آخرین عناوین

يکشنبه 25 شهريور 1397-12:21 کد خبر:63067

پس از کش و قوس‌های فراوان:

شهردار جدید نوشهر معرفی شد

پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر انتخاب شهردار، بالاخره شهردار جدید نوشهر معرفی شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،پس از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر انتخاب شهردار، بالاخره علی امانی که سابقه 7 ساله مدیریت شهرداری نوشهر را در کارنامه خود دارد به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در آئین معارفه شهردار نوشهر با اشاره به اینکه باید در قبال مسئولیت‌هایی که به ما داده می‌شود روزی پاسخ‌گو باشیم، اظهار کرد:سطح دغدغه یک شهردار باید بالاتر از جدول، جوی و کانال‌های آب و آسفالت باشد و شهردار باید این موارد به معاونت شهرداری واگذار کند و سطح شهرداری توسط شهردار بالاتر بیاید.

سیدمحمد محمدی‌تاکامی افزود:شهردار باید در سطوحی دیگر با امام جمعه، فرماندهان انتظامی، فرماندار، استانداری و ارکان وزارت کشور تعامل داشته باشد و بتواند در واقع در توسعه شهر خودش نقش ایفا کند.

وی تصریح کرد:از شهردار نوشهر انتظار داریم یک برنامه استراتژیک و راهبردی را برای حداقل 10 سال آینده ترسیم کند و البته این وظیفه مشترک شورای شهر و شهرداری با کمک فرماندار است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران عنوان کرد: با ترسیم برنامه راهبردی مشخص می‌شود که شهر نوشهر در 10 یا 15 سال آینده چه جایگاه شهرستانی، کشوری و حتی جهانی داشته باشد و این خیلی دور از دسترس نیست و می‌توان گام به گام و سال به سال به هدف دست یافت.

محمدی بیان کرد: برنامه سال 98 شهرداری نوشهر باید برشی از برنامه‌ای باشد که‌ برای 10 سال آینده ترسیم می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، شاید تأمین بودجه شهرداری از محل ماده 100 و عوارض که خودش در شهر مخرب است و ممکن است به شهر آسیب وارد کند و حتی به توسعه پایداری که مدنظر است، نتوان دست یافت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران افزود: شهرداری باید برای تأمین نیازهای بودجه‌ای خود به جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های بزرگ اهتمام بورزد و البته شرایطی در وزارت کشور ایجاد شد که می‌توان وام‌هایی با بهره‌ بسیار پایین برای شهرداری تهیه شود تا درآمد پایدار به خود شهرداری‌ها برگردند و روی پای خودشان بایستند و شهر را به صورت سالم به توسعه لازم برسانند که البته این توسعه قطعاً با خودش ایجاد اشتغال پایداری به همراه دارد.

وی در پایان گفت:انتظار ما این است که شهرداری و شورای شهر نگاه خود را از جایگاه خدماتی به سمت بالاتر ارتقاء دهند و شهر بندری نوشهر که نگین کشور ما است به جایگاه واقعی خودش برسد.

در این مراسم علی امانی به عنوان شهرداری جدید نوشهر معرفی و از خدمات رضا کاظم‌نژاد به واسطه تصدی سه ماه سرپرستی این شهرداری قدردانی شد.

براساس این گزارش، محمود مشایخ در این مراسم، از فروش حریم رودخانه و دریا در شهر انتقاد کرد و گفت: باید به حرایم دریا و رودخانه توجه اساسی شود و در نظافت، ساماندهی شهرو بازار تلاش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهردار، شهردار همه شهر است تصریح کرد: مشارکت و جلب اعتماد مردم را در دستور کار قرار دهند و دنبال درآمد پایدار باشند و درپی درآمد ماده ۱۰۰ نباشند.

امام جمعه نوشهر با اظهار اینکه شهرداری در حوزه دینی و فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشد، برنامه محوری را اصلی مهم برشمرد و گفت: به گونه ای نباشد به برنامه ای خاص بپردازد و از برنامه دیگر غافل باشد.

وی توسعه عدالت همراه با امانت و پاکدستی، خدمت به مردم با خوشرفتاری را توقع مردم از شهرداری دانست و با اشاره به درپیش بودن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مسئولان باید کاری کنند تا چشم دشمنان کور شود زیرا ما مملکت خود را رها نکرده و راه ولی زمان را فراموش نمی کنیم.

حجت الاسلام مشایخ به نقش مهم شهرداری در ایجاد فضاسازی برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به شیوه ای نو تبیین و معرفی شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :