آخرین عناوین

سه شنبه 20 فروردين 1398-10:16 کد خبر:66754

در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات آب شرب شهرهای گروه عنوان شد:

تاکید بر اجرای فاز سوم خط انتقال آب از سدالبرز به تصفیه خانه اضطراری آب شهرهای گروه الف

در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات آب شرب شهرهای گروه الف ، بر اجرای فاز سوم خط انتقال آب از سدالبرز به تصفیه خانه اضطراری آب شهرهای بابل، بابلسر، هادی شهر و امیرکلا تاکید شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران ، در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات آب شرب شهرهای گروه الف که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران عامل آبفاشهری و آب منطقه ای مازندران، فرماندار و اعضای شورای اسلامی این شهرها برگزار شد، بر اجرای فاز سوم خط انتقال آب از سدالبرز به تصفیه خانه اضطراری آب شهرهای بابل، بابلسر، هادی شهر و امیرکلا تاکید شد.

براساس این گزارش،، معاون عمرانی استانداری مازندران در این نشست تامین آب شرب را از مهمترین خدمات  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم دانست و گفت: طی چندسال اخیر نگاه ویژه و رو به رشدی  در مسئله آب ایجاد شد.

رازجویان، به وقوع سیل در استانهای کشور به ویژه مازندران اشاره و تصریح کرد: بارندگی و سیل شدید باعث کمبود آب شرب در مناطق سیل زده شد که این امر مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.

وی، با بیان اینکه در استان مازندران سیل به تاسیسات زیربنایی آسیب فراوانی وارد نمود، اظهار داشت: برای رفع این آسیبها به مشارکت و همکاری تمامی دستگاه ها نیاز است.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به کمبود آب در شهرهای گروه الف به ویژه بابل تصریح کرد: با افزایش کدورت آب سد البرز، در حال حاضر نسبت به گذشته 200 لیتر در ثانیه با کمبود آب در این شهر مواجه هستیم.

رازجویان، ادامه داد: تدابیر لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز در این جلسه، ضمن اشاره به کاهش 500 لیتر در ثانیه آب تصفیه خانه شهرهای گروه الف، گفت: با احداث خط انتقال برداشت آب از لایه بالایی سد البرز  با همکاری آب منطقه ای استان، 320 لیتر در ثانیه آب شهرهای گروه الف تامین شد.

مجید عبدالهی تصریح کرد: با وجود مسافر به ویژه در شهرهای ساحلی ، مشترکینی که در منازل خود مخزن ذخیره ندارند، با مشکل کمبود آب مواجه می شوند.

وی، با بیان اینکه پیش بینی می شود در روزهای  آینده با بارش باران، کدورت آب سد البرز مجددا افزایش یابد،  اظهار داشت: به منظور تامین آب پایدار و برطرف نمودن مشکل کمبود آب در بلند مدت در شهرهای گروه الف به تخصیص اعتبارات ، نیاز است.

همچنین در ادامه این جلسه، مقرر شد شرکت آب منطقه ای مازندران نسبت به اجرای  خط سوم طرح اضطراری انتقال آب سد البرز به تصفیه خانه آب طی یک هفته اقدام نماید تا کمبود 200 لیتر در ثانیه آب این شهرها برطرف شود.

گفتنی است نشست آب منطقه ای استان با اعضای شورای اسلامی شهر بابل در خصوص اجرای طرح  آبرسانی به محدوده شهری بابل و ترمیم و رفع شکستگی ها در موعد مقرر و کوتاه ترین زمان از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.   

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :