آخرین عناوین

جمعه 13 مهر 1397-23:20 کد خبر:63379

افزایش شمار تصادفات خسارتی به علت لغزندگی معابر درون شهری بهشهر / تصاویر

بارندگی چند ساعته که از عصر امروز آغاز شد تا این لحظه با شدت گرفتن، موجب ایجاد مشکلاتی در سطح شهر و آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب‌ها شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بارندگی چند ساعته که از عصر امروز جمعه 13 مهر ماه آغاز شد تا این لحظه با شدت گرفتن، توانسته است علاوه بر خوشحالی مردم از نزول رحمت الهی به دنبال خشکسالی‌های موجود در منطقه، موجب ایجاد مشکلاتی در سطح شهر و آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب‌ها شد.

 

بارش شدید باران پاییزی عصر امروز جمعه که از حوالی ساعت 15 در شرق مازندران آغاز شد؛ موجب آبگرفتگی برخی از معابر و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه در شرق مازندران شده است.

براساس اعلام گزارشات مردمی، جمع شدن آب در زیرگذرهای مختلف سطح شهرستان‌های شرق مازندران، جاری شدن سیلاب در معابر روستایی، جاری شدن روان‌آب‌ها در مناطق شهری و مختل شدن تردد در برخی از مسیرها، از جمله مشکلاتی بود که برخی از شهروندان با آن روبرو بودند و زیرگذر روستای چناربن نکا یکی از زیرگذرهای شرق مازندران است که با انباشت آب موجب کندی تردد در این منطقه شده است.

 

* افزایش شمار تصادفات خسارتی به علت لغزندگی معابر درون شهری بهشهر

مرتضی قاسمی یکی از شهروندان بهشهری با اشاره به روان شدن آب در سطح معابر بهشهر گفت: با وجود اینکه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در طول سال‌های مختلف تلاش شده است اما همچنان شاهد جاری شدن آب در بسیاری از معابر هستیم و شمار تصادفات خسارتی هم به علت لغزندگی معابر درون شهری افزایش یافته است.

وی گفت: در برخی از خیابان‌ها همچون شهید رجایی برخی از خودروها و موتورسیکلت در بارندگی گرفتار شده و امکان تردد ندارند.

با توجه به اینکه ستاد مدیریت بحران در سطح شهرداری‌های پنج‌گانه شرق مازندران در شهرداری‌های نکا، بهشهر، گلوگاه، خلیل‌شهر و رستمکلا تشکیل شده است و واحدهای مختلف آتش‌نشانی، عمرانی و خدماتی در آماده‌باش کامل می‌باشند؛ شهروندان می‌توانند بروز هرگونه مشکل را با شماره 125 به شهرداری‌ها اطلاع دهند.

آبگرفتگی برخی از معابر در سطح شهرهای شرق مازندران موجب کندی تردد و بروز مشکلاتی برای شهروندان شد و مردم شهر بهشهر در خیابان‌های مختلف از جمله شهید رجایی، هفت تیر، شهید مدنی، حوالی ایستگاه گرگان، شهید سراج، سه راه پیرحلب و ... با آبگرفتگی شدید معابر، پیاده‌روها و پر شدن جوی‌ها از آب مواجه شدند.

 

براساس اطلاعات اعلام شده از روستای تیرتاش شهرستان گلوگاه هم بارش باران در این روستا موجب آبگرفتگی معابر روستایی شد و همچنین جاری شدن آب در روستاهای مختلف بخش مرکزی بهشهر و نکا از جمله روستاهای التپه، سارو، پاسند در بهشهر و روستاهای بریجان نکا، چناربن نکا گزارش شد.

جعفری یکی از اهالی روستای تیرتاش گفت: شدت باران از همان دقایق اولیه در این روستا فراوان بوده است و به 20 تا 25 سانتی‌متر رسیده است و تردد افراد را با توجه به جاری شدن سیلاب و وجود گل و لای در جاده با مشکل مواجه کرد.

 

* آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرداری نکا برای مقابله با سیل احتمالی

شهردار نکا از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرداری نکا برای مقابله با سیل احتمالی خبر داد و یادآور شد: ستاد مدیریت بحران در شهرداری نکا دائر شده و آمادگی کامل برای مقابله با سیل احتمالی در این شهر وجود دارد.

سیدمهدی احمدی گفت: با توجه به بارش باران امروز در نکا، شاهد آب‌گرفتگی در برخی از معابر بودیم که به محض اطلاع از وضعیت، نیروهای امدادی و خدماتی در مناطق مختلف حاضر شده و به رفع مشکلات پرداختند

* جاری شدن روان‌آب‌ها در معابر شهری نکا

فرماندار نکا اظهار کرد: ستاد بحران شهرستان نکا در حال آماده باش کامل است و تمام نقاط شهری و روستایی در مراقبت کامل است و با توجه به شدت باران در همان دقایق اولیه شاهد جاری شدن روان‌آب‌ها در مناطق شهری بودیم که در حال  بررسی و کنترل است.

عبدالجواد توحیدی‌مقدم با اعلام اینکه  دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا از روز پنج‌شنبه با اعلام هشدارهای سازمان هواشناسی به حالت آماده باش درآمده اند؛ گفت: تمامی موارد موردنیاز برای مدیریت بحران، ناشی از بارندگی اخیر در جلسات مختلف مورد آنالیز و ارزیابی قرار گرفته است و ستاد در آمادگی کامل است.

وی افزود: تاکنون از بخشداری‌های تابعه شهرستان نکا گزارشی مبنی بر میزان خسارت وارده احتمالی به مدیریت ستاد بحران این شهرستان ارسال نشده است.

* استقرار ادوات و تجهیزات خودرویی در مناطق مختلف بهشهر

هادی خنجری فرماندار بهشهر هم با اعلام اینکه استقرار ادوات و تجهیزات خودرویی در مناطق مختلف بهشهر گفت: همه امکانات برای خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان در مواقع بحرانی پیش‌بینی شده است و خدمات مختلف بازگشایی مسیرهای مختلف شهری و جمع‌آوری گل و لای و سرشاخه‌ها توسط نیروهای خدماتی در حال انجام است.

یاسر فیروزی شهردار بهشهر اظهار کرد: شهروندان محترم در صورت بروز هرگونه مشکل در زمان بارندگی می‌توانند، مشکلات را با مرکز ارتباط مردمی شهرداری بهشهر با شماره 137 اطلاع دهند.

براساس این گزارش، اداره کل هواشناسی مازندران عصر روز چهارشنبه با انتشار اخطاریه‌ای در خصوص بارش شدید باران و همچنین برف در مناطق کوهستانی در استان از روز جمعه، هشدار داد.

براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مازندران، بارش‌های شدید باران از روز جمعه آغاز می‌شود و این بارش‌ها با کاتش دمای هوا و احتمال وقوع سیلاب در برخی از نقاط مازندران همراه خواه بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :