آخرین عناوین

يکشنبه 6 آبان 1397-10:6 کد خبر:63765

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

نزاع در مازندران 3 درصد افزایش داشت/ ساری رکوردار بیشترین نزاع

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت:براساس آمار معاینه‌های انجام شده در 6 ماهه امسال بیش از 13 هزار نفر به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ،علی عباسی اظهار داشت: براساس آمار معاینه‌های انجام شده در 6 ماهه امسال بیش از13هزار نفر به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 8 هزار 723 نفر مرد و بقیه زن هستند، افزود: براساس این گزارش بیشترین نزاع به‌ترتیب مربوط به شهرهای ساری با 2 هزار 947 ، بابل با هزار و 604 و آمل با هزار و 266 نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس‌آباد با عدد 201 و فریدونکنار با عدد 259 نفر ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، شهریورماه با 2 هزار و 340، مردادماه با 2 هزار و 302، تیر با 2 هزار و 252 به‌ترتیب بیشترین و فروردین هزار و 912 کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که براساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : می‌توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث،گفت‌وگو و تفاهم مشکلات بین یکدیگر را حل و فصل کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :