آخرین عناوین

دوشنبه 29 مهر 1398-20:53 کد خبر:69457

آنچه در جلسه پنجاه و هفتم شورای شهر ساری گذشت:

تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری/بحث بر سر یک انتصاب و جابه جایی

شورا فقط حرف می زند اما در عمل رفتار دیگری دارد/ آقامیری به من تهمت می زند/ آقای شهردار آیا تغییرات در شهرداری به اتمام رسیده است؟


به گزارش خزرتیترخبر، پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری عصر امروز با حضور 8 تن از اعضای شورای اسلامی شهر ساری و بدون حضور علی اکبر ذلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری و حضورعباس رجبی شهردار ساری و مدیران شهرداری ساری برگزار شد.

بوی شهر در مناطق الحاقی به ساری احساس نمی شود

علیجان شمشیربند با اظهار اینکه حدود یک ماه از دوران مدیریت شهردار جدید می گذرد و باید ساماندهی و سازماندهی نیروهای شهرداری صورت گیرد اظهار داشت: هرگونه جابجایی در شهرداری باید در عمل خروجی داشته باشد و خروجی هم به معنای منفعت عمومی برای شهروندان است و امیدواریم این جابجایی اثرات خود را به جا گذارد.

وی افزود: مدیران گذشته شهرداری نباید راکد و ساکت بمانند زیرا سرمایه های اجتماعی شهرداری هستند و باید از مدیران قبلی شهرداری استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنین فاز عملیاتی پروژه های عمرانی شهر ساری باید به شورای شهر اعلام شود تا شاهد اقدامات مهم و بزرگی در شهر ساری باشیم.

رئیس شورای شهر ساری تصریح کرد: پروژه های دارای اولویت همچون نیروگاه زباله سوز می بایست در اولویت اول شهرداری قرار گیرد تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات شهروندان و مدیران استان باشیم، همچنین پل کابلی یکی دیگر از پروژه های مهم شهر است که با افتتاح این پروژه ترافیک شهری کاهش پیدا می کند.

شمشمیر بند یادآور شد: توجه ویژه به مناطق الحاقی که به نوعی به شهرداری تحمیل شد باید در دستور کار قرار گیرد و هیچ تحولی در این مناطق صورت نگرفته است و بوی شهر در مناطق الحاقی احساس نمی شود.

وی با بیان اینکه در جابجایی مدیران شهری اعضای شورای شهر هیچ نقشی ندارند و از نظر قانونی شورای شهر هیچ نقش و ارتباطی در انتصابات شهری ندارند مگر اینکه مورد مشورت و مشاوره قرار گیرند گفت: اعضای شورای شهر امین و مشاور شهردار هستند.

علیجان شمشیربند، با اشاره به جابجایی مدیران شهری در دوران مدیریت جدید شهردار ساری، اظهار داشت: امیدواریم این انتصابات جدید سبب گشایش فعالیت‌ها در حوزه شهری و شوراها شود.

وی افزود: شهردار جدید ساری نسبت به تسریع در تکمیل پروژه‌های بزرگی نظیر زباله‌سوز ساری اقدام تا مشکل زباله شهر ساری رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه احداث پل کابلی ساری باید تسریع شود، تصریح کرد: بوستان بانوان ساری از اقدامات نیمه‌تمام شهرداری ساری بوده که باید پیگیری جدی در زمینه تکمیل این پروژه باید صورت گیرد.

شمشیربند با بیان اینکه وضعیت آسفالت خیابان‌های ساری نامناسب است، افزود: شهردار ساری نسبت به تقویت نهضت آسفالت در سطح شهر ساری مرکز مازندران اقدام کند.

وی با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر ساری در جابجایی مدیران شهرداری ساری حق دخالت ندارد ولی شهردار مشورت اعضای شورا را گوش کرده است، گفت: شهردار ساری در عزل و نصب مدیران شهرداری تحت تاثیر گروه‌ها و افکار اشخاص خاص قرار نمی‌گیرد.

فرامرز نقیبی، عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه 140 راننده استیجاری شهرداری ساری پنج ماه گذشته حقوق خود را دریافت نکرده اند، اظهار داشت: شهرداری ساری نسبت به تعیین تکلیف این رانندگان اقدام کند تا مشکل این قشر زحمتکش لحاظ شود.

نقیبی با اشاره به کارکرد نامناسب فعالیت شورایی، اظهار داشت: شورای اسلامی شهرها با هدف رفع و گره‌گشایی مشکلات مردمی تشکیل شده ولی در شرایطی که شورا نمی‌تواند کارگشا برای مشکلات مردم باشد ایکاش تشکیل نشده بود.

تعبییه پارک سوار در راستای رفع معضل ترافیک شهری

عباس نجاریان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه دفتر فنی شهرداری برنامه زمان‌بندی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شهری ساری صورت دهد، تصریح کرد: شهردار ساری نیز نسبت به تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی شهرداری ساری اقدام کند.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در شهرداری ساری نظیر ابن شهرآشوب در پیشانی شهر قرار دارد، افزود: شهرداری ساری نسبت به اولویت بندی و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره برنامه‌ریزی کند.

نجاریان با اشاره به اینکه عدم ساماندهی خودروهای مسافربر نظیر اتوبوس، مینی بوس و سواری سبب ترافیک شدید در هسته مرکزی شهر ساری شده است، تصریح کرد: باید نسبت به ساماندهی این خودروها در قالب تعبیه پارک سوار اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه عملیات عمرانی در سطح شهر ساری نباید نیمه‌کاره رها شود، افزود: زمان بندی مناسب برای لکه‌گیری سطح شهر ساری لحاظ شود.

لکه گیری آسفالت مقابل عمارت شهرداری 48 ساعت به طول انجامید که جای تاسف دارد.

انتقاد از بی نظمی و اظهارنظرهای غیرکارشناسی در شورای شهر

سید علی آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با انتقاد از بی نظمی و اظهارنظرهای غیرکارشناسی از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر، گفت: در چند سال اخیر که در شورای اسلامی شهر ساری عضو شده هنوز برنامه مدون و طرح اساسی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر برای رفع مشکلات شهر، ورود سرمایه‌گذار صورت نگرفته است و باید اعلام کنیم که  شورای اسلامی شهر در آبادانی و تخریب شهر ساری نقش اصلی دارد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر ساری جایگاه اساسی در ارتقا نهاد مدنی شهری باید داشته باشند، افزود: سطح شورای اسلامی شهر ساری بسیار پایین آمده و صرفا موضوعات کوچه و بازاری در آن مطرح می‌شود.

آقامیری با اشاره به اینکه ساکنان روستاهای الحاقی تبدیل به شهر خودشان مشتاق تبدیل به شهر داشته و اکنون پشیمان از این اقدام هستند، تصریح کرد: متاسفانه حاشیه‌نشینی و بی توجهی به این روستاهای تازه الحاق شده عاید مردمان این مناطق شده است.

کوروش یوسفی، عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه نباید اعضای شورا یکدیگر را متهم به این کنند که در جابجایی نیروهای شهرداری دخالت دارند، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر بهتر است برای توسعه شهری ساری تلاش کنند.

قاسم قاسمی، عضو کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه میزان حقوق دریافتی ماهانه رانندگان ناچیز بوده و این افراد باید ساماندهی شود، تصریح کرد: شهرداری نسبت به تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری اقدام کند.

براساس این گزارش، عباس رجبی شهردار ساری اظهار داشت: بنده از تمام ظرفیت ها استفاده می کنم و انتصابات را خودم انجام داده ام و اگر لازم بود در بعضی موارد از اعضای شورا مشورت گرفته ام،هیچ کسی دخالت نکرد و اعضای شورا منتخبین مردم هستند و حق اظهار نظر دارند.

وی همچنین افزود:در مورد نیروگاه زباله سوز هم پیگیر این مسئله هستم و ۳۰میلیارد از طرف وزارت کشور به سازمان مدیریت پسماند ارسال شده است و نیروهایی در دو شیفت در حال فعالیت جهت ادامه ساخت پروژه کارخانه زباله سوز می باشند که دستور داده ام این پروژه در سه شیفت ساخته شود.

رجبی گفت: در مورد طلبکاری پیمانکاران و راننده های استیجاری کمیته ساماندهی تشکیل شده و در حال پیگیری هستند.

&حاشیه ها

&مدینه

از شهردار سوال کنید که آیا تغییرات به اتمام رسیده است تا همچنان ادامه دارد.

&نقیبی

نقیبی خطاب به شمشیربند گفت:در  دوره های قبل شورا،به اعضای شورا وقت داده می شد که نطق ها و سخنان خود را بیان کنند اما در دوره شما این وقت داده نمی شود.

&شمشیربند

اعضای شورا اگر می خواهند نطق کنند باید از یکی دو روز قبل درخواست خود را به رئیس شورا ارائه دهند تا برای آنها برنامه ریزی شود.

شهردار و معاونان شهردار موظف هستند پاسخ نامه های شورا را بدهند و اگر شورا در مورد نامه ای پیرو بزند به این معنی است که شهرداری در خواب می باشد.

۲۰ میلیارد هزینه کرده ایم،طبق برنامه ریزی در حال هزینه کرد آن هستیم،شهرداری هم موظف شده است این بودجه را برای ابنیه کارخانه زباله سوز هزینه کند.

&قاسم قاسمی

سه بار نامه زده ایم از طرف اعضای شورا که این راننده های استیجاری کجا هستند و خودروی آنها چه می باشد،اما پاسخ درستی دریافت نکرده ایم.

چرا باید یک راننده یک میلیون و هفتصد هزار تومان دریافتی داشته باشد و‌ این شرایط و‌ حقوق  درست نیست و وضعیت این راننده ها مشخص نیست، قرار بود کمیسیون شورا این مسئله را بررسی کند، متاسفانه دست هایی در کار هستند که نمی خواهند تکلیف راننده ها مشخص شود.

متاسفانه برخی از رانندگان استیجاری شبیه دلال ها شده اند که به دنبال تعاملات در کمیسیون ها هستند.

قاسمی خطاب به شهردار و معاونانش: گزارشی از پیشرفت فیزیکی مالی پروژه های شهرداری در شش ماه اول بدهید که در شش ماه اول سال ۹۸ به تفکیک ردیف بودجه ای که مصوب شده اند بدهید.

آقای محمدیان،گزارشی از درآمد و هزینه های شهرداری به شورا بدهید .

قاسمی خطاب به رئیس شورا گفت: تا آخرین روزی که در شورا هستم این موضوع را پیگیری می کنم که آن ۲۰ میلیارد بودجه ای که بابت ابنیه (سازمان نیروگاه زباله سوز)گرفته اید و مصوب کردید چه شد و این مبلغ به کجا اختصاص پیدا کرد،آیا فقط قصد این را داشتید افکار مردم را آرام کنید یا واقعا کاری انجام شده است،لطفا گزارش دهید.

&نجاریان

ترافیک مرکز شهر به علت عدم ساماندهی خودروهای عمومی بسیار نامناسب است.

پلاک های ۲و۳ بافت های فرسوده بلاتکلیف می باشند که اگر شهرداری اقدام به ساماندهی این اماکن کند می تواند نسبت به احداث پارک سوار اقدام کند.

&آقامیری

تعجب می کنم که اعضای شورا نه در وقت و نه در نظم مقررات لازم را رعایت نمی کنند و جلسه شورا زیاد جدی و در مورد حرفای مهم نمی باشد،حرف هایی را که خودمان در جلسات قبل زده ایم را نقض می کنیم و یا دوباره تصویب می کنیم.

در طی سه سالی که در شورا هستم کمتر دیده ام که اعضای شورا در مورد پروژه های اساسی به بحث و مذاکره کارشناسانه بپردازند.

باید در جلسه ای غیر علنی با حضور شهردار و نمایندگانش،صحبت ها و حرف های بدون تعارف زده شود در مورد شهر.

مسبب هرگونه آبادانی و هر گونه خرابی و مشکل در شهر شورا و اعضای شورا می باشند.

شک ندارم یکی از ضعف ها در مورد مسائل شورا،دولت می باشد و نمایندگان، چرا که نمی خواهند جایگاه شورا محکم تر شود و شورا پیشرفت اساسی و مورد انتظار را نداشته است.

روستاهای الحاقی در بحث الحاق شدن مقصر نمی باشند.

شنیده ام که قرار است تغییر در سازمان معاونت فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد و کوروش یوسفی از پشت پرده پیگیر این موضوع می باشد و آن را مدیریت می کند.

در اینجا به شهردار صراحتا اعلام می کنم و می گویم که من چون رییس فرهنگی شورا هستم باید حتما از من نظر خواهی شود و اگر نشود بنده خیلی از موارد در مورد کوروش یوسفی را اعلام می کنم که ایشان در آن دخالت داشته اند.

وی خطاب به یوسفی گفت: آقای یوسفی شما سابقه دخالت در عزل و نصب ها رو دارید پس انکار نکنید، اگر تغییراتی انجام شود اعلام می کنم که شما چه دخالت هایی داشته اید.

شورا فقط حرف می زند اما در عمل رفتار دیگری از شورا می بینیم.

آقای یوسفی شما دبیر شده اید،به اندازه دبیر سخن بگویید نه بیشتر،نوع سخن گفتن شما درست نیست.

&کوروش یوسفی

تا دو سه ماه آینده بیشتر وقت برای ارائه بودجه نداریم،هرچه زودتر شهرداری لایحه بودجه را به شورا تقدیم کند.

خطاب به آقا میری:من نماینده شورا هستم در سازمان فضای سبز اما دخالت در عزل و نصب ها و‌ حتی رئیس آن سازمان را نداشته ام،من دو سال رئیس فرهنگی بوده ام و نمی دانستم که معاون ها چگونه عزل و نصب می شوند،چون حق شهردار بود و بنده دخالتی در این امور نداشتم.

آقامیری به من تهمت می زند.

&عشوری

باید روال مناقصه ها و مزایده ها اصلاح شود و در مسیر قرار داد مزایده ها مواردی وجود دارد که باعث تاسف است.

باید هیات سه نفره یا پنج نفره تشکیل شود تا در مورد زمین دپوی زباله در جاده قائم شهر که قبلا فروخته شد اظهار نظر کارشناسی صورت گیرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :