آخرین عناوین

سه شنبه 1 آبان 1397-12:46 کد خبر:63676

رئیس جمعیت هلال احمر آمل خبر داد:

عملیات جستجو برای نجات کوهنورد در قله دماوند ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: عملیات جستجو و نجات کوهنورد استان کهکیلویه و بویراحمد پس از هفت روز همچنان درارتفاعات دماوند ادامه دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،جمشید نیکزاد از بی نتیجه ماندن ۷ روز تلاش شبانه روزی نجاتگران این جمعیت در عملیات جستجو و نجات کوهنورد کهکیلویه و بویر احمد در ارتفاعات قله دماوند خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با بیان اینکه در پی تماس تلفنی با مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر مفقود شدن الف-عظیمی کوهنورد ۲۶ ساله استان کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاعات دماوند، بلافاصله تیم جستجو ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان آمل به منطقه اعلام شده اعزام شد.

نیکزاد با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۱۹:۳۰ انجام شد؛ گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت به منطقه مورد نظر اعزام و عملیات جستجو در قسمت های پایینی یال های جنوبی، لومر۱ و ۲، وزان و جناقی آغاز شد.

وی ادامه داد: در دومین روز جستجو دو تیم از کافر دره و لومر ۱ تا بارگاه سوم دماوند صعود کردند که بررسی جان پناه ها و نقاط حادثه خیز بی نتیجه بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به درخواست بالگرد جهت ادامه عملیات جستجو و نجات در سومین روز گفت: یال های کرنا، ملاخوران، جنوبی، لومر۱ و ۲، وزان، جناقی و همچنین دره های مابین از ارتفاعات دو هزار و ۲۰۰ تا چهار هزار متری و کافر دره مجددا بررسی شد اما متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد.

نیکزاد در خصوص ادامه عملیات جستجو و نجات در روزهای بعد بیان کرد: تیم های جستجو و نجات در روزهای پنجم و ششم مجددا از مسیر جنوبی صعود و منطقه از دو جهت تا ارتفاع ۳ هزار و ۸۰۰ متری در نقاط حادثه خیز و جان پناه ها بررسی شد که متاسفانه بی نتیجه بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به ادامه جستجوها در روز هفتم  افزود: عملیات جستجو با حضور دو تیم از پایگاه امداد کوهستان رینه و جمعی از کوهنوردان شهر رینه در منطقه زیر گوسفند سرا  تا پارکینگ مسیر جنوبی در روز هفتم ادامه یافت اما متاسفانه اثری از کوهنورد مفقودی پیدا نشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :