آخرین عناوین

جمعه 2 آذر 1397-13:8 کد خبر:64231

با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور:

پرداختی از جیب مردم در بخش درمان به ۳۸ درصد رسیده است

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ،پرداختي از جيب مردم دراين حوزه به ۳۸ درصد رسيده است.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم مازندران ،قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با رئیس ، معاونین و مدیران توسعه مدیریت و منابع ، درمان و غذا و داروی این دانشگاه و جمعی از روسای بیمارستان های تابعه دیدار کرد.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این نشست که با حضور سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاونین و مدیران توسعه مدیریت و منابع ، درمان و غذا و داروی این دانشگاه و تعدادی از روسای بيمارستان هاي تابعه در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکي مازندران برگزار شد گفت: ارتقاء سلامت، محافظت مالي از مردم در برابر هزينه‌هاي درماني ، پاسخگويي به نيازهاي پزشکي مردم و افزايش کارآيي چهار هدف اصلي اجراي طرح تحول نظام سلامت مي باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود:منظور از «ارتقای سلامت» ، امید به زندگی، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران، جلوگیری از مرگ نابهنگام و زودرس است و در عین حال افزایش کیفیت زندگی نیز در این شاخص جای می‌گیرد.

حریرچی با بیان این مطلب که ماموریت دیگر ما حفظ کرامت مردم و افزایش رضایتمندی در جامعه است اظهار کرد : در برنامه ریزی‌ها هدف گیری‌مان آن بوده که خانواده‌ها دچار هزینه‌های کمرشکن سلامت نشوند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت به این شاخص دست یافتيم و پرداختي از جيب مردم دراين حوزه به ۳۸ درصد رسيده است.

حریرچی با تاکید بر صرفه جویی‌ در بخش‌های مختلف نظام سلامت افزود: دانشگاه ها و بیمارستان‌ها سعی کنند منابع را در جایی که ضرورت دارد هزینه کنند و مدیریت محور و برنامه محور باشند.

وی مدیریت کاهش هزینه در حوزه های درمان ، دارو و تجهیزات را از سیاستهای اصولی وزارت بهداشت در ادامه اجرای طرح تحول عنوان کرد و یادآور شد: باید تغییر دیدگاه دهیم و از تبدیل شدن به دستگاه‌های هزينه محور بپرهيزيم .

در ابتدای این جلسه که در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه با اشاره به تلاش و اهتمام صورت گرفته درعرصه سلامت استان مازندران و رضایت مردم گفت: طرحی با این گستردگی شاید دارای نقاط ضعفی باشد اما ما وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود به کار گیريم.

در این نشست معاونین توسعه مدیریت و منابع ، درمان و غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گزارش فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مربوطه را طی یک سال اخیر ارائه نمودند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :