آخرین عناوین

يکشنبه 6 آبان 1397-14:21 کد خبر:63767

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

پیش‌بینی آسمانی صاف طی اربعین حسینی در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از فردا تا روز چهارشنبه عمدتا صاف تا نیمه‌ابری و در ارتفاعات احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات استان وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،سیدمحمدرضا رضوی اظهار داشت: روز گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که این بارش‌ها به تقویت سفره‌های آب زیرزمینی کمک کرد و جنگل‌های استان پُرباران شد.

وی با اشاره به اینکه بهترین حالت بارش در مازندران به‌صورت برف است، افزود: به این دلیل که اگر در ارتفاعات مازندران بارش برف نداشته باشیم برای فصل گرم سال با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: باید برف بیاید به‌این دلیل که برای جلوگیری از بروز مشکل کم‌آبی وابستگی کامل به ارتفاعات داریم.

رضوی درباره دلیل سیل‌آسا بودن بارندگی‌ها، تصریح کرد: باتوجه به وجود دریای مازندران به‌عنوان منبع بزرگ رطوبتی نخستین بار‌ش‌های پاییزی معمولا حالت سیل‌آسا به خود می‌گیرد و از آن پس شاهد تداوم بارش‌ها خواهیم بود.

وی از پایان هفته‌ای بارانی و سرد در مازندران خبر داد و گفت: سامانه بارشی که روزهای پایانی آسمان مازندران را تحت تأثیر قرار می‌دهد همراه با کاهش دما خواهد بود.

*پیش‌بینی آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اظهار کرد: بیشترین بارندگی طی 24 ساعت گذشته از ایستگاه‌ هواشناسی گلوگاه 51، بابلسر 49، نوشهر 48، قراخیل قائم‌شهر 45، ساری 39 و دشت‌ناز 38 و پل‌سفید 25 میلی‌متر بوده است.

احمد اسدی افزود: همچنین در ایستگاه باران‌سنجی از بورخانی لفور 72، سوخته‌سرای سوادکوه 66، کلوده محمودآباد 62، قائم‌شهر 53، ورکی ساری 49، تلوک قائم‌شهر 46 و پاشاکلای دشت‌سر آمل 43 میلی‌متر بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین وزش باد از آمل  با سرعت90، رامسر 79، کجور 76، بابلسر 72 و سیاه‌بیشه 69 کیلومتر بر ساعت بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از شب گذشته بارش‌ها به‌صورت پراکنده بود، گفت: امروز نیز آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری تا ابری است.

اسدی بیان کرد: از فردا تا روز چهارشنبه عمدتا صاف تا نیمه‌ابری و در ارتفاعات احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: از چهارشنبه شب شاهد بارندگی در آسمان مازندران هستیم که در مناطق سردسیر کوهستانی احتمال بارش برف وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز نسبتا مواج و فردا با کاهش موج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :