آخرین عناوین

يکشنبه 18 شهريور 1397-11:12 کد خبر:62913

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران هشدار داد:

واکسن جدید آنفلوآنزا هنوز وارد بازار نشده است/تزریق واکسن تاریخ گذشته به صلاح نیست

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تزریق واکسن‌های موجود در بازار تاریخ گذشته بوده و به صلاح نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،محمدرضا پارسایی اظهار داشت:تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ذخیره واکسن برای چندین سال منطقی نیست، افزود:میزان واکسن محدوده بود در همه نقاط دنیا در دسترس نیست.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا ۹۰ درصد در پیشگیری از بیماری موثر است، اضافه کرد:زمان ایده‌آل برای واکسیناسیون در نیمکره شمالی که کشور ایران در آن قرار دارد شهریور تا مهر ماه است.

پارسایی با اعلام اینکه واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر و گروه‌های در معرض تماس تجویز می‌شود، تصریح کرد: سالمندان بالای ۵۰ ساکن، ساکنان آسایشگاه‌ها و کارکنان آن، بیماران مزمن مبتلا به آسم، قلبی ـ عروقی، خونی، کلیوی، کبدی، دیابت، بیماران دارای اختلال در سیستم تنفسی، بیماران دارای صدمات نخاعی، اختلالات صرعی، عصبی، عضلانی، خانم‌های بارداری که سه ماه دوم و سوم بارداری مقارن با فصل شیوع آنفلوآنزا، کودکان ۶ ماهه تا ۱۸ ساله تحت درمانی طولانی مدت با آسبرین، کودکان زیر ۶ سال، کارکنان مراکز بهداشتی درمانی و نیروهای خدماتی در معرض خطر و افراد در معرض تماس از گروه‌های در معرض خطر هستند که لازم است نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با اشاره به تولید محدود واکسن در دنیا، افزود: تنها پنج درصد جمعیت دسترسی واکسن دارند که باید واکسن آنفلوآنزا برای افراد موردنیاز تجویز شود.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه واکسیناسیون برای کاهش سرایت ویروس آنفلوآنزا به افراد در معرض خطر است، گفت:روش تزریق واکسن آنفلوآنزا به ‌صورت عضلانی است و معمولاً عوارض خاصی به همراه ندارد.

پارسایی یادآور شد:اجازه تزریق واکسنی وجود دارد که ازسوی وزارت بهداشت داده شود.

وی با اعلام اینکه واکسن موجود در بازار مربوط به سال گذشته است، اظهار کرد: هنوز واکسن جدیدی وارد بازار نشده و ۱۵ تا ۲۰ روز آینده وارد بازار خواهد شد و تزریق واکسن‌های موجود در بازار تاریخ گذشته به صلاح نیست.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا از نیمه دوم مهرماه موجب می‌شود ایمنی بدن تا پایان زمستان وجود داشته باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :