آخرین عناوین

يکشنبه 6 آبان 1397-9:42 کد خبر:63763

مدیرکل محیط زیست مازندران اعلام کرد:

خرید، فروش، حمل و عرضه پرندگان مهاجر ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: خرید، فروش، حمل و عرضه پرندگان مهاجر در استان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به اینکه امسال نیز برای ساماندهی وضعیت شکار و صید پرندگان مهاجر در فریدونکنار، جلسات متعددی در سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استانداری مازندران و فرمانداری شهرستان فریدونکنار برگزار شد، اظهار داشت: در آخرین جلسه که فرماندار شهرستان فریدونکنار و نمایندگان بازار پرندگان و دامگاه‌داران حضور داشتند، مقرر شد اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران تنها روش دوما را برای شکار به ‌رسمیت بشناسد و برای آن پروانه شکار صادر کند.

وی افزود: مشروط بر آنکه دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله فرمانداری فریدونکنار و دامگاه‌داران درباره عدم برپایی هرگونه دام هوایی در منطقه با نیروهای محیط زیست، همکاری لازم را به‌عمل آورند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد:همچنین در این جلسه توافق شد، یک کرس و یک گذر فقط برای امسال و حذف کامل روش کرس در سال آینده، در جلسه شورای تامین شهرستان تصویب و ابلاغ شود که متاسفانه تاکنون توافقات انجام‌شده به ‌صورت رسمی و مکتوب اعلام نشده و مرحله هم‌زمان اول آن که جمع‌آوری دام‌های هوایی بوده، عملیاتی نشده است.

این مسئول تأکید کرد: تا زمانی‌که توافقات انجام‌شده در مرجع رسمی مانند شورای تامین مصوب و ابلاغ نشود، شکار و صید پرندگان مهاجر ممنوع بوده و این اداره‌کل با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد و از همه هم‌وطنان و هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌شود تا از خریداری پرندگان مهاجر که نوعی قاچاق محسوب می‌شود، خودداری کنند.

ابراهیمی‌کارنامی گفت: تاکنون در سال‌جاری پروانه شکار و صید پرندگان در استان صادر نشده است و محیط‌بانان پرتلاش استان با متخلفان برخورد قانونی دارند.

وی درباره نحوه شکار و صید غیر مجاز پرندگان مهاجر در شهرستان فریدونکنار افزود:در سال گذشته رویکرد این اداره‌کل با دامگاه‌داران رویکردی تعاملی بوده اما متأسفانه دامگاه‌داران نسبت به توافقات صورت‌گرفته پای‌بند نبوده و به تصمیمات اتخاذشده تمکین نکردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ورود پرندگان مهاجر به استان اضافه کرد:خرید، فروش، حمل و عرضه پرندگان مهاجر در استان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

این مسئول در پایان از هم‌استانی‌های مهمان‌نواز مازندران خواست تا برای گونه‌های پرندگان مهاجر که استان ما را برای زمستان‌گذرانی برگزیده‌اند میزبان شایسته‌ای باشیم و محیط‌بانان استان را در حفاظت از این مهمانان خسته و از راه رسیده یاری کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :