آخرین عناوین

يکشنبه 18 آذر 1397-10:7 کد خبر:64509

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مرگ 64 نفر ناشی از حوادث کار در 8 ماهه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: 64 نفر در 8 ماهه امسال بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت:هشت ماهه سال جاری 64 نفر(همگی مرد) بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

وی افزود: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی مازندران در هشت ماهه سال جاری به‌ترتیب شهرستان ساری با 10، آمل با 9 و تنکابن با هشت مورد بیشترین و شهرهای با و شهرهای سوادکوه ،نکا و جویبار و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 26 نفر، برق گرفتگی با 25 ، اصابت جسم سخت با هفت و سایر موارد با 6 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

این مسئول بیان کرد:براساس تفکیک ماه مرداد با 16، مهر با 12، تیر با 9 مورد بیشترین و فروردین با پنج مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی یادآور شد:سنین 31 تا 40 سال با 17مورد بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با پنج فوتی کمترین آمار را داشتند.

وی با بیان اینکه از تعداد 64 مورد فوتی 53 نفر متاهل و بقیه مجرد هستند،گفت:همچنین از 64 فوت‌شدگان حوادث کار در هشت ماه سال جاری چهار نفر دارای ملیت غیرایرانی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در زمینه کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :