آخرین عناوین

شنبه 25 اسفند 1397-8:44 کد خبر:66396

انتقاد عضو شورای شهر جویبار:

عملکرد بسیار ضعیف شهرداری در حوزه عمرانی و همکاری با شورا

عضو شورای اسلامی شهر جویبار گفت: شهر جویبار با انبوهی از مشکلات و کم و کاستی از سوی شهرداری روبرو است و عملکرد شهرداری چه در حوزه جاری، عمرانی و همکاری با شورا بسیار ضعیف بوده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، محمد فقیه رئیس شورای اسلامی شهر جویبار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه شورا نظارت در کارها است گفت: اعضای شورا در حد توان تلاش می‌کنند تا مشکلات شهروندان را حل کنند که البته برخی از مشکلات فراتر از حد و توان شهری است.

آسفالت 40 کوچه تا پایان سال

وی بااشاره به اینکه تا پایان سال 40 کوچه خاکی در شهر آسفالت خواهند شد اظهار کرد: باتوجه به اینکه برخی از کوچه‌ها در بافت فرسوده شهر قرار دارند تا پایان سال 40 کوچه درون این بافت آسفالت خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر جویبار با بیان اینکه اقدامات خوبی در شهر انجام شد بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی ازجمله مسابقه نقاشی، رنگ آمیزی تخم مرغ‌های سفالی، جشنواره مولودکعبه، جشنواره صنایع دستی و غذاهای محلی و نوروزخوانی برگزار شده و خواهد شد.

فقیه همچنین به قرارداد مجتمع یاقوت اشاره و عنوان کرد: با گرفتن مشاور حقوقی و مالی توانسته‌ایم قرارداد سابق مجتمع یاقوت را با الحاق متمم‌هایی تغییر دهیم تا منافع شهروندان در این پروژه حفظ شود.

وی افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده دراین قرارداد تمام اقدامات عمرانی این مجتمع باید با نظارت شورا و شهرداری باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر جویبار بودجه سال 98 را 27 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از 27 میلیارد تومان بودجه سال 98، 13 میلیارد آن بودجه جاری و 14 میلیارد آن مربوط به بودجه عمرانی و تسویه حساب بدهی‌های ثبت شده در حوزه عمرانی است.

فقیه برخورد با پیمانکاران متخلف را وظیفه شهرداری دانست و اظهار کرد: شهرداری باید دقت بیشتری در انتخاب پیمانکاران و نحوه فعالیت آنان داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه مشکلات زیادی در شهر وجود دارد گفت: هرچند شهرداری کارهای خوبی انجام داد ولی مشکلات زیادی دیگری هم در شهر وجود دارد و به‌طور کل عملکرد شهرداری در سال 97 رضایت‌بخش نبود.

وضعیت ترافیکی شهر اسفناک است

سید حسین میری عضو شورای شهر جویبار دراین نشست با بیان اینکه وضعیت ترافیکی شهر اسفناک است بیان کرد: در ابتدای سال 97 مشاور ترافیکی انتخاب شد اما در جلساتی که با شهردار داشتند به نتایج خوبی نرسیدند.

وی به حضور پارکبانان در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: مزایده پارکبانان انجام شد ولی بعد از دو روز حضور در شهر به دلیل نامعلومی فعالیت خود را متوقف کردند.

عضو شورای شهر گفت: در بودجه 97 به دنبال ایجاد عدالت اجتماعی در بخش عمرانی شهر بودیم به همین خاطر برای 11 محله جویبار اعتبار 100 میلیون تومانی برای آسفالت کوچه‌ها در نظر گرفتیم ولی پیمانکاری که برنده مناقصه شده بود فعالیت خود را ادامه نداد.

میری با بیان اینکه شورا مخالف درختکاری با این حجم بوده و بودجه کلانی برای این کار هزینه شده است.

وی به هرس درختان توسط اداره برق واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: هرس درختان توسط اداره برق خلاف قانون و بدون هماهنگی شهرداری انجام شد که مراتب اعتراض و تذکر به صورت کتبی به این اداره ارسال شده است.

زمین یازده هکتاری واسوکلا که به عنوان اولین پارک جنگلی شهر جویبار معرفی شده بود یکی دیگر از محورهای سخنان میری عضوشورای شهر بود که در این باره گفت: شهرداری باید ظرف 2 ماه آینده اقداماتی را دراین پارک انجام دهد زیرا اگر هم‌چنان به حال خود رها شود اداره کل منابع طبیعی تملک این زمین را لغو می‌کند.

میری در پایان به عملکرد شهرداری در سال 97 اشاره و عنوان کرد: از عملکرد شهرداری در سال جاری به هیچ وجه راضی نیستم.

عملکرد شهرداری در حوزه عمرانی و همکاری با شورا بسیار ضعیف است

اسماعیل فولادی عضو شورای اسلامی شهر جویبار دراین جلسه با بیان اینکه در برابر هرگونه تخلف و انحراف از قانون محکم ایستاده‌ایم گفت: هرجا انحرافی از قانون در شهرداری، در انجام امور محوله ایجاد شود با آن برخورد قاطع می‌کنیم و با کارت زرد شورا مواجه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری امسال از بسیاری از برنامه‌ها عقب است اظهار کرد: امیدواریم شهردار در این روزهای آخر سال زیباسازی شهر را پیگیری کند.

عضوشورای شهر به مازاد نیرو در شهرداری اشاره و تصریح کرد: ما نیروهای انسانی خوبی داریم ولی شهرداری نمی‌تواند از ظرفیت این نیروها استفاده کند.

فولادی با بیان اینکه داعیه‌دار میراثی هستیم که اگر به همین روال پیش رود به جای خوبی نخواهیم رسید گفت: عدم تعامل یا تقابل شهرداری با سایر نهادها یکی از مشکلات پیش‌روی شهرداری جویبار است.

وی بر بازنگری طرح جامع شهری تأکید کرد و افزود: با وجود بی‌نظمی در ساخت و سازها، کاهش درآمدهای پایدار و وجود مشکلات متعدد زیرساختی و عمرانی و جمعیت شهری در شهر جویبار، بازنگری در طرح جامع شهری باید در اولویت کار شورا و شهرداری قرار داده شود.

وی به افزایش 60 درصدی بودجه در سال 98 اشاره و بیان کرد: بودجه سال گذشته 18 میلیارد تومان بوده که امسال با افزایش 60 درصدی به 27 میلیارد تومان رسیده است.

عضوشورای شهر در پایان با بیان اینکه شهر جویبار با انبوهی از مشکلات و کم وکاستی ازسوی شهرداری روبرواست گفت: عملکرد شهرداری چه در حوزه جاری، عمرانی و همکاری با شورا در این مدت بسیار ضعیف بوده و از نظر من نمره 11/99 را می‌گیرد.

پیگیری احداث موزه ملی کشتی نقطه قوت عملکرد شهرداری

همت بخشیان عضو دیگر شورای اسلامی شهر جویبار به اقدامات عمرانی شهرداری اشاره و بیان کرد: افتتاح بلوار آیت‌الله فقیه و خرید خانه تقوایی به مساحت 2200 مترمربع جهت ساخت موزه ملی کشتی از عملکردهای خوب شهرداری بوده است.

وی به موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر اشاره کرد گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در مقطع زمانی انجام می‌شد اما به دلیل شرایط بد نگهداری از این حیوانات این روند متوقف شد.

عضو شورای شهر افزود: رعایت نکردن بهداشت توسط برخی کسبه‌های شهر و جمع‌آوری نکردن به موقع زباله‌ها یکی از علل افزایش حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر است.

بخشیان تأکید کرد: شهرداری جویبار برخلاف سایر شهرداری‌های دیگر حقوق عقب مانده ندارد و حقوق کارکنان به موقع پرداخت می‌شود.

وی در پایان عملکرد شهرداری را در حوزه امور جاری خوب و در بخش عمرانی بسیار ضعیف عنوان کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :