آخرین عناوین

دوشنبه 14 مرداد 1398-18:57 کد خبر:67991

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد:

کشف زمین‌خواری 250 میلیاردی در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از کشف زمین‌خواری 250 میلیارد ریالی و آزادسازی 50 هزار مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی از زمین‌خواران در شهرستان «چالوس» خبر داد.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید محمود میرفیضی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور کردن مناطقی از عرصه ملی و جنگلی در یکی از روستاهای حومه شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان با تشکیل اکیپی ویژه طی بازدید و تحقیقات به عمل آمده دریافتند، بیش از 5 هکتار از اراضی ملی و جنگلی در بستر رودخانه و سد"زوات" از سوی افرادی محصور و تصرف شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: با دریافت این اطلاعات و با هماهنگی قضائی، عملیات آزادسازی و خلع ید اراضی تصرف شده با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان به مرحله اجرا درآمد که در نتیجه تمام ابنیه و تاسیسات اعم از دیوارها، دکه‌ها، آلاچیق و سفره‌خانه‌ها احداثی تخریب و اراضی ملی به دامن طبیعت بازگردانده شد.

این مسئول اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار از اراضی ملی بالغ بر250 میلیارد ریال برآورد شده که در این ارتباط متهمان پرونده شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

میرفیضی در پایان با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :