آخرین عناوین

چهارشنبه 16 مرداد 1398-19:39 کد خبر:68008

با حضور جمعی از مسئولین و خادمیاران رضوی انجام شد:

برگزاری چهاردهمین جلسه توجیهی و آموزشی خادمیاران رضوی در ساری

چهاردهمین جلسه توجیهی و آموزشی خادمیاران رضوی شهرستان ساری و میاندرود با حضور خادمیاران و مسئولین نمایندگی شهرستان ساری برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر،چهاردهمین جلسه توجیهی و آموزشی خادمیاران رضوی شهرستان ساری و میاندرود با حضور خادمیاران و مسئولین نمایندگی شهرستان ساری در تاریخ ۱۳۹۸/۵/۱۶  در مسجد جواد آل محمد کوی میرزمانی ساری برگزار گردید.

براساس این گزارش،جلسه با قرائت آیاتی از کلام ا... مجید توسط یکی از قاریان آغاز شد و خیرمقدم گویی توسط رستمیان مسئول آموزش خادمیاران نمایندگی شهرستان ساری انجام شد.

در ادامه برگزاری جلسه مداح اهل بیت اندرخورا به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) به روضه خوانی و مدیحه سرایی پرداخت.

 به گزارش خزرتیترخبر، احمدی مسئول امور خادمیاری شهرستان ساری ادامه جلسه را با بیان دستورالعمل ها و اهداف خادمیاری به عهده گرفت و توضیحاتی درمورد چگونگی جذب و گزینش و انتخاب شیفت خادمیاران ارائه نمودند.

 وی با بیان اینکه اساس کار خادمیاری بر حول ۲محور حوزه فرهنگی و محرومیت زدایی می باشد، آموزش خادمیاران را نیز امری مهم دانست که خادمیاران باید اطلاعات کافی نسبت به حرم شناسی و مسائل شرعی داشته باشند که بتواند پاسخگوی سوالات زائران باشند.

وی تصریح کرد: فعالیت ۶ساعته خادمیاران در هفته در عرصه ی مشخص شده براساس تخصص در شهرستان امری ضروری است تا بتوانند در شیفت های حرم حضور پیدا کنند.

وی رتبه بندی خادمیاران را سه رتبه نام برد که به ۱۰سال  خدمت خادمیاران نیازمند است تا به درجه خادمیار تشرفی برسند.

مسئول امور خادمیاری شهرستان ساری همچنین گردهمایی ۸۰۰۰ نفری رضویون استان را در تاریخ ۱۳شهریور در مصلی ساری را اطلاع رسانی نمودند و از خادمیاران دعوت کردند که حضور پرشور در آن روز داشته باشند.

در پایان جلسه صادقی مسئول کانون نذر و وقف نمایندگی شهرستان ساری به سیره عبادی ائمه و پاره ای از مسایل در زمینه ی حرم شناسی و احکام خادمیاران پرداخت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :