آخرین عناوین

يکشنبه 16 تير 1398-21:26 کد خبر:67811

وقتی مسئولان کشوری دانشگاه آزاد ساری را فراموش کرده اند:

در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد ساری، بی قانونی قانون است

از آنجایی که مسئولان کشوری دانشگاه آزاد نسبت به واحد ساری بی تفاوت شده اند نتیجه آن قانون شدن بی قانونی شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، بیش از ده ماه از تصدی مسئولیت حسین منصوریان به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و استان مازندران می گذرد که وی در این مدت بنا بر ماموریت تحول گرایانه خود نسبت به عزل و نصب های کاملا سیاسی اقدام نموده است.

عزل و نصب‌های که می‌تواند رد پای افراد منصوب شده را در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری قبل و کاندیدای ناموفق ادوار مجلس شورای اسلامی در مرکز مازندران را یافت، این همان مسئله‌ و ماموریتی است که دکتر منصوریان نیز در روز معارفه خود به آن اشاره کرده است.

این تغییر و تحولات اتوبوسی در دانشگاه آزاد استان مازندران همچنان پیش می رود و هرکسی که به نوعی در دوران قبل مسئولیت داشته باید از آن پیاده شود.

تا آنجایی که حتی برخی از همفکران سرپرست فعلی دانشگاه با درج برخی از خبرها و مطالب در شبکه های مجازی خواهان تسریع فرایند عزل و نصب ها شدند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دانشگاه نباید سیاست زده باشد، اما بر خلاف این فرمایش مقام معظم رهبری و آنهم در دوران مدیریتی جناب آقای ولایتی به عنوان رئیس هیئت موسس که توسط معظم له منصوب شدند غزل و نصب ها به صورت سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و بدون در نظر گرفتن شایستگی، توانمندی و سوابق اجرایی و ارزشمند بسیاری از مدیران علمی و عملیاتی تغییرات صورت می پذیرد.

تغییراتی که نتیجه آن برهم خوردن نظم و آرامش ساختاری بزرگترین دانشگاه استان بوده که بظاهر همه امورات در آن در جریان است اما از داخل دانشگاه مسئله جور دیگر رخ نمایی می کند.

از قهر نماینده ولی فقیه و استاندار و نمایندگان استان تا نارضایتی استادان و کارکنان و دانشجویان بزرگترین دانشگاه استان.

از انتصاب مدیرکل حراستی که رد پای وی در فتنه ۸۸ می توان جستجو کرد تا انتصاب معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی که دانشجویی مقطع دکتری بوده و هنوز به مرحله آزمون جامع نرسیده و انتصابش خلاف ضوابط می باشد و جزو نیروهای فعال در ستاد اصلاح طلبان در بهشهر بوده است.

از پرداخت تشویقی و کارانه به یک سری افراد خاص در ماه های متوالی تا نارضایتی که به دلیل عدم پرداخت معوقات به اعضای هیات علمی و کارکنان و نیز عدم برنامه‌ریزی دقیق و شفاف برای افزایش حقوق سال ۹۸ موجب ایجاد شکاف شده و در این شرایط سخت مالی سفره اعضای این مجموعه بزرگ دانشگاهی را برای اکثریت تنگ‌تر کرده است.

در این بین انتصاب مسئولان دو شغله نیز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران جای تامل بسیار دارد.

بیش از ۱۰ ماه از تصدی مسئولیت آقای منصوریان می گذرد و در این مدت پست های مهمی توسط یک سری افراد خاص اداره می شود به عنوان مثال مسئولیت دبیرخانه جذب اساتید و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی در اختیار یک شخص و یا پست مدیر کل حوزه حراست استان و واحد ساری و ریاست حراست واحد قائمشهر با حفظ سمت در اختیار یک شخص خاص است و یا انتصاب افراد در پست های تعریف نشده سازمانی  به عنوان مثال معاونت فرهنگی استان برای رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر که بر اساس چارت سازمانی، معاون دانشجویی و فرهنگی واحد ساری به عنوان رئیس شورای دانشجویی و فرهنگی استان شناخته می شود.

تشکیل اتاق فکر و مهندسی انتخابات نیز در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و واحد ساری در نوع خود جای تامل و بررسی دارد.

ورود یکی از معاونت های جوان و تازه منصوب شده دانشگاه آزاد اسلامی مازندران  به عرصه مجلس شورای اسلامی که برخلاف ضوابط و آیین نامه های جاری و قبلی دانشگاه باید از سمت خود استعفا دهد از یک سو و از طرفی حضور فعال و رسانه ایی عوامل رسانه ایی دانشگاه آزاد واحد ساری و سوء استفاده از  تجهیزات و امکانات و موقعیت دانشگاهی در ستاد انتخاباتی کاندیدای خاص نیز گواه عدم هرگونه نظارت و قانون مداری است.

همه این مسائل نشان دهنده از آن است که اینجا قانون بی قانونی است و دانشگاه قانون مدار سالهای قبل از ریل قانون خارج شده و بر طبل خود می کوبد و طهرانچی و ولایتی باید فکری اساسی برای حل این معضلات و علاج واقعه کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :