آخرین عناوین

چهارشنبه 22 مرداد 1393-23:23 کد خبر:686

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد:

آمادگی هلال احمر مازندران برای راه اندازی پایگاه های امداد رسانی در نقاط مختلف استان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از آمادگی این دستگاه برای راه اندازی و احداث پایگاه های امداد و نجات با همکاری خیرین و دستگاه ها در نقاط مختلف استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر،مهدی ولی پور در جمع رسانه های مازندران افزود:این جمعیت بر اساس 7 اصل تعریف شده در حال فعالیت می باشد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت در مازندران 2 مرکز درمانی تخصصی در بابل (مرکز تخصصی توانبخشی قلب و عروق) و بهشهر(مرکز تخصصی چشم پزشکی) با مجهز ترین و پیشرفته ترین تجهیزات بهره برداری می شود خاطر نشان کرد:زمین مورد نیاز در جویبار و قائمشهر با ارزش 350 میلیون تومان جهت ساخت و راه اندازی مراکز امداد و نجات در اختیار ما قرار گرفت.

ولی پور با اشاره به اینکه در 7 شهرستان آمادگی راه اندازی پایگاه امداد و نجات را داریم اظهار داشت:اگر خیرین و مسئولان شهرستان ها همکاری نموده و زمین مورد نیاز را در اختیار این جمعیت قرار دهند نسبت به ساخت پایگاه ها اقدام خواهد کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه با راه اندازی 107 پایگاه و استفاده از 3 هزار نیروی امدادگر و 3 هزار جوان داوطلب در حال خدمات دهی به هم میهنان می باشیم تصریح کرد:در 44 منطقه ممنوعه شنا پایگاه های خدمات دهی را فعال نموده ایم.

ولی پور با اشاره به اینکه در خرداد ماه 77 درصد،در تیرماه 86 درصد و در مرداد ماه 55 درصد کاهش غرق شدگان را داشته ایم افزود:بیشتر غرق شدگان در مناطق ممنوعه و در ساعات غیر معمول بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ سازی های لازم در آگاه سازی هموطنان در بحث شنا در مناطق مجاز و موارد لازم انجام نمی شود خاطر نشان کرد:روزانه حدود 600نفر از نیروهای هلال احمر به مردم خدمات رسانی می کنند.

ولی پور با اشاره به اینکه نیروهای این جمعیت از 13 خرداد 93 تاکنون در 1391 حادثه به حادثه دیدگان خدمات امداد و نجات ارائه نموده اند گفت: به 7921 نفر هم در سواحل توسط نیروهای هلال احمر مازندران امداد رسانی شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :