آخرین عناوین

يکشنبه 28 بهمن 1397-20:0 کد خبر:65879

رئیس پلیس فتا مازندران اعلام کرد:

کشف 75 درصدی جرایم سایبری در مازندران/شایع‌ترین جرائم اینترنتی در استان اعلام شد

رئیس پلیس فتا مازندران از کشف 75 درصدی جرائم اینترنتی و سایبری طی 10 ماهه گذشته در سطح استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن محمدنژاد اظهار داشت: با پیشرفت فناوری اطلاعات در حوزه سایبری، جرایم نیز در راستای آن شکل جدید به خود گرفته است و امروزه شاهد وقوع جرائمی در فضای مجازی و دیجیتالی هستیم که در دهه های گذشته فلسفه وجودی نداشته اند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: به منظور برخورد با مجرمانی که در فضای مجازی ، امنیت اجتماعی را به خطر می اندازند پلیس فتا با رویکردی تخصصی در بدنه ناجا تشکیل شد تا گامی موثر در تامین امنیت مردم در فضای سایبری برداشته شود.

محمدنژاد افزود: از مهمترین ماموریت های پلیس فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات افزیش دانش رسانه ای در جامعه، ارائه هشدارهای امنیتی در پیشگیری از کلاهبرداری ها و وقوع جرائم در این حوزه، حفظ ارزش ها و مقابله با جرائم در حوزه فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: طی ده ماهه گذشته کارشناسان پلیس فتا در استان مازندران موفق به کشف 75 درصدی جرائم رایانه ای در استان شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: برداشت غیر مجاز وجه از حساب افراد، نشراکاذیب و هتک هیثیت افراد،کلاهبرداری رایانه ای ، مزاحمت های اینترنتی و تهدید به ترتیب از شایع ترین جرائم اینترنتی در استان مازندران به شمار می روند.

محمدنژاد با اشاره به این که برداشت غیر مجاز از حساب و هتک حیثیت افراد در فضای مجازی بیشترین آمار جرائم سایبری در استان مازندران است بر رعایت هشدار های انتظامی توسط شهروندان و عدم ارائه اطلاعات شخصی به دیگران تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 97 مجرم اینترنتی در سطح استان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا مازندرن به شهروندان و کاربران فضای مجازی هشدار داد: از بارگذاری اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه ها، کانال ها و گروه ها در فضای مجازی و همچنین ارائه اطلاعات شخصی به افراد ناشناس جدا خوداری کرده و در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی مراتب را به مراکز پلیس فتا در استان و شهرستان های تابعه و پلیس 110 اعلام دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :