آخرین عناوین

چهارشنبه 14 شهريور 1397-12:36 کد خبر:62857

لزوم شفاف‌سازی انتظار بومیان و سرمایه‌گذار از مسئولان چالوس:

گیر کردن کلنگ سرمایه‌گذاری در عَسَل‌سر/ چرا مسئولان شبهات را برطرف نکردند

همزمان با هفته دولت بنا بود تا کلنگ‌ بزرگ‌ترین جایگاه سوخت شمال کشور عَسَل‌سر بر زمین زده شود، اما اعتراض برخی اهالی بومی، احداث این پروژه را به حال تعلیق درآورد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، همزمان با هفته دولت بنا بود تا کلنگ‌ بزرگ‌ترین جایگاه سوخت شمال کشور در محدوده رینگ 45 متری در دست احداث شهرستان چالوس در منطقه «عَسَل‌سر» بر زمین زده شود، اما اعتراض برخی اهالی بومی، این پروژه را به حال تعلیق درآورد.

اهالی این منطقه در اعتراضات خود اعلام داشتند که احداث جایگاه عرضه سوخت، به لحاظ مشکلاتی که ممکن است برای سلامتی آنها ایجاد کند قابل پذیرش نیست.

گفت‌وگوهای فرماندار و برخی دیگر از مسئولان با اهالی معترض هم راه به جایی نبرد و پس از گذشت بیش از 45 دقیقه با سخنرانی محمدناصر زندی فرماندار چالوس، تصمیم بر آن شد تا کلنگ‌زنی انجام نشود و موضوع اخذ مجوزهای لازم برای احداث این جایگاه سوخت مجدداً در جلسه‌ای که تشکیل خواهد شد، بررسی شود ولی پس از آن روز تاکنون خبری از جلسه مذکور نشد و احداث بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پروژه جایگاه عرضه سوخت شمال کشور در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

*چرا مسئولان شبهات را برطرف نکردند

یکی از اهالی منطقه با اشاره به اینکه ما مخالف عمران و آبادانی نیستیم، گفت: کسی نمی‌گوید که امکانات رفاهی ایجاد نشود اما برخی موضوعات باید از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد:به هر حال یکی از نیازهای اساسی هر شهری داشتن جایگاه سوخت مناسب است و این برای شهر گردشگرپذیر میلیونی چالوس بسیار مهم است اما حرف ما این است که نگرانی‌ها و شبهاتی در زمینه احداث جایگاه سوخت ایجاد شده است و مسئولان چرا قبل از انجام این کار با اهالی این منطقه مشورت و هم‌اندیشی نکردند تا شبهات برطرف شود.

یکی دیگر از اهالی این منطقه با بیان اینکه چندبار مشکلات این محله را با مسئولان مربوط حوزه شهری در میان گذاشتیم، خاطرنشان کرد: آسفالت راه دسترسی به اینجا شرایط مناسبی ندارد و چند بار به شهرداری اطلاع دادیم به فکر ترمیم آن باشند ولی تا امروز خبری از حضور آنها نشد و الان هم فقط برای کلنگ‌زنی این پروژه به اینجا آمدند.

وی افزود: بوی موادسوختی مانند بنزین و گاز ناشی از وجود جایگاه سوخت می‌تواند آزاردهنده باشد و این دغدغه و نگرانی ما است.

این شهروند عنوان کرد: چرا وقتی اینجا را برای احداث جایگاه سوخت انتخاب کردند برای احداث مدرسه یا درمانگاه این منطقه فکری نمی‌کنند.

سرمایه‌گذار و کارآفرین این پروژه نیز که دارای سوابق در احداث جایگاه‌های مدرن و الکترونیکی سوخت در شهرهای مختلف کشور است، با ابراز گلایه از مشکل به وجود آمده در زمینه کلنگ‌زنی این پروژه که بر اثر سوءتدبیر برخی مسئولان شهری رخ داده است، اظهار کرد: من می‌توانستم پولی که برای احداث این پروژه در نظر گرفته بودم را صرف خرید طلا و سکه کنم و سود آن را ببرم ولی ایجاد فرصت اشتغال‌زایی پایدار برای دست‌کم 20 نفر در این پروژه برایم مهم‌تر بود.

امید مشایخی افزود: تخصص بنده احداث جایگاه‌های سوخت با بالاترین کیفیت و استانداردها است و نمونه‌ کارهای ما در شهرهای بزرگ و کوچک قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: از دو ماه قبل کار اخذ استعلام‌های لازم از مراجع مختلف را آغاز کردم به طوری‌که مجوز محیط‌زیست، از مرکز استان برای این پروژه صادر و با احداث آن در این مکان موافقت شد.

* انتظار حمایت داشتم

این سرمایه‌گذار تصریح کرد:در روزی که همه در زمین موردنظر جمع شدیم تا کلنگ این پروژه بزرگ و با تکنولوژی روز دنیا را به زمین بزنیم، از مسئولان شهری چالوس به ویژه شهرداری و شورای شهر که بنده را برای احداث این جایگاه در شهر چالوس دعوت کردند انتظار داشتم حمایت جدی خودشان را برای بر زمین زدن کلنگ نشان دهند و دفاع کنند تا کلنگ‌زنی انجام شود.

وی بیان کرد: بنده برای کمک و نشان دادن حسن نیت خود به شهرداری و شورای شهر چالوس برای تسریع در روند ادامه احداث رینگ 45 متری چالوس، زمینی که در امتداد این رینگ قرار داشت را خریداری کردم و در اختیار آنها قرار دادم و حتی قرار شد که هزار و 400 متر دیگر هم در قسمت دیگری خریداری کنم تا به احداث سریع‌تر این رینگ کمک شود ولی با مشکلی که در روند کلنگ ‌زنی پروژه رخ داد، از تصمیمم منصرف شدم.

مشایخی گفت: وقتی یک سرمایه‌گذار وارد منطقه‌ای می‌شود نباید او را با برخی ندانم‌کاری‌ها فراری بدهند بلکه باید چنان فضای کار را برای او مهیا و آماده کنند که هیچ سنگ و مانعی بر سر راه سرمایه‌گذار قرار نگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان برای احداث بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین جایگاه سوخت شمال کشور در چالوس مصمم هستید یا خیر؟ عنوان کرد: با وضعیتی که در امر کلنگ‌زنی پیش آمد و عدم حمایت جدی از سوی مسئولان این شهر، سبب دلسردی من شد و بنابراین هنوز تصمیمی برای ماندن و سرمایه‌‌گذاری کردن نگرفتم و شاید از ادامه کار منصرف شوم.

این کارآفرین در ادامه درباره ویژگی‌های این پروژه که عملیات احداث آن قرار بود در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع ساخته شود، اظهار کرد: این زمین پس از اصلاحی در شهرداری چالوس، در اختیار تیم سازنده قرار گرفت که بعد از طی مراحل اخذ مجوز از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس، قرار بود پروژه احداث جایگاه سوخت دو منظوره در آن آغاز به کار کند.

مشایخی افزود: جایگاه سوخت دو منظوره در چالوس، بنزین سوپر، معمولی و نفتگاز به مشتریان ارائه خواهد کرد.

‌وی با اشاره به اینکه این جایگاه دارای چهار سکو است، تصریح کرد: یک سکو متعلق به نفتگاز و سه سکوی دیگر برای بنزین سوپر و معمولی در نظر گرفته شده است.

این کارآفرین عنوان کرد: تعداد سه دستگاه تلمبه و ۶ عدد نازل برای ارائه نفتگاز به مشتریان و ۹ دستگاه تلمبه با ۳۰ عدد نازل برای ارائه بنزین سوپر و معمولی برای این جایگاه تعبیه شده است.

وی به چهار مخزن ۴۸ هزار لیتری برای ذخیره سوخت در این جایگاه اشاره کرد و گفت: پس از جایگاه سوخت ممتاز مرزن‌آباد و جایگاه سوخت ممتاز «شهران» رشت، این سومین جایگاه لوکس شمال کشور است که شرکت برند «پتروخزر» در چالوس مبادرت به احداث آن کرد.

وی متذکر شد: این شرکت از بدو اخذ مجوز بِرَند، با هدف اشتغال‌زایی و گسترش خدمات سوخت‌رسانی به ویژه جهت رفاه حال گردشگران و مردم شمال کشور، اقدام به سرمایه‌گذاری در این راستا کرد که تاکنون موفق به افتتاح یک جایگاه ممتاز و زیبا در شهر مرزن‌آباد شده است.

مشایخی بیان کرد: این شرکت با سرمایه‌گذاری شرکت آتیه زیبا کنار، دومین جایگاه لوکس و ممتاز خود را با امکانات رفاهی مدرن در منطقه شهران در کیلومتر 40 شهرستان رشت واقع در آزادراه قزوین ـ رشت به اجرا رسانده است.

وی میزان اشتغال‌زایی این پروژه را به طور مستقیم 20 نفر اعلام کرد و گفت: اعتبار و بودجه تعیین شده برای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال است که بدون استفاده از هرگونه تسهیلات بانکی برای این مهم اختصاص داده شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :