آخرین عناوین

شنبه 5 آبان 1397-12:43 کد خبر:63751

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

گسترش بارندگی همراه با طوفان در آسمان مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید در برخی استان، گفت: این بارش‌ها در برخی مناطق موجب آب‌گرفتگی خواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از فارس،سیدمحمدرضا رضوی امروز اظهار داشت: بعد از افزایش دما و با نفوذ جریانات شمالی بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد شدید در آسمان مازندران داشتیم.

وی افزود: بیشترین بارش از ایستگاه باران‌سنجی دنا علیای نوشهر 20، دلیرچالوس 19، سنگ‌پشته رامسر 17، بلیران آمل و سرلیماک رامسر 15 و طاهرکلای نور 13 و ایستگاه هواشناسی رامسر 13 و نوشهر 10 میلی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به گلوگاه 39، دشت‌ناز 38 و ساری 37 درجه سانتی‌گراد بوده است، اضافه کرد:امروز دمای هوا به‌صورت محسوس بین 8 تا 18 درجه کاهش می‌یابد.

این مسئول بیان کرد: بیشترین سرعت وزش باد مربوط به رامسر 79 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است و از صبح امروز وزش باد شدید و طوفان از نوشهر آغاز شد و به‌تدریج به شهرهای آمل، بابل، قائم‌شهر و ساری گسترش پیدا کرد.

رضوی با اعلام اینکه امروز با توجه به تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی انتظار داریم بارش‌ها گسترش پیدا کند، اظهار کرد:بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید در برخی مناطق خواهد بود و در برخی مناطق موجب آب‌گرفتگی خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به کاهش دما ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران ابری و مه‌آلود بوده و همراه با برف و باران خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد:براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز یک‌شنبه از ناپایداری هوا کاسته می‌شود و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران تا فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :