آخرین عناوین

شنبه 4 خرداد 1398-13:30 کد خبر:67508

افزایش محسوس دما تا فردا در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز و فردا انتظار داریم شاهد افزایش محسوس دما و گاها وزش باد در برخی مناطق نسبتا شدید در آسمان مازندران خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار کرد: روز گذشته شاهد افزایش نسبی دما در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا مربوط به ساری و قائم‌شهر با ۳۲ درجه و کمینه دمای هوا نیز مربوط به بلده با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی افزود: امروز و فردا به‌ دلیل تقویت جریانات گرم جنوبی انتظار داریم شاهد افزایش محسوس دما و گاها وزش باد در برخی مناطق نسبتا شدید در آسمان مازندران خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: همچنین بیشینه دمای هوا تا فردا در مناطق غربی استان تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی استان تا ۳۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.

اسدی تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی سطح زمین و عبور متناوب امواج تراز میانی جو شاهد ناپایداری‌های به شکل ابرناکی آسمان، کاهش دما حدود پنج تا ۱۰ درجه گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در آسمان مازندران خواهیم بود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران تا فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :