آخرین عناوین

يکشنبه 18 آذر 1397-10:24 کد خبر:64512

فضل‌الله‌نژاد: 30 درصد مردم ساری‌کارت دارند

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری گفت:درحال حاضر 30 درصد از مردم مرکز مازندران ساری‌کارت را خریداری کردند و لازم است فرهنگ استفاده از ساری‌کارت نهادینه شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مشکلات پول خُرد، محاسبه‌ دقیق هزینه و مواردی از این قبیل می‌تواند با مکانیزه کردن پرداخت مسافران به تاکسی‌ها برطرف شوند.

در این زمینه طرح ساری‌کارت چند سالی است که در مرکز مازندران کلید خورده ولی همچنان شاهد این هستیم که کرایه به‌صورت نقدی دریافت می‌شود.

برخی دلیل عدم سرانجام این طرح را مسافران و برخی رانندگان می‌دانند، بسیاری از مسافرانی که هر روز در مسیرهای مختلف از تاکسی استفاده می‌کنند، هنوز این کارت را خریداری نکرده‌اند.

همچنین برخی از مسافرانی که این کارت را خریداری کردند، در زمان پرداخت کرایه با این کارت با این عکس‌العمل دستگاه خراب است و یا اینکه شارژ ندارد مواجه می‌شوند که این موضوع دردسرهایی را برای مسافران ایجاد می‌کند، به‌گونه‌ای که برخی که این کارت را خریداری کردند، دیگر تمایلی به شارژ مجدد آن نداشتند.

در آغاز این طرح افرادی در ناوگان عمومی و حتی ایستگاه‌های تاکسی نحوه استفاده از ساری‌کارت را به مردم آموزش می‌دادند؛ هنوز هم اقدامات فرهنگی در دستور کار شهرداری قرار دارد ولی باید گفت شاید بیش از نیمی از مردم مرکز مازندران و شاید بیشتر از ساری‌کارت استفاده نمی‌کنند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری ، اظهار کرد:تمامی تاکسی‌های مرکز مازندران مجهز به ساری‌کارت هستند.

حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد با اشاره به اینکه درحال حاضر بسیاری از شهروندان فاقد ساری‌کارت هستند، افزود: باید به سمت‌وسویی سوق یابیم که افراد ساری‌کارت خریداری کنند، چراکه قابل شارژ است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 30 درصد از مردم مرکز مازندران ساری‌کارت را خریداری کردند، اضافه کرد: لازم است فرهنگ استفاده از ساری‌کارت در میان مردم نهادینه شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری تصریح کرد: همچنین برخی از رانندگان با سوءاستفاده از این موضوع و دریافت وجه بیشتر به بهانه نداشتن پول خُرد اعلام می‌کنند دستگاه خراب است و یا شارژ ندارد که مسافران نباید راه فراری برای رانندگان ایجاد کنند و اجازه چنین کاری به آنان ندهند.

فضل‌الله‌نژاد یادآور شد:همچنین در طول هفته دو یا سه بار گشت ویژه و بازدیدهای میدانی را در دستور کار داریم و تراکنش‌های رانندگان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند که اگر تراکنشی در طول هفته نداشتند حتماً باید دلیل آن را اعلام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :