آخرین عناوین

سه شنبه 1 آبان 1397-9:2 کد خبر:63667

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

مرگ ۹۲۷ نفر براثر تصادف طی تابستان ۵ سال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۹۲۷ نفر براثر تصادف طی تابستان پنج ساله اخیر در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،علی عباسی اظهار داشت: میزان تلفات حوادث رانندگی سه ماهه تابستان ۵ ساله از سال ۹۳ تا ۹۷ در استان مازندران ۹۲۷ بوده و از این تعداد ۷۲۵ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

وی تصریح کرد: با افزایش حجم سفرها در آخرین ماه فصل تابستان و بالا رفتن میزان تردد در جاده های مازندران آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود:در ماه های تابستان ، مرداد با ۳۳۲ بیشترین ماه و شهریور با ۳۰۸ و تیر با ۲۸۷ در رتبه های بعدی قرار دارند،همچنین در سال ۹۵ ، مرداد ماه با ۸۲ فوتی بیشترین فوتی گزارش شده است.

بر این اساس عابرین پیاده با ۲۶۷ بیشترین فوتی و موتورسوار با ۲۴۹ ، سرنشین با ۲۰۰ ،راننده با ۱۹۳ ، دوچرخه سوار با ۱۸ مورد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

عباسی ادامه داد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی استان ۷۱۳ نفر در محور برون شهری و ما بقی درون شهری هستند و برهمین اساس ساری با ۱۵۸ ، بابل با ۱۲۰ و آمل با ۱۱۷ نفر بیشترین فوتی و فریدونکنار با ۱۴ مورد کمترین فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد:از تعداد کل فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در این مدت ۷۸۲ نفر بومی و ما بقی غیر بومی هستند.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد:در راستای کنترل و کاهش آمار تصادفات، رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان، استفاده از پل عابر پیاده ، عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :