آخرین عناوین

پنجشنبه 9 آبان 1398-10:35 کد خبر:69503

شهردار نکا خبر داد:

شهرداری حاضراست مرکز دفن زباله دهیاری ها را هم ساماندهی کند تا آسیب نبیند

شهردار نکا گفت: شهرداری نکا حاضر است مرکز دفن زباله را از دهیاری ها تحویل بگیرد و با ساماندهی مناسب آنجا را به یکی از مراکز دفن نمونه ی استان تبدیل کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت،  سید مهدی احمدی شهردار نکا با اشاره به دغدغه شهرداری برای ساماندهی پسماند در این شهر گفت: اولویت اول ما ایجاد مرکز استاندارد و بهداشتی دفن زباله بود که برای این کار با کمک پیمانکار محل دفن را ساماندهی کردیم و حتی در آن منطقه درخت کاری انجام دادیم و مرکز دفن زباله ی نکا بنا بر تایید کارشناسان دفتر امور شهری استانداری از برترین واحد های دفن زباله در استان شده است.

میزان زباله های نکا روزانه 60 تن می باشد که به گفته ی احمدی تمام این 60 تن با رعایت ضوابط و اصول تعیین شده ی توسط سازمان پسماند در این مرکز دفن می شود.

وی افزود: علاوه بر این مسئله ، بحث تفکیک زباله از مبدا را نیز در دستور کار قرار دادیم که تا بحال این طرح در نکا اجرایی نشده بود، این طرح در مرحله ی برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و بعد از روال قانونی این کار انجام می شود.

مهدی احمدی اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن این طرح و حمل و دفن اصولی و با در نظر داشتن ضوابط مقرر، نکا در آینده از جمله شهرهایی خواهد بود که مشکلی از بابت پسماند نخواهد داشت.

وی معضل موجود در قضیه ی پسماند این شهر را، همجواری مرکز دفن زباله ی شهرداری و مرکز دفن زباله ی مخصوص دهیاری ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه در آن مرکز اصلا اصول بهداشتی رعایت نمی شود و این مسئله حتی در بعضی موارد آسیب هایی را به ما رسانده و باعث بروز مشکلاتی برای ما شده.

احمدی اضافه کرد: در نامه ای به استانداری اعلام کردم که با وجود این مشکلات و همجواری این مرکز با مرکز ما، شهرداری نکا حاضر است این مرکز را از دهیاری ها تحویل بگیرد و با ساماندهی مناسب آنجا را هم به یکی از مراکز دفن نمونه ی استان تبدیل کند اما متاسفانه علیرغم نامه ای که استانداری برای فرمانداری نکا زده و خواسته تا این مرکز در اختیار شهرداری قرار بگیرد هنوز دهیاری ها حاضر به همکاری در این مسئله نشدند اما بنده دوباره اعلام می کنم که شهرداری آماده ی این کار است.

شهردار نکا با اشاره به پروژه 30 متری که با اعتبار 16 میلیارد و 200 میلیون تومانی به بهره برداری رسید این طرح را بزرگترین پروژه ی عمرانی نکا دانست و گفت: بازگشایی خیابان 30 متری و احداث پل دوم بر روی رودخانه نکا رود با عنوان بزرگراه آزادگان و پل آزادگان که با ایجاد یک خیابان ، پل، چهارراه و سه راه جدید همراه بود باعث توسعه شهر شد و ترافیک شهری را که یکی از مهمترین مشکلات شهروندان بود کاهش داد و تاثیر بسزایی در وضعیت ترافیکی شهر نکا داشت.

گفتنی است این پروژه در طول 103 روز انجام شد.

وی گفت: برای ساماندهی رودخانه ی نکارود با اداره آب منطقه ای در حال مذاکره هستیم و هنوز به ما تحویل داده نشد. هرزمان که رودخانه به شهرداری تحویل داده شود آن را هم ساماندهی خواهیم کرد.

شهردار نکا، ابلاغ طرح تفصیلی شهر را در انتهای سال گذشته را از جمله اتفاقات مثبت برای شهر نکا اعلام کرد و آن را زمینه یپیشرفت اصولی شهر دانست.

سید مهدی احمدی برگزاری جشنواره ملی تمشک در این شهر را از جمله کارهای مهم در راستای گردشگر پذیر شدن نکا عنوان کرد و گفت تمشک به عنوان نماد گردشگری شهر نکا به ثبت ملی رسیده است.

گفتنی است نکا با برداشت یکهزار و 200 تن تمشک در سال بزرگترین تولید کننده این محصول در کشور می باشد.

وی افزود: اقدام بعدی ما برای جذب توریست ساماندهی ساحل 5 هکتاری نکا با عنوان ساحل مروارید بود که حدود 2 میلیارد تومان هزینه را در پی داشت و با فراهم آوردن حداقل امکانات برای مسافرین ، امسال پرچم آبی را از طرف استانداری دریافت کردیم. این پرچم به شهرداری هایی داده می شود که بهترین سواحل را در مازندران داشته باشند.

احمدی شهردار نکا در ادامه ی صحبت هایش به پروژه ی احداث پارک جنگلی قرمرض با مساحت 10 هکتاری اشاره کرد و گفت: تا به امروز 2 میلیارد و 500 میلیون تومان وام از سازمان همیاری شهرداری ها گرفته شد و قسط اول آن هم به حساب شهرداری واریز شد تا این پروژه ای که روی زمین مانده بود دوباره به جریان بیفتد، نقشه ی کامل و طرح جامع این پارک نیز طراحی شده و توافقات لازم نیز با سازمان منابع طبیعی برای احداث آن صورت گرفته است و انشاالله در خرداد 99 به عنوان یک پارک نمونه در حوزه گردشگری به بهره برداری خواهد رسید.

مهدی احمدی رابطه ی شهرداری نکا و استانداری مازندران را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: با آمدن آقای حسین زادگان فضای استان تلطیف شد و فضای کار در آن بیشتر شد مخصوصا با آوردن آقای رازجویان که خودش زمانی شهردار بوده و به فضای کار آشنا است.

وی در پایان درخواست هایی که از استانداری داشت را اینگونه مطرح کرد:

1- تسریع روند واگذاری رودخانه نکارود و حریم آن به شهرداری.

2- الزام اداره اقتصاد و دارایی برای بخشودگی جرائم ناشی از ارزش افزوده.

3- الزام سازمان صنعت و معدن به پرداخت عوارض کسب و پیشه از سوی اتاق اصناف.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :