه آزاد گفت: در هیچ جا بجز شرق استان اراضی ملی دراختیار نداریم، نمی توانیم دور زندگی و املاک مردم زمین بکشیم، باید مراعات مردم را داشته باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، محمد اسلامی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره منطقه آزاد با بیان اینکه زیباترین حدیث فصل قانون است گفت: در قانون شرایط ایجاد منطقه آزاد و منطقه ویژه مشخص شده است.

وی افزود: هرجایی که باید عنوان منطقه آزاد و ویژه تصویب شود نیازمند اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است و همچنین باید زمین به اندازه کافی از اراضی ملی واگذار شود و در هیچ جا بجز شرق استان، اراضی ملی دراختیار نداریم.

وی گفت: برای منطقه آزاد باید زمین بلامعارض و اراضی ملی در اختیار قرار دهیم و نمی توانیم زمین اشخاص را واگذار کنیم.

اسلامی تصریح کرد: محصور بودن اراضی منطقه آزاد و داشتن گمرک از جمله ویژگی های منطقه آزاد است و نمی توانیم دور زندگی و املاک مردم زمین بکشیم و باید مراعات مردم را داشته باشیم.

استاندار مازندران گفت: واردات کالا برای عرضه به مسافران در منطقه آزاد ممنوع است و مجوز واردات خودروهای سواری خارجی به اشخاصی اعطاء می شود که دارای مجوز در منطقه آزاد ایجاد شده باشند.

اسلامی یادآور شد: در شرق استان زمین مورد نیاز، بندر و گمرک وجود دارد و هدف از منطقه آزاد باید صادرات گرایی باشد و واردات گرایی مشکلی از مردم حل نخواهد کرد و اگر بتوانیم از ظرفیت قانون مناطق آزاد استفاده کنیم، مهمترین عامل برای شکوفایی اقتصاد خواهد بود.

وی با اظهار اینکه اکنون در منطقه صفر منطقه آزاد قرار داریم و گفت: ایجاد منطقه آزاد منوط به تامین زمین و شرایط لازم خواهم بود و درباره سرنوشت منطقه آزاد نمی توان پیشگویی کرد.

کاهش معدل سنی مدیریت

استاندار مازندران با بیان اینکه معدل سنی را در انتصابات مدیران کاهش داده ایم گفت: عمده مدیران منصوب شده جوان و از بدنه وزارت کشور هستند و تلاش داریم میانگین سنی کاهش یابد.

وی درباره جابجایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ابراز رضایت از عملکرد وی گفت: بنده نسبت به تغییر مدیرکل ارشاد استان اقدام نکرده ام بلکه فضایی را بوجود آوردند که وزیر اقدام به جابجایی کرده است.

اسلامی با عنوان اینکه تصمیم نداریم که به کسانی که شغل ندارند پست مدیریتی دهیم گفت: ما نمی خواهیم در استان مسائل و حاشیه ایجاد شود و باید استان را همگرا کنیم و تعامل و همکاری را توسعه دهیم و وامدار هیچ جریان سیاسی و کسی نیستیم.

اسلامی با عنوان اینکه تصمیم نداریم که به کسانی که شغل ندارند پست مدیریتی دهیم گفت: ما نمی خواهیم در استان مسائل و حاشیه ایجاد شود و باید استان را همگرا کنیم و تعامل و همکاری را توسعه دهیم و وامدار هیچ جریان سیاسی و کسی نیستیم.

استاندار مازندران درباره اینکه ۴۰ درصد کشت دوم برنج اجرا شده است گفت: تلاش کردیم امسال کشت دوم اجرا نشود اما با این حال در ۴۰ درصد از شالیزارها صورت گرفته است.

وی کم آبی را مشکل اساسی در استان بیان کرد و احداث و مرمت آب بندان ها را راهکار اساسی برای حل مشکلات بیان کرد و گفت: در سورک میاندورد آب بندان با ذخیره مناسب ایجاد می شود.

استاندار مازندران با تاکید برجلوگیری از فعالیت شناگاه های آلوده گفت: ما قبل از همه نسبت به این مسئله حساس هستیم و نباید شناگاه های آلوده فعال باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :