آخرین عناوین

دوشنبه 13 آبان 1398-20:42 کد خبر:69553

انتقاد شدید امام جمعه بابلسر از نامزدهای مجلس:

غلط کردید که وعده دادید

امام جمعه بابلسر با اشاره به شعارنامزدهای انتخاباتی گفت:اگر آن شعارها جزء اختیارات شما نبوده پس غلط کردید از اول آن وعده را دادید، مگر شما از قانون و مقررات مطلع نبودید که اکنون بهانه می‌آورید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، حجت الاسلام محمد اسماعیل ‌قلی‌پور در مراسم یادواره شهدای روستای دهمیان با اشاره به آثار یادواره شهدا اظهار کرد:مهم‌ترین هدف یادواره شهدا بصیرت‌دهی و آگاهی بخشی است،معرفت و آگاهی یکی از مسائل مهم در جامعه محسوب می‌شود، روش ائمه الهی این بوده که مردم را به سوی خدا دعوت کرده‌اند،غیرخواسته خدا خواسته‌ای نداشته اند، ائمه اطهار هیچ گاه با یکدیگر اختلاف نداشتند چرا که حرف همه‌ی آن‌ها اطاعت از خداوند متعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر در مسائلی اختلاف وجود دارد حتما یک طرف هوای نفس وجود دارد، گفت: اگر برای خدا حرف بزنیم هیچ گاه اختلافی وجود نخواهد داشت، عملی که برای خدا باشد تفرقه‌ای در آنجا راه نخواهد یافت، ریشه اختلاف در هوای نفس است.

امام جمعه بابلسر با تاکید براینکه بی‌معرفتی و بی‌خبری سبب موج سواری دشمنان و دور شدن از اهداف عالیه می‌شود با اشاره به  سخنان امام جعفر صادق (ع) « آنکه آگاه به زمانه است فریب نمی‌خورد» گفت: عده‌ای در عراق طبق قانون اعتراض داشتند و که این مسئله طبق قانون عیب نبوده چرا که طبق مقررات مردم می‌توانند نسبت به فساد و مفسدان معترض شوند اما گاهی اگر در دل این اعتراضات بصیرت و آگاهی لازم وجود نداشته باشد موجی ایجاد می‌شود که دشمنان سوار بر آن موج می‌شوند.

قلی پور با اشاره به فتنه 88 که عده‌ای بعد انتخابات مشکلاتی در جامعه ایجاد کردند، افزود: آن افرادی  که بعد اعلام نتایج نسبت به قانون اعتراض کردند باید از آنها  پرسید که  چگونه طبق همان قانون در انتخابات ثبت نام کردند، این افراد از پشت کوه یا از کشور دیگری نیامده بودند؟

وی افزود: اگر ضعفی در قانون وجود داشت باید از اول می‌گفتند، پس قانون را قبول داشتند ثبت نام کردند، تبلیغات کردند و زمانی که رای نیاوردند معترض به خیابان‌ها ریختند آشوب به پا کرده، سرمایه‌های مردم و بیت المال  را به یغما بردند، مردم با بصیرت و آگاهی و رهبر معظم و بصیر انقلاب در 9 دی به میدان آمدند و توهین و کتک زدن به عاشورائیان را محکوم کردند.

وی با تاکید براینکه شهدا در دوران دفاع مقدس و بعد از آن به کمک مردم آمده‌اند، گفت:هرگاه شرایط در جامعه تغییر می‌کند، شهدا با آمدن خود فضای جامعه را عطرآگین می‌کنند، شهدای غواص که دست بسته آمدند و با حضور خود بصیرت و آگاهی را به ارمغان آورند، اخلاق سیاسی شهدا و وصیت شهدا به مردم این است که ولی و امام را تنها نگذارید و پشتیبان رهبری باشید.

امام جمعه بابلسر با تاکید براینکه عبادت و عمل صالح  باید در کنار یکدیگر باشد، افزود: رعایت تقوا و عمل صالح نباید به دلیل محبت به اهل بیت ترک شود و یا به خاطر اینکه محبت اهل بیت را در دل داریم نباید عبادت ترک شود،هیچ کدام بدون دیگری قبول نمی شودهیچ کدام از این دو را نباید فدای آن دیگری کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در اسلام به تولید ثروت سفارش شده است ولی در مصرف همان ثروت  سفارش شده که  گرفتار تجمل گرایی نشوید، خاطرنشان کرد:امروز در مصرف زیاده‌رویی می‌کنیم ولی در تولید ضعیف هستیم، مسئولان باید از تولید کنندگان حمایت کنند و چوب لای چرخ تولید کنندگان نگذارند، گاهی بعضی از مسئولان به جای اینکه مسیر تولید را سهل بگیرند مسیر مصرف را آسان گرفته اند که نتیجه ای همچون اختلاس را به دنبال دارد.

قلی‌پور به حفظ حجاب و حیا در جامعه تاکید کرد و گفت: کودکان از زمان کودکی باید به رعایت حجاب و حریم‌ها آگاه شوند در زمانه امروز بسیاری از مادران دختران 13 ساله‌ی خود را به بهانه عروسی با آرایش بیرون آورند که این بر خلاف اخلاق دینی و اسلامی است، توقع شهدا از ما مردم توجه به مباحث اخلاقی و حفظ عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور بی‌صداقتی است، تاکید کرد:شهدا صادقانه جان خود را فدای اسلام کردند در جامعه اسلامی یک دروغگو زیاد است، بعضی‌ها ظاهر و باطن متفاوتی دارند، در یک جامعه که اسلامی و به پاسداشت خون شهدا باید صداقت در کار وجود داشته باشد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به شعارنامزدهای انتخاباتی چهار سال گذشته که تا چه میزان در شعارهای انتخاباتی خود صداقت داشتند، افزود: با نزدیکی به انتخابات مجلس بار دیگر شعارهای انتخاباتی آغاز شده است، آن عده‌ای که در چهار سال گذشته وعده‌هایی دادند که امروز می‌گویند آن وعده‌ها در حیطه کاری و اختیارات ما نیست چه در مجلس و چه دولت چگونه است امروز جمله دست من بسته است را بهانه می‌کنید؟! اگر آن شعارها جزء اختیارات شما نبوده پس غلط کردید از اول آن وعده را دادید، مگر شما از قانون و مقررات مطلع نبودید که اکنون بهانه می‌آورید، این وعده‌های دروغ بی صداقتی نسبت به جامعه است.

قلی‌پور در پایان با بیان اینکه مردم با تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی در راهپیمایی 22بهمن، قدس، 13آبان، 9دی، انتخابات حضور پرشور دارند، تصریح کرد: مردم انقلاب را برای انقلاب دوست دارند نه برای خاطر افرادخاص، کسانی که بخواهند به این انقلاب و خون شهدا خیانت کنند و خود را هدایت نکنند آنها را از قطار انقلاب به بیرون پرت می‌کنند، مسیر انقلاب با هدایت رهبر معظم انقلاب به درستی پیموده می‌شود و انقلاب اسلامی به انقلاب ولی‌عصر متصل خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :