آخرین عناوین

يکشنبه 4 آذر 1397-14:5 کد خبر:64264

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس اعلام کرد:

اجازه انتقال آب دریای خزر به سمنان را نخواهم داد

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت:تا زنده‌ام اجازه نخواهم داد که ارومیه دیگری در مازندران ایجاد شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، این روزها تأمین آب شرق مازندران از سد گلورد و ایجاد تصفیه‌خانه در سد گلورد برای تأمین آب سالم برای شهرهای مختلف این منطقه ضرورتی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

تأمین آب سالم از سد گلورد براساس نظر کارشناسی از ضرورت‌های مهم برای کاهش خطرات احتمالی استفاده از آب‌های آلوده و نیترات‌دار در منطقه است و همین امر ضرورت ایجاد این تصفیه‌خانه را افزایش داده است؛ تصفیه‌خانه‌ای که امروزه درگیر برخی اختلافات در محل احداث شده است.

برای همین منظور، شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در دو جلسه بزرگ شهرستانی در بین مردم بهشهر و نکا به بیان زوایای مختلف ایجاد این تصفیه‌خانه و معایب نداشتن آن در منطقه پرداخته است.

علی‌محمد شاعری در آئین جشن میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) در جمع مردم نکا در مسجد جامع این شهرستان اظهار کرد:30 میلیارد تومان اعتبار برای احداث تصفیه‌خانه آب سد گلورد تخصیص داده شد تا آب 5 شهر بهشهر، نکا، گلوگاه، رستمکلا و خلیل‌شهر و 80 روستای منطقه تأمین شود.

وی افزود: انتخاب محل تصفیه‌خانه برعهده مشاور و براساس مطالعات انجام شد ولی مداخلات بی‌مورد باعث تأخیر در اجرای پروژه و برگشت اعتبارات می‌شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سلامت افراد برای ما مهم است و باید آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد؛ یادآور شد: موضوعات فنی نباید به مسأله امنیتی تبدیل شود؛ بلکه باید با اتحاد و وحدت بیشتر و وفاق از مخاطره افتادن سلامت مردم منطقه جلوگیری شود.

شاعری بیان داشت: مسأله تأمین آب از سد گلورد نباید به اختلافات بین مسئولان و مردم منجر شود و باید بدانیم که قطعا آب سد گلورد در بخش کشاورزی و آب شرب مردم همین منطقه با رعایت ملاحظات زیست محیطی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به هزینه 220 میلیارد تومانی تا آبگیری سد گلورد خاطر نشان کرد: از همان ابتدای فعالیت به عنوان نماینده مردم در منطقه، اولویت اول ما هم در برنامه‌های مختلف اعلام شده، سد گلورد بود که با تلاش انجام شده آبگیری اولیه انجام شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به وجود نیترات بالای آب شرق مازندران که سرطان‌زا و خطرناک است، کافی نبودن منابع زیرزمینی آب، شور شدن بخش اعظمی از آب‌های پایین دست بهشهر و کم شدن آب و پایین آمدن کیفیت و همه این عوامل موجب شد تا نیاز به احداث تصفیه خانه احساس شود که باید برای رفع اختلافات تلاش کنیم.

مجوز جدید واحد چهارم گازی نیروگاه نکا اخذ شد

شاعری همچنین با اشاره به اینکه مجوز جدید برای نیروگاه نکا اخذ شد، گفت: مجوز جدید واحد چهارم گازی نیروگاه نکا اخذ شد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده320 مگاوات ظرفیت جدید واحد گازی نیروگاه نکا ایجاد می‌شود که این امر تا پایان سال اجرایی می‌شود.

اجازه انتقال آب دریای خزر به سمنان را نخواهم داد

شاعری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اجازه انتقال آب دریای خزر به سمنان را نخواهم داد؛ یادآور شد: تا زنده‌ام اجازه نخواهم داد که ارومیه دیگری در مازندران ایجاد شود.

وی گفت: در بخش آب با توجه به بحرانی که وجود دارد؛ استان مازندران خود نیازمند آب است و شرق استان مازندران در مرحله بحرانی آب قرار دارد و ضرورتی برای انتقال آب به سمنان وجود ندارد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود دو رئیس جمهور از خطه سمنان، دلیلی بر انتقال آب خزر به استان سمنان نمی‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :