آخرین عناوین

جمعه 10 اسفند 1397-15:57 کد خبر:66123

گل بود به سبزه نیز آراسته شد:

استقبال سرد از همایش ملی زیست شناسی در مازندران/ ضعف در قدرت چانی زنی مدیران پیام نور یا کم کاری

دانشگاه پیام نور مازندران در حالی نسبت به برگزاری همایش ملی زیست شناسی در استان اقدام کرده که صندلی‌های خالی این همایش نشان از استقبال سرد نسبت به این همایش داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از خبرگزاری علم و فناوری ساری، همایش سومین همایش ملی زیست شناسی کشور در استان مازندران در حالی برگزار شد که چندان مورد استقبال مسئولان سیاسی و حتی علمی قرار نگرفته است.

با توجه به حساسیت‌های زیست محیطی استان انتظار می‌رفت مدیران شهری با دغدغه بیشتر حداقل با اعزام کارشناس در این همایش حضور پیدا می‌کردند.

استاندار مازندران مدعو ویژه این همایش بود و حتی بنر خوش آمدگویی برای استاندار در بالاترین نقطه سالن تدارک دیده شده بود که ظاهرا به دلیل مشغله زیاد در این برنامه حضور پیدا نکرده، حسین زادگان حتی معاونان خویش را هم برای شنیدن دغدغه‌های فعالان رشته زیست شناسی اعزام نکرده است.

تنها مدیر سیاسی که از نزدیک در جریان این همایش قرار گرفته بود، عباسعلی رضایی فرماندار شهرستان ساری بود.

 نکته جالب توجه در برگزاری این همایش نام بردن دانشگاه مازندران، اداره کل آموزش و پرورش استان، استانداری مازندران، سازمان صنعت، معدن و تجارت ساتان،دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان، اداره کل منابع طبیعی مازندران، شهرداری ساری، بنیاد نخبگان مازندران، پارک علم و فناوری، پایگاه استنادی جهان اسلامی، محیط زیست مازندران و دانشگاه فرهنگیان بر روی بنر اطلاع رسانی همایش که در حالت عادی نشان از همکاری یا اعلام آمادگی برای حضور در همایش دارد اما از حضور این ارگان‌ها و نهادها خبری نبوده است.

مراسم سخنرانی اصلی با صحبت‌های رئیس دانشگاه پیام نور کشور،رئیس انجمن زیست شناسی کشور و رئیس دانشگاه پیام نور مازندران به اتمام رسید و به نوعی دورهمی پیام نوری تلقی می‌شد، خبری از حضور سایر ادارات و ارگان‌ها حتی در مراسم سخنرانی اصلی هم نبوده است.

پس از اتمام سخنرانی‌ها انتظار بود که کارشناسان ادارات و ارگان‌های که نام آنها بر روی بنر اطلاع رسانی همایش  درج شده  بود برای بررسی مقاله‌ها  و یا دریافت نقطه نظرات زیست شناسان خودشان  را به سالن برگزاری ارائه مقاله برسانند اما صندلی خالی همایش خلاف موضوع را ثابت می‌کند.

عدم استقبال کارشناسان ارگان‌ها و نهادها در این همایش نشان می‌دهد که ممکن است متولیان دانشگاه پیام نور نتوانستند ارگان‌ها و نهادهای که برای حضور و یا همکاری در این همایش اعلام آمادگی کردند را متقاعد به اعزام کارشناس و یا مدیر کند یا متولیان دانشگاه پیام نور بدون دریافت نظرات این ارگان‌ها برای پرکردن صفحه بنر نسبت به درج نام این ادارت اقدام کردند.

نکته سوم اینکه ممکن است دانشگاه پیام نور کارش را به درستی انجام داده اما ارگان‌ها و نهادهای نام برده شده چندان اعتقادی به برگزاری همایش‌های از این دست ندارند.

اگر قرار باشد که همایش علمی در این حد ضعیف و بدون استقبال برگزار شود چه اصراری برای هزینه تراشی برای این ارگان علمی وجود داشت که با وجود حضور رئیس دانشگاه پیام نور کشور حتی مسئولان استانداری و در حد معاون استاندار نسبت به حضور در این همایش حساسیت نشان نداده است.

چرا با شهرداری‌های استان که این روزها مشکل زباله و دفن اساسی آن دارند هماهنگی لازم انجام نشده است که حداقل نسبت به اعزام کارشناس اقدام کنند.

ضعف در اطلاع رسانی این همایش به حدی مشهود است که مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران در زمان انتشار این خبر با وجود اتمام این همایش دو روزه نسبت به انتشار خبرهای رئیس دانشگاه پیام نور کشور از این تریبون اقدام نکرده و تنها مطلب منتشر شده در این باره تنها مربوط به پوستر همایش است که در روزهای گذشته نسبت به انتشار آن اقدام شده است.

 

نکته آخر اینکه اگر قرار بود این همایش به یک دورهمی پیام نوری تبدیل شود، چرا مسئولان دانشگاه پیام نور کشور و استان مازندران نسبت به این همه هزینه تراشی در شرایط سخت اقتصادی اقدام کرده و می‌توانستند با دعوت از 31 ارائه دهنده مقاله برتر در ساختمان مرکزی دانشگاه و یا استان مازندران نسبت به  و تهیه سی‌دی و ارسال آن به استان‌ها اقدام می‌کردند که حداقل از اسراف مالی در این بخش جلوگیری می‌شد.

براساس این گزارش، همایش ملی زیست شناسی در روزهای هشتم و نهم اسفندماه در یکی از هتل‌های جاده ساری به قائمشهر برگزار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :