آخرین عناوین

پنجشنبه 16 اسفند 1397-12:27 کد خبر:66243

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

پایان هفته‌ای سرد و بارانی در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: اواخر امروز با شکل‌گیری جریانات شمالی انتظار داریم شرایط برای افزایش ابر، وزش باد و بارش‌های پراکنده از سمت غرب استان فراهم شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار کرد: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به ساری با 21 درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز جو پایداری در آسمان مازندران حاکم است، افزود: از اواخر امروز با شکل‌گیری جریانات شمالی انتظار داریم شرایط برای افزایش ابر، وزش باد و بارش‌های پراکنده از سمت غرب استان فراهم شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روز جمعه تا روز شنبه با تقویت جریانات شمالی و همراهی آن با امواج تراز میانی انتظار داریم بارندگی‌ها در آسمان مازندران گسترش پیدا کند و شاهد بارندگی، وزش باد و کاهش دما ( چهار تا 10 درجه) در آسمان مازندران باشیم.

اسدی ادامه داد: با توجه به کاهش دما ارتفاعات مازندران ابری و مه‌آلود می‌شود و در مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود که باتوجه به این شرایط احتمال اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه از اواخر روز شنبه این سامانه به‌تدریج از آسمان مازندران خارج می‌شود، تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای یک‌شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم است و احتمال افزایش نسبی دما و احتمال مه صبحگاهی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امشب افزایش موج و به‌تدریج مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :