آخرین عناوین

دوشنبه 24 دی 1397-9:54 کد خبر:65180

رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر خبر داد:

تصرف ۲۰ میلیاردی اراضی جنگلی به بهانه زنبورداری

رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر گفت: 2 هکتار از اراضی ملی جنگلی در این شهرستان با ارزش حدود ۲۰ میلیارد تومان که به بهانه زنبورداری تصرف شده بود، با حکم قضایی خلع ید شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، بهروز بایی‌لاشکی اظهار کرد: زمین خلع ید شده در منطقه اناررَز در حومه روستای اَنارْوَر، در ۲۰ کیلومتری شرق نوشهر و در تقسیمات منابع طبیعی، در حوزه ۴۸ گَلَندْرود قرار دارد.

وی تأکید کرد: متصرف از سال ۱۳۸۴ با گذاشتن کندوی زنبور عسل در منطقه‌ای جنگلی با چشم‌انداز زیبا و مشرف به دریا که پوشیده از درختان شِمشاد، پَلَت، مَمْرَز، بُلَندمازو بود، با قطع نهال این درختان، به‌تدریج کار خود را توسعه داده و با ساخت اعیانی و احداث سازه‌های مختلف، درصدد تثبیت تصرف خود بود.

بایی‌لاشکی اظهار کرد: این شخص علاوه بر گذاشتن کندوهای خود در بالای درختان، با نصب پایه‌های بتونی، مکان‌هایی را برای کندوها احداث کرده بود.

به گفته وی، منابع طبیعی از همان ابتدا برای متخلف پرونده قضایی تشکیل داد و در سال ۱۳۹۲ حکم قلع‌وقمع گرفته شد.

وی یادآور شد: پس از سیر تمام مراحل قانونی و با توجه به اینکه متصرف هیچ مجوزی برای اقدامات خود نداشت، با پیگیری سرپرست اداره کل منابع طبیعی نوشهر و با دستور رئیس‌کل دادگستری مازندران و حضور میدانی نمایندگان وی، حکم خلع ید و تخریب ساخت‌وسازها و اعیانی‌ها، اجرا شد.

بایی‌لاشکی تصریح کرد: اجرای عملیات خلع ید به همت یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری نیروی انتظامی و اجراییات دادگستری صورت گرفت.

این مسئول بیان کرد: چون مسائل مربوط به پرورش زنبورعسل در حوزه وظایف ادارات منابع طبیعی نیست، برای رعایت جوانب فنی، نمایندگان اداره جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر نیز در هنگام خلع ید حضور داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان ادامه داد: به دلیل واقع شدن این منطقه در محدوده حفاظت‌شده البرز مرکزی، کارشناسان و نمایندگان اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نوشهر نیز حضور و در محدوده کاری خود بر این عملیات نظارت داشتند.

بایی‌لاشکی درباره برنامه پیش‌بینی‌شده برای آینده این زمین خلع ید شده گفت: زمین مذکور جزئی از جنگل بود بنابراین قصد داریم با جنگل‌کاری آن را به حالت اولیه و طبیعی بازگرداندیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :