آخرین عناوین

يکشنبه 16 دی 1397-17:10 کد خبر:65002

از اول دی ماه و از طریق مراجعه حضوری کارشناسان به درب منازل شهروندان :

آغاز طرح ملی مطالعه بررسی مصرف مواد غذایی خانوار های مازندرانی

طرح مطالعه ملی بررسی مصرف مواد غذایی در راستای تامین نیازهای تغذیه ی سالم و ایجاد هماهنگی بین الگوی تولید،عرضه و مصرف جامعه از اول دی ماه در استان مازندران اجرا می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، طرح مطالعه ملی بررسی مصرف مواد غذایی در راستای تامین نیازهای تغذیه ی سالم و ایجاد هماهنگی بین الگوی تولید،عرضه و مصرف جامعه از اول دی ماه در استان مازندران اجرا می شود.

براساس این گزارش، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تشریح نحوه اجرای طرح مطالعه ملی بررسی مصرف مواد غذایی گفت : این طرح از اول دی ماه به مدت یک ماه اجرا می شود و ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭﻫﺎ ﺭﺍ در خصوص الگوی مصرف مواد غذایی دريافت مي گردد.

وی با اشاره به بروز چاقی در کشور، سوء تغذیه ناشی از کمبود دریافت انرژی و ریز مغذیها و بیش خواری را از مشکلات تغذیه ای و عوامل چاقی دانست و با تاکید بر ضرورت مطالعه ملی بررسی مصرف مواد غذایی خانوارهاي استان افزود: دانشگاه علوم پزشکي مازندران طرح مطروحه را از تاريخ ۱ دي ماه تا ۱ اسفند ماه سال جاري در مناطق روستايي، شهري و حاشيه شهر در کل استان و از طريق مراجعه حضوري کارشناسان تغذيه شاغل در شبکه هاي بهداشت درمان در شهرستان ها با عنوان پرسشگران بررسي مصرف مواد غذايي خانوار به درب منازل شهروندان و مصاحبه مستقيم با افراد نشبت به جمع آوري و ثبت داده هاي الگوي مصرف مواد غذايي خانوار اقدام مي کنند.

موسوی افزود: براساس نتایجی که از داده های دریافتی در این طرح  به دست می آید می توان سیاستها و برنامه های حوزه غذا و تغذیه را از طریق هماهنگی بین الگوی تولید، عرضه و مصرف در راستاي تأمين نيازهاي تغذيه اي و سلامت جامعه هدفمند نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: همچنین باید بررسی مواد غذایی با هدف تعیین کفایت سرانه دریافت انرژی و مواد مغذی، کمک به شناسایی گروهها و جمعیت های در معرض خطر ناامنی غذايي و تغذيه اي به تفکيک استان، مناطق روستايي، شهري و حاشيه شهرها و شناسايي عوامل خطر رژيم غذايي مرتبط با بيماريهاي مزمن غير واگير(NCD) انجام شود .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :