آخرین عناوین

جمعه 16 شهريور 1397-23:24 کد خبر:62887

مسئولان پر ادعای راه و شهرسازی مازندران پاسخی شفاف دهند:

مردم 5 روستا چشم براه « راه » / این آسیاب کهنه به نوبت نیست ؟!

مسئولان پر ادعای اداره کل راه و شهرسازی به مردم محروم پاسخ شفاف بدهند که این راه روستایی دقیقا کی سامان یافته و انتظار به حق مردم پایان می یابد ؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، سال هاست که دادخواهی 5 روستای محروم سورک، واودین، محسن آباد، کفکور و ازرک بخش هزار جریب نکا به جایی نمی رسد و پیگیری ها و اعتراضات مکرر مردم نتوانسته است راه ارتباطی حدود 7 کیلومتر این 5 روستا را که به هم وابسته و پیوسته هستند را بازسازی و آسفالت کند.

قصه پرغصه راه ارتباطی و دسترسی این 5 روستا به جاده آسفالته لایی به نکا پس از انقلاب همواره از سوی اهالی ، شورا، دهیاری ها پیگیری شد که از سال 86 اولین جرقه آسفالت این پنج روستا زده شد که متعاقب آن این موضوع پس از طی مراحلی، در اردیبهشت ماه سال 92 "آگهی مناقصه اجرای کلیه عملیات زیرسازی و آسفالت محور راه روستایی محسن آباد، واودین، سورک، ازرک و کفکور"از توابع شهرستان نکا مطابق برآورد هزینه و دیگر موضوعات مناقصه در روزنامه چاپ شد و در تاریخ 92/6/13بنا به دعوت فرمانداری نکا جلسه ای پیرامون آگهی مناقصه اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران مبنی بر زیرسازی و آسفالت راه روستایی این 5 روستا با حضور بخشدار وقت، معتمدین و شورای اسلامی 5 روستا، رئیس راه و شهرسازی وقت نکا و پیمانکار مربوطه در فرمانداری نکا تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید اداره را  و شهرسازی با پرداخت 400 میلیون تومان به پیمانکار، عملیات زیرسازی و آسفالت 5 روستا آغاز و بتدریج پس از تخصیص اعتبار مابقی آن به پیمانکار پرداخت شود.

اما اکنون پس از گذشت بیش از 5 سال و نیم این جاده که آسفالت نشد کع هیچ ! بلکه تردد حتی در مرداد و شهریور ماه در برخی از این روستاها بویژه مسیر واودین به سورک با زنجیرچرخ در روزهای بارندگی میسر نیست.

و اما چند نکته:

اول اینکه ؛ حال که درخواست ها و تقاضاهای مردم محروم پس از تصویب و تخصیص اعتبار به تاریخ پیوسته است سازمان های نظارتی با رسیدگی این پرونده، علت را بطور شفاف با مردم در میان گذاشته و کسانی که در اجرای این پروژه تخلف و یا قصوری داشتند، برخورد نمایند.

و دوم ؛ فقر اساسی مناطق کوهستانی فقدان راه مناسب است پس برای زدودن محرومیت و توسعه پایدار و جلوگیری از کوچ مردم به شهرهااهتمام ورزیده شود.

مردم شریف و صبور و شهیدپرور پنج روستای سورک، واودین، کفکور، ازرک و محسن آباد بخش هزارجریب نکا می گویند: ازقدیم گفته اند: آسیاب به نوبت" یعنی" نوبتی هم باشه یک دهه قبل نوبت ما شده بود ! آیا در اداره کا راه و شهرسازی مازندران روال به گونه ای دیگر است ! آسیاب ها در این اداره کل به نوبت نیست ؟!

کلام آخر اینکه ؛

مسئولان پر ادعای اداره کل راه و شهرسازی به مردم محروم این مناطق پاسخ شفاف بدهند که این راه روسایی دقیقا کی سامان یافته و انتظار به حق مردم پایان می یابد ؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :