آخرین عناوین

يکشنبه 28 بهمن 1397-20:0 کد خبر:65880

برگزاري مانور مقابله با آتش سوزي مخازن سوخت در نيروگاه نكا

به منظور افزايش آمادگي و هماهنگي بين تيم هاي عملياتي و حصول اطمينان از عملكرد تجهيزات، مانور مقابله با آتش سوزي مخازن سوخت در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا، به منظور افزايش آمادگي و هماهنگي بين تيم هاي عملياتي و حصول اطمينان از عملكرد تجهيزات، مانور مقابله با آتش سوزي مخازن سوخت در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

در اين مانور كه با موضوع آتش سوزي مخازن سوخت سنگين در زمان عادي و Black out واحدهاي بخار همراه با مصدوميت يكي از كاركنان به اجرا در آمد، عمليات اطفاء حريق، انجام كمكهاي اوليه و انتقال اصولي مصدوم فرضي به مراكز درماني با همكاري درمانگاه شركت صدرا طبق برنامه و با موفقيت انجام شد. 

به گزارش كارشناس مسئول ايمني و بهداشت كار نيروگاه، بخش عملياتي اين مانور طي 2 مرحله به اجرا گذاشته شد.

در مرحله نخست گروه آتش نشاني پس از كسب اطلاع از وقوع حادثه فرضي سريعاً به محل مراجعه و با هماهنگي و همكاري كاركنان بهره برداري نسبت به اتصال تغذيه اضطراري ديزل ژنراتور 1.5mw شماره 2 و استارت پمپ كف الكتريكي اقدام و پس از اطمينان از اطفاء كامل حريق و خاموش كردن پمپ كف مجدداً سيستم به حالت اوليه برگشت.

همچنين در اين مرحله آمادگي لازم براي استارت ديزل پمپ آب خام مورد نياز تانك هوايي تمرين شد.

در مرحله دوم شعله ور شدن مجدد آتش در يكي از مخازن سوخت در زمان Black out واحدهاي بخار به ايستگاه آتش نشاني گزارش شد، اكيپ آتشنشاني بار ديگر وارد عمل شد و ضمن اطفاء حريق با خودروي آتشنشان، مصدوميت و شكستگي فرضي يكي از كاركنان را به اورژانس نيروگاه گزارش و درخواست كمك نمودند، گروه بهداري نيز در محل حضور يافته و با بررسي وضعيت مصدوم نسبت به انجام كمكهاي اوليه و انتقال مصدوم به درمانگاه مبادرت و بدليل نياز به نيروهاي كمكي از بهداري شركت صدرا درخواست كمك نمود كه گروه مذكور نيز با هدايت نيروهاي حراست نيروگاه در زمان مقرر در محل حادثه حضور يافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :