آخرین عناوین

يکشنبه 25 شهريور 1397-8:59 کد خبر:63058

تصمیمات عجیب و عجولانه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان:

از انتصاب قائم مقام تا برنامه اخراج نیروهای قرارداد کار معین

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و استان مازندران در اقدامی عجیب، یکی از کارکنان این دانشگاه را با درجه علمی مربی به عنوان قائم مقام خود معرفی و منصوب کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از منابع آگاه، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و استان مازندران در اقدامی عجیب در معارفه جواد بابایی به عنوان معاون توسعه و مدیریت منابع و پشتیبانی ایشان را به عنوان قائم مقام خود معرفی کردند.

سمتی که به لحاظ سیستمی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، این در حالی است که آقای بابایی با درجه علمی مربی به تازگی به عنوان سرپرست این معاونت منصوب شده است و سایر معاونین با مدارج علمی استادیار و دانشیار هستند.

از طرفی نیز سرپرست واحد ساری به عنوان سرپرست استان نیز شناخته می‌شود و بر اساس ساختار سیستمی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از رئیس استان، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان مسئولیت استانی را برعهده دارد.

این تصمیم عجولانه و عجیب تفسیرهای گوناگونی از جمله سلب اختیار صالحی به عنوان رئیس دبیرخانه ، عدم اطمینان به معاونت های دانشگاه، تمکین روسای واحدهای استان از جواد بابایی و ... را به همراه دارد.

تصمیم عجیبی که تعجب همه اعضای هیئت علمی و کارکنان واحد ساری، مسئولان استانی دانشگاه، روسای واحدها و حتی مسئولان کشوری دانشگاه آزاد اسلامی را برانگیخته است و از طرفی نشان دهنده عدم شناخت کافی و عدم توانایی و مدیریت و عدم تجربه کافی منصوریان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

عدم شناخت و توان مدیریتی که موجب اظهارنظرهای نسجیده و تعجب آور منصوریان صرفاً به همین موضوع ختم نمی شود، ایشان برای حل مشکلات مالی و پرداخت حقوق پرسنل برنامه تعدیل نیرو و اخراج کارکنان قرارداد مدت معین را جزو برنامه های خود عنوان کردند.

تصمیمی که عکس العمل کارکنان قراردادی واحد ساری را به همراه داشته است و این کارکنان که بعضا تا 15 سال سابقه کار در دانشگاه را دارند در نامه ای خطاب به ریاست واحد خواهان تعیین تکلیف خود و تبدیل وضعیت خود به رسمی آزمایشی برابر ضوابط دانشگاه شدند.

علیرغم این حدود ۳۰ نفر از کارکنان این دانشگاه درخواست بازخریدی برابر ضوابط دانشگاه با دو برابر سنوات را دادند که مجموعه مدیریتی دانشگاه در بازپرداخت سنوات آنها دچار مشکل شده‌است و این افراد نیز بلاتکلیفند و نمی دانند که آیا باید بازخرید کنند یا به کار خود در سیستم ادامه دهند.

بر اساس اظهارات خود این کارکنان در صورت عدم بازپرداخت سنوات هیچ کدامشان قصد بازخریدی ندارند و این در حالیست که نیازآذری همواره با طرح های تشویقی مانند بازخریدی با سنوات سه برابری سعی در چابک سازی سیستم دانشگاه در استان داشته است،طرحی که در نهایت با تصویب سازمان مرکزی با پرداخت دوبرابر سنوات به تصویب رسید.

منصوریان زمانی مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی را در استان مازندران پذیرفت که این سیستم از حدود چهار سال پیش در بحران مالی است و نیاز آذری تاکنون با تدابیر هوشمندانه علیرغم همه فشارهای مالی توانست تمام جوانب سیستم را کنترل نمایند اما اکنون بیش از دو ماه است که کارکنان سوادکوه لیست بیمه و حقوق آنها پرداخت نشده و امروز خانواده کارکنان این واحد برای درمان در مراکز درمانی به دلیل عدم پرداخت حق بیمه دچار مشکل هستند و تمام نگاه ها به تدابیر منصوریان معطوف شده و این کار را برای ایشان سخت‌تر خواهد کرد.

خزرتیترخبر طبق قوانین رسانه آماده اطلاع رسانی پاسخ مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و استان می باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • reza
    يکشنبه 25 شهريور 1397-15:23


    شاید هنوز برای ارزیابی مدیریت جدید زود باشد. ولی الان واقعا برای واحدهای دانشگاهی استان مازندران دیر شده است و باید اندیشه و همت زیادی صرف شود تا شاید از این مشکلات مزمن نجات پیدا کنند.