آخرین عناوین

چهارشنبه 14 شهريور 1397-13:0 کد خبر:62861

جوابيه شهرداری نکا درخصوص چگونگی افتتاح بلوار و پل بزرگ آزادگان

پس از ساخت، احداث و افتتاح پل بزرگ آزادگان نکا توسط شهردار جهادی این شهرستان، برخی از رسانه های فرصت طلب از شهردار جهادی انتقاد کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیترامروز، پس از ساخت، احداث و افتتاح پل بزرگ آزادگان نکا بطور کامل توسط شهردار جهادی این شهرستان سید مهدی احمدی، آسفالت روی سطح پل باقی مانده است که بعد از بتن ريزی سطح عرشه پل، طبق آيين نامه می بايست 28 روز از بتن ريزی بگذرد تا مغز بتن خشک شود و مقاومت لازم برای تحمل بار ناشی از حرکت وسايل نقليه به دست آيد، در این زمان برخی از رسانه ها از این فرصت استفاده کردند و از شهردار جهادی انتقاد کردند.

شهرداری نکا نیز طی جوابیه ای پاسخ همه ی منتقدان را داد که به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

جوابيه شهرداری نکا درخصوص چگونگی افتتاح بلوار و پل بزرگ آزادگان

يکی از اصلی ترين معضلات هر شهری مي تواند مشکل بار ترافيکی آن شهر به حساب آيد، که باعث بروز آسيب های متعددی برای شهروندان و واحدها يا نهادهای خدماتی در شهر ميشود.

از اين رو حل مشکل ترافيکی شهر يکی از بزرگترين و والاترين خدمات يک نهاد خدمتگذار برای آسايش و راحتی شهروندان خود ميباشد، شهرستان نکا با توجه به نوع شکل گيری نقشه جغرافيايی شهر که به اصطلاح (شهرخطی) نام دارد و با توجه به اين نکته که برای دسترسی به نقاط مختلف شهر به ويژه مرکز شهر و يا مرکز خريد و درمانی می بايستی همه شهروندان و مسافران از مسير اصلی(خيابان انقلاب) استفاده کنند، بار ترافيکی سنگينی در طول روز و شب در اين مسير پرتردد ايجاد ميگردد، که اين مهم، دغدغه ی مسئولين دلسوز شهر از گذشته تا به حال بوده است.

شهرداری نکا باتوجه به نکات فوق الذکر و وظيفه ذاتی خود برای حل اين معضل ترافيکی و اقدام به ساخت بلوار و پل آزادگان(30متری) در کمربند شمالی شهر نکا نمود و با توجه به اهميت پروژه و همچنين برای حل هرچه زودتر مشکلات به وجود آمده در کارگاه برای ساکنين منطقه احداث بلوار و پل، ضرب العجلی برای افتتاح پروژه در نظر گرفته شد، با پيش بينی کارشناسان مبنی بر مدت اجرای اين پروژه مهم شهری که آرزوی 30 ساله مردم شهر بوده و همچنين باتوجه به تکريم مقام شامخ آزادگان عزيزی که بهترين دوران زندگی خود را در اسارت گاههای رژيم عراق گذراندند.

کار جهادی با استقرار دائم شهردار در محل پروژه آغاز و 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامی برای افتتاح طرح درنظر گرفته شد و قول آن به شهروندان و آزادگان عزيز داده شد،بر طبق روزشمار و حسب مسئوليت پذيری شهرداری در برابر مردم عزيز، شهرداری نکا بصورت 3 شيفت کاری، تمامی توان خود را برای اين مهم اختصاص داده است.

اما در اين حين مشکلاتی از قبيل اعتصاب کاميون داران و عدم رسيدن به موقع مصالح، قعطی روزانه برق باتوجه به گرمای هوا و همچنين گرانی و افزايش ناگهانی قيمت مصالح و لوازم مورد نياز پروژه، مقداری در اجرای سريع پروژه اثر معکوس به وجود آورد.

خوشبختانه و به فضل پروردگار ساخت خيابان و بلوار آزادگان به طور کامل به اتمام رسيد که جای خوشحالی و تقدير از پرسنل خدوم شهرداری و ديگر دست اندرکاران اين پروژه مي باشد و همچنين ساخت و احداث پل بزرگ آزادگان نيز تا روز افتتاحيه به طور کامل به اتمام رسيد و تنها آسفالت روی سطح پل باقی مانده که علت آن مباحث فنی پروژه است، از جمله مهمترين علتها اين بود که بعد از بتن ريزی سطح عرشه پل طبق آيين نامه مي بايست 28 روز از بتن ريزی بگذرد تا مغز بتن خشک شود و مقاومت لازم برای تحمل بار ناشی از حرکت وسايل نقليه به دست آيد، لذا باتوجه به اهميت اين موضوع که باعث ماندگاری پل و مقاومت بيشتر آن خواهد بود، آسفالت روی پل انجام نپذيرفت.

و اين نکته قابل ذکر است که با تدبير شهرداری نکا برای دسترسی و آسايش رفت و آمد شهروندان و مسافران عزيز مسير کنارگذری به صورت موقت تا زمان بهره برداری و آسفالت کامل پل احداث گرديد که اين نکته نيز قابل توجه است که بعد از بهره برداری از پل اين مسير مي تواند به عنوان پدافند غيرعامل برای روز مبادا نيز مورد استفاده قرار گيرد.

البته تمامی اين مطالب در نطق شهردار در روز افتتاح پل آزادگان به سهم مردم شريف شهرستان نکا و استاندار و مسئولين حاضر در مراسم رسيده بود.

اما متاسفانه برخی از افراد غير کارشناس در مسائل فنی پروژه و بدون در نظر گرفتن کار مهم انجام شده توسط فرزندان شهر و توان و پشتکار مثال زدنی اين عزيزان که معنای شعار ما مي توانيم را نه در حرف بلکه در عمل ثابت نموده اند و در سالی که به تعبير مقام معظم رهبری به سال حمايت از توليد ملی نام گذاری شده است، نيمه پر ليوان را رها کرده و به قسمت خالی آن توجه و قصد تشويش اذهان مردم عزيز و شريف را مبنی بر عدم اتمام پروژه و خودنمايی و مسائلی از اين قبيل، که اصلا با واقعيت نزديک نبوده است داشته اند.

باتوجه به مسائل طرح شده شهردار محترم جناب آقای دکتر احمدی اين قول را به شهروندان عزيز داده است که در صورت عدم بروز مشکل خاصی و يا کمبود مصالح مورد نياز (با توجه به مشکلات کشوری مانند نبود قير و کمبود آن) انشاءا... اين پل تا 20 شهريور ماه سال جاری به بهره برداری کامل خواهدرسيد.

در پايان از صبوری و همکاری همه شهروندان گرامی در ياری رساندن به خادمين خود در انجام اين دوپروژه سپاسگذاری و قدردانی می نمايم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :