آخرین عناوین

شنبه 11 اسفند 1397-16:34 کد خبر:66145

هردم از این باغ بری می رسد:

شکر در بازار مازندران نایاب شد / قیمت 7 هزار تومانی شکر غیرمتعارف است

شکر در بازار مازندران نایاب شد و متقاضیان برای دریافت این کالا باید به چندین فروشگاه مراجعه کنند تا بتوانند این کالا را خریداری کنند.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از فارس، نایاب شدن شکر در بازار، جست‌وجو و تلاش متقاضیان برای خرید این کالا به چندین فروشگاه مسئله‌ای است که طی این روزها در بین مردم رد و بدل می‌شود و حتی اگر سری به فروشگاه‌های بزرگ مازندران بزنیم می‌بینیم که یا شکر موجود نیست و در صورت وجود این کالا می‌بینیم تا قیمت 7 هزار تومان به فروش می‌رسد.

البته طی ماه گذشته نیز اگر افراد برای خرید شکر مراجعه می‌کردند تنها می‌توانستند تا سقف 2 کیلو با قیمت 3 هزار و 200 تومان خریداری کنند و فروشندگان از فروش بیشتر از این میزان خودداری می‌کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره قیمت 7 هزار تومانی شکر در بازار مازندران اظهار کرد: یک‌هزار تن شکر دوشنبه هفته گذشته در سطح استان توزیع شده که حدود 350 تن در اختیار زنبورداران، حدود 400 تن به مصارف عمومی و 250 تن برای صنف و صنعت توزیع می‌شود.

محمد محمدپور عمران افزود: پنج‌شنبه هفته گذشته نیز یک‌هزار تن شکر در اختیار استان قرار گرفته که درحال جذب است و به‌زودی وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط مشکلات شکر مکاتبه‌های بسیاری صورت گرفت، تصریح کرد: انجمن صنایع غذایی کشور نیز شکر تخصیص دادند که باتوجه به مصارف صنف و صنعت و براساس اعلام نیاز انجمن بین واحدهای صنعتی توزیع می‌شود که امیدواریم شاهد بالانس قیمتی این محصول در بازار باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی رسمی برای افزایش شکر در بازار صورت نگرفت، گفت: باتوجه به بررسی‌های انجام شده دلیل افزایش قیمت شکر در بازار قیمت غیرمتعارف بوده که امیدواریم با توزیع این محصول دسترسی مردم به شکر بیشتر شود.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی مازندران نیز، اظهار کرد: سهمیه جدید شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است که خانواده‌ها با مراجعه به فروشگاه‌ها نسبت به تهیه این کالا اقدام کنند.

سلیمان حاتم‌نژاد با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم انجام شده تا ازطریق اتحادیه قنادان شکر با قیمت 31 هزار ریال در اختیار خانوارها در تمام شهرهای مازندران قرار گیرد، افزود: برنامه بر این است یک‌هزار تن شکر در سطح شهرهای مازندران توزیع شود.

وی با تأکید بر اینکه شکر به اندازه کافی داریم، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که درحال حاضر شاهد آن هستیم در روند توزیع است که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده این مشکل برطرف شود.

براساس این گزارش؛ در حالی شاهد نایاب شدن شکر در استان مازندران هستیم که کمتر از 20 روز به آغاز سال جدید باقی است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :